לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
בדיקת תיק במשטרה

בדיקת תיק במשטרה

תמונה של בדיקת תיק במשטרה

תיק במשטרה הוא מונח כללי ומקצועי המתייחס לחקירה פתוחה ותלויה, העשויה להביא לעניין הן בעבור החשודים והן בעבור המתלוננים ונפגעי העבירה לכאורה.

בדיקת תיק במשטרה היא בדיקה אשר מיועדת לעדכון בעל העניין במצב החקירה ובממצאיה, ובמקרים רבים גם מהווה פעולה יזומה המאותת לרשויות החוק להאיץ ולייעל את הליך החקירה ולהגיע לכדי קבלת החלטה בעניינו, בוודאי כאשר זו מתבצעת באמצעות עורך דין מומחה ומקצועי בתחום.

בדיקת תיק במשטרה באופן עצמאי על ידי חשוד

לזכותו של חשוד בעבירה, אשר עמד לחקירת משטרה, עומדת האפשרות לפנות אל הגורמים הרלוונטיים ולבקש עדכון בעניינו ובסטטוס החקירה. חקירת חשוד בדבר עבירה פלילית כרוכה בהחלטה על המשך התנהלות אל מול החשוד, באמצעות:

  • מעצר החשוד לתקופה מוגבלת או עד תום ההליכים- החלטה המצריכה צו בית משפט ותשתית ראייתית חזקה.
  • שחרור החשוד לביתו בתנאים מגבילים- דוגמת: צו איסור יציאה מן הארץ, צו הרחקה מפני גורמים הנוגעים לחקירה/קורבנות עבירה, מעצר בית. גם החלטה זו דורשת צו בית משפט וכפופה לקיום ראיות לביצוע העבירה כמו גם חשש מבוסס לשיבוש הליכי חקירה.
  • שחרור החשוד ללא תנאים מגבילים, תוך המשך החקירה על ידי גורמי המשטרה עד לגיבוש תשתית ראייתית או לחילופין קבלת החלטה על סגירת התיק בשל אי ביצוע עבירה פלילית או חוסר בראיות לעבירה כזאת.

בדיקת מצב תיק במשטרה

בעוד שבהחלטה על מעצר או שחרור בתנאים מגבילים, זוכה החשוד לעמוד אל מול בית המשפט ונחשף לקבלת ההחלטות בעניינו, ההחלטה על המשך החקירה ללא תנאים מגבילים אמנם נוחה יותר ומצביעה על ספק בעניינו, אולם אינה מניחה בידי החשוד כלים לעדכון בעניינו, ועשויה להיות כרוכה בלחץ רב.

בדיקת תיק במשטרה על ידי החשוד עצמו עשויה להיתקל בבירוקרטי, סחבת או חוסר מענה, ולעתים אף לשמש כנגדו באמצעות מניפולציות חקירה.

פניית עורך דין פלילי לצורך בדיקת מצב תיק במשטרה, תבטיח קבלת מענה עדכני ומפורט אודות מעמד החקירה וממצאיה, המשך ההליך הצפוי, כמו גם איתות ברור למשטרה כי מדובר בחשוד אשר זכויותיו מתנהלות ונשמרות בידי גורם מקצועי.

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

חקירה פלילי במשטה

בדיקת תיק במשטרה חשוב לדעת: חקירה פלילי משטרתית כנגד אזרח כפופה ללוח זמנים מוגבל בזמן, הנועד לשמר את זכויות האזרח ולמנוע הליכים הפוגעים באורחות חייו ומתמשכים לאורך שנים ארוכות. מגבלה זו מחייבת את המשטרה ליעילות, ולקבלת החלטה על סגירת התיק או על הגשת כתב אישום בתוך מסגרת הזמן האמורה:

עבירה פלילית מסוג עוון: הליך החקירה לא יעלה על 12 חודשים.

עבירה פלילית הכרוכה בעונש מאסר בן עד 10 שנים: הליך החקירה לא יעלה על 18 חודשים.

עבירה פלילית הכרוכה בעונש מאסר העולה על 10 שנים: הליך החקירה לא יעלה על 24 חודשים.

למסגרת הזמן האמורה קיימים סייגים ומצבים המאפשרים את הארכת הזמן האמור, דוגמת: תיקים הנוגעים לשחיתות שלטונית, היעדרות עד מפתח בחקירה, השבת התיק להשלמת ראיות. החרגות אלו דורשות את אישור בית המשפט.

בדיקת מצב תיק במשטרה על ידי עורך דין גם תהווה תזכורת למשטרה למשך הזמן שחלף ממועד פתיחת החקירה ומגבלת הזמן המרחפת מעל ההליך. לקבלת מידע על מחיקת רישום פלילי לחצו>>

בדיקת תיק במשטרה על ידי נפגע עבירה

נפגעי עבירה הם אזרחים בעלי עניין בחקירה, שנולד בשל היותם קורבן העבירה לכאורה. זכויות נפגעי עבירה מתקיימות החל משלב הגשת התלונה ו/או פתיחת החקירה, ואינה מותנית בקיום הרשעה בפועל.

בדיקת תיק במשטרה עבור נפגעי עבירה מאפשר להם עדכנות במצב התיק, אפשרות לערער על הליך כזה או אחר (סגירת תיק, חתירה לעסקת טיעון) והבעת עמדה אשר תהווה שיקול במערך שיקולי רשויות החוק בעניין.

עו”ד יעקב שקלאר, עורך דין פלילי בעל מומחיות וניסיון רב בליווי הליכי חקירה, עבור חשודים, נאשמים ונפגעי עבירה, ותוך היכרות מעמיקה עם נבכי החוק והפסיקה והעמדתם לטובת מיצוי האינטרסים והזכויות של לקוחותיו הרבים. “המאמר אינו מהווה ייעוץ משפטי והאמור בו נועד לשמש כמידע ושירות לציבור”…

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content