לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
ייצוג נפגעי עבירה

ייצוג נפגעי עבירה

תמונה של ייצוג נפגעי עבירה

ייצוג נפגעי עבירה – נפגעי עבירה הם אזרחים אשר נפגעו באופן ישיר מקיומה של עבירה פלילית מסוג עוון או פשע, כמו גם בני משפחה מדרגה ראשונה של נפגעים שהעבירה הביאה למותם.

בשונה מסכסוכים ועבירות במשפט האזרחי, בהן התובע והנתבע הם ישויות פרטיות או מסחריות, למעשה אדם או גוף תובע אדם/גוף אחר, במשפט הפלילי בישראל התובעת היא המדינה עצמה, בעוד שמעמדו של נפגע העבירה לעתים לוט בערפל, ונע בין עד לצופה מן הצד בהליך.

חוק נפגעי עבירה שחוקק בשנת 2002, נועד להסדיר את מעמד נפגעי העבירה, להגן על זכויותיהם, להשמיע את קולם ולשמור על כבודם ופרטיותם.

זכויות נפגעי עבירה

שקיפות ומידע – נפגע העבירה זכאי לעדכונים שוטפים אודות מעמד החקירה וההחלטות בעניין הפוגע-הנחקר בכל שלב, לרבות החלטה על סגירת חקירה, אי העמדה לדין, או לחילופין העברת חומר הראיות לפרקליטות, החלטה על הגשת כתב אישום, מועדי דיונים.

נוכחות בדיוני בית המשפט לרבות דיונים בדלתיים סגורות.

הגשת הצהרת נפגע המפרטת את עמדתו.

הזכות לייצוג – ייצוג נפגעי עבירה על ידי עורך דין פלילי, מתוך ההבנה כי מדובר באנשים שחוו פגיעה ובמקרים רבים מיצוי הזכויות והחתירה לעשיית צדק עשויים להיפגם ללא ליווי מקצועי מתאים.

ליווי בעת הגשת תלונה במשטרה

במקרים רבים הפניה לעורך דין מתקיימת עוד בטרם הפניה למשטרת ישראל, בשל חששות או דילמות, וקושי לעמוד אל מול הליך הבירור והחקירה.

ייצוג נפגעי עבירה במעמד הגשת תלונה נפוץ במיוחד במקרים של עבירות מין, עבירות אלימות ונפגעי עבירה קטינים, וכולל ייעוץ מקיף וסקירת זכויות נפגע העבירה בתהליך ואופי התהליך הצפוי, לרבות תכנון אסטרטגיה להתנהלות עתידית ועד להבאה למיצוי הדין.

ייצוג נפגעי עבירה התנהלות מול רשויות החוק

ייצוג נפגעי עבירה נועד לשמר את זכויותיהם אל מול רשויות החוק- המשטרה, הפרקליטות ובית המשפט במקרה הצורך, הן בהליכי החקירה המתמשכים והן מחוצה להם: הכנה לחקירה, עימות ומתן עדות, הזכות לעיין בחומרים, זכות הערעור על החלטות הרשויות- דוגמת החלטה שלא להעמיד לדין את הפוגע, הגשת הצהרות נפגע בטרם מתן גזר דין, הבעת עמדה הנוגעת לחתירה להסדר טיעון וכדומה.

עוד שירותים שתמצאו אצלנו:

עורך דין דיני משפחה מקצועי >>

מחיקת רישום פלילי>>

הגנה על נפגע עבירה

לכאורה נפגע העבירה אינו זקוק להגנה כי אם מצוי בהמתנה לעשיית צדק, אלא שחשיבותו בדרך אל חריצת הדין גבוהה היא, מה שחושף אותו לא אחת להטרדות, איומים וניסיונות להשפיע על עמדתו ועדותו. ייצוג נפגעי עבירה יכלול כל הליך חוקי נדרש לצורך הגנה מלאה על הנפגע, לרבות בקשות לצווי הרחקה וצווי מניעה, מניעת התנכלות ומניעת פגיעה מכל סוג.

ייצוג בוועדות שחרורים/ דיוני חנינה

ייצוג נפגעי עבירה יתקיים גם לאחר הרשעה וקביעת גזר הדין של הפוגע, במעמד דיונים של וועדות שחרורים בכלא- בהם נקבע האם הפוגע האסיר יזכה לשחרור מוקדם בטרם ריצוי מלוא עונשו כפי שנקבע בגזר הדין, כמו גם להגשת השגות בשל כוונה להענקת חנינה על ידי הנשיא לפוגע.

ייצוג נפגעי עבירה במעמד זה מיועד להביא את עמדת הנפגע ולשקף את חומרת הפגיעה ותוצאותיה, כמו גם את המשמעויות של ההקלה בעונש המאסר בעבורו, במטרה להשמיע את קולו ולהניח משקל כנגד הבקשה להקלה, המונחת על מאזני הצדק.

משרד עורך הדין יעקב שקלאר עו״ד פלילי, פועל במסירות לייצוג נפגעי עבירה בדין הפלילי, תוך הבנת המורכבות והרגישות, לצד היכרות מעמיקה עם החוק הפלילי על בוריו, וחוק נפגעי עבירה המפרט את זכויות הנפגעים בפרט. עורך הדין שקאלר מביא ניסיון רב שנים ורזומה בן מאות הופעות בבתי המשפט, בכלל הערכאות לרבות בית המשפט העליון, בוועדות שחרורים ובכלל ההליכים וניהול הפרוצדורות בתחום הפלילי.

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content