לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
הסכם גירושין
תמונה של הסכם גירושין

הסכם גירושין, הינו הסכם  שנערך לפני פרידת בני הזוג ובהסכמת בני הזוג.

הסכם זה כולל בתוכו את כלל נושאי הגירושין לרבות משמורת, הסדרי ראייה, חלוקה רכושית, מזונות הקטינים, וכל נושא אחר אשר עולה על דעתם של בני הזוג.

בהסכם גירושין בין בני זוג ישנו יתרון שכן זה מביא את הצדדים לגירושין מהירים, ללא ריבים ומחלוקות שגוררים את בני הזוג לפתחו של בית המשפט לענייני משפחה.

ניתן לערוך הסכם “שלום בית”

בעת סכסוך בין בני זוג, וכדי להימנע מהסכם גירושין ו/או תביעות בבית המשפט לענייני משפחה, ניתן לערוך הסכם שלום בית.

בהסכם זה בני הזוג מצהירים על כוונתם לנסות לשקם את חיי הנישואין. בנוסף בני הזוג קובעים, בדרך כלל, תקופת ניסיון לשלום הבית.

כחלק מתנאי הסכם שלום בית, בהסכמת בני הזוג ישנם הוראות בדבר פירוד, כך שבמקרה ושלום הבית לא צלח, הסכם שלום הבית הופך להסכם גירושין.

עריכת הסכם שלום בית תהיה במקרים רבים, הפתרון המתאים. במסגרת ההסכם, בני הזוג מתווים קווי מנחים להתנהלות הזוגית שלהם, תוך מתן דגש על נושאים שהיו במחלוקת בעבר, זאת על מנת לתת סיכוי אמיתי לשיקום הקשר.

עוד מאמרים שתמצאו באתר>>

מאמר מקיף על איזון משאבים >> | יעקב שקלאר עורך דין פלילי מומלץ>>

הסכם גירושין הגדרה

ישנה חשיבות רבה להגדרת הסכם זה, שכן מספר לא מועט של ניסיונות לשלום בית מסתיים ללא הצלחה וזאת לאור העובדה, שאף אחד מבני הזוג לא טורח להגדיר את התנאים לשלום בית במפורש.

ההסכם שלום בית צריך לכלול שני חלקים עיקריים: בחלקו הראשון יתייחס ההסכם למימוש רצונם של בני הזוג להמשיך לחיות בשלום בית ביניהם, ובחלקו השני יתייחס לאפשרות של גירושין במידה ולא יצליחו להגיע לשלום בית ביניהם ולשם כך יקבעו בו את תנאי ההליך.

חשוב לציין כי בהסכם שלום בית, בני הזוג יכולים, ואף רצוי שזה יקרה, לקבוע תנאים מפורשים על פיהם על הצדדים לנהוג, לרבות באיזה ימים צד א’ שותף כלים, באיזה ימים הצדדים יוצאים לדייט משותף, איך נוהגים כאשר המורה של הילד מתקשרת לדווח על מקרה ועוד.

כאן המקום לציין כי, באם בני זוג החליטו להתרגש עליהם, על פי חוק להגיש לפני ההליך בקשה ליישוב סכסוך. במקרה זה הסכם שלום בית בטרם הגשת בקשה ליישוב סכסוך עדיף, שכן כאמור בהסכם זה בני הזוג יכולים לבקש מהצד השני כל העולה עם רוחם.

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

לסיכום – הסכם גירושין :

הסכם גירושין ו/או לחלופין הסכם שלום בית, יכול פעמים רבות לסייע לבני הזוג להתמודד עם הסיטואציה הקשה של הגירושין. אם תקופת הבחינה צלחה ושלום הבית הושג הצליחו בני הזוג במטרתם – שיקום חיי הנישואין. ובמקרה שבו, לאחר שניסו בני הזוג, לא הצליחו לשקם את נישואיהם אז הכל ברור וידוע, החלטות כבר התקבלו, פסק דין כבר ניתן ואולי – רק אולי, זה יוכל להקל ולו במעט על הפרידה והגירושין.

עורך דין יעקב שקלאר הינו עורך דין בעל  ניסיון עשיר בעריכת הסכמי גירושין בייצוג לקוחות בתחום דיני המשפחה ומעניק לכל אחד מהם יחס מקצועי, אישי וזמין.

לקבלת ייעוץ פרטני ניתן להתקשר 24/7 לעו”ד יעקב שקלאר לנייד 052-2575298.

 

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content