для консультации: 055-9704235
Закрыто дело метапелета, подозреваемого в гибели пожилого человека, и попытке побега из Израиля.

Закрыто дело метапелета, подозреваемого в гибели пожилого человека, и попытке побега из Израиля.

shklyar 300720 2

Закрыто дело работника по уходу за пожилым человеком (метапель), подозреваемого в гибели пожилого человека, и попытке побега из Израиля. (иврит)

נסגר תיק חקירת המטפל שנחשד בגרימת מות קשיש ונסיון בריחה מישראל

 

המטפל החליף חיתול לקשיש וסובב אותו. אחת האחיות חשבה שהוא מכה אותו, ומכאן התחילו חקירה ומעצר שהסתיימו רק השבוע, עם סגירת התיק על ידי הפרקליטות

נעמה כהן | 30/07/20
מה שהחל בקול תרועה רמה הסתיים בקל ענות חלושה. הפרקליטות הודיעה אתמול לעו”ד יעקב שקלאר, סניגורו של החשוד, כי החליטה לסגור את תיק החקירה נגד מרשו, מטפל בבית האבות בן 64, שלפני כשנה נעצר בחשד לתקיפה וגרימת מותו של קשיש בן 90 שהיה מטופל במוסד הרפואי. המשטרה עצרה את המטפל בשדה התעופה, רגע לפני עזיבתו את הארץ לבולגריה.
נגד המטפל הוגשה תלונה על ידי הקב”ט בבית האבות רעות, ונטען כי הוא נקרא להגיע ולסייע לקשיש שלא חש בטוב. על פי החשד, לפי אחת מן העדויות שהתקבלה, הכה המטפל את הקשיש, שמת יום לאחר מכן. במשטרה בדקו את החשד לתקיפה והאם עולה קשר בין מותו של הקשיש לאירוע זה. המטפל נעצר בדלפק בשדה התעופה, לאחר שרכש כרטיסים ב”רגע האחרון” לבולגריה.

בדיון שנערך בבית המשפט, עלה כי המטפל, שהיה בגילופין, החליף את הטיטולים של הקשיש ולצורך זאת סובב אותו מצד לצד על מנת לנגבו. על פי עדות של אחת האחיות במקום, הוא נתן עם היד מכות בישבן ובגב של הקשיש. האחות שהבחינה בכך סילקה אותו מהמקום, והחשוד סירב ללכת.

למחרת כשבא לבית החולים, קיבל המטפל מכתב השעיה. מספר שעות לאחר מכן מצבו של הקשיש התדרדר והוא מת. על כך שניסה לברוח לבולגריה אמר החשוד שהיו לו ימי חופש והוא תיכנן זאת מראש. נציג המשטרה טען בדיון כי רק לאחר שיצר החשוד קשר עם מישהי בביה”ח, ונודע לו שהחקירה הועברה למשטרה, הוא קנה את הכרטיסים לחו”ל בנתב”ג.

הסניגור, עו”ד יעקב שקלאר, ביקש לשחררו ואמר: “נטפלו לאדם בן 63 ללא שום עבר פלילי. מהנדס אלקטרוניקה בהשכלתו. עובד בישראל ב-3 שנים האחרונות באופן צייתני, עם אהבת אדם, בביה”ח, ללא כל תלונה. בשל טעות של מישהו שפירש את העובדה שהוא הופך את הקשיש מצד לצד, כיוון שהוא היה מכוסה בשלשול, ויש צורך להפוך אותו ולבצע פעולות מסוימות. הקשיש הזה מצבו היה בכי רע”, אמר אז עורך דין שקלאר והוסיף: “אין קשר בין הטענה של מעשה אלימות שלא בוצע ב-11 בלילה, לבין המוות בשעה 6 בבוקר”.

השופטת קבעה כי קיימת תשתית ראייתית המבססת לפחות את עבירת תקיפת חסר הישע, ובעוצמה פחותה את עבירת ההריגה, והאריכה את המעצר בארבעה ימים. תיק החקירה עצמו הועבר לפרקליטות לבחינת המקרה. עו”ד שקלאר הצליח לשכנע את הפרקליטים שלא מדובר בעבירה פלילית. ביום 29/7/20 קיבל עו״ד שקלאר הודעה מפרקליטת מחוז תל אביב על כי הוחלט לגנוז את התיק.

תגובת עו״ד יעקב שקלאר: ״העוול שנגרם למטפל האומלל הוא בלתי אנושי. לא היה שום קשר בין מותו של הקשיש למעשי החשוד. המטפל, אדם מבוגר בעצמו, עובד ממושמע ואחראי, פוטר, ללא שכר, נעצר לחינם, הורד מהמטוס, תנועותיו הוגבלו, וחי במשך שנה על תרופות הרגעה. בסופו של דבר הצלחנו להוכיח את טענותינו והשמחה רבה. שום דבר לא יחזיר למטפל את חייו, כבודו ושנת האימה שעברה עליו״.

מקור הכתבה:https://www.obiter.co.il/criminal/27909

Свяжитесь с нами
Заполните форму, и мы свяжемся с вами
  • Это поле используется для проверочных целей, его следует оставить без изменений.
Skip to content