לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
חבלה במזיד ברכב

חבלה במזיד ברכב

תמונה של חבלה במזיד ברכב

עבירת חבלה במזיד ברכב נחלקת לשני סעיפים בחוק, הנוגעים זה בזה אולם גם נבדלים זה מזה:

  • עבירת היזק לרכוש בזדון- עבירה הקבועה בסעיף 452 לחוק העונשין, ומתייחסת להריסת או פגיעה במזיד ושלא כדין בנכס או רכוש, ודינה מאסר לתקופה בת עד שלוש שנים.
  • עבירת חבלה במזיד ברכב- עבירה הקבועה בסעיף 413 לחוק העונשין, עוסקת בפגיעה במזיד ושלא כדין ברכב או בחלק/ים ממנו, ודינה מאסר לתקופה בת עד חמש שנים.

מדוע עבירת חבלה במזיד ברכב חמורה יותר מעבירות חבלה ברכוש אחר

המחוקק בחר במודע ובאופן מובהק להחריג את עבירת חבלה במזיד ברכב חוק העונשין ולהחמיר עם המורשעים בה, בשל מספר סיבות:

  1. זכות הקניין- זכות הקניין עוסקת בחופש הפרט לרכוש ולהחזיק ברכוש פרטי יקר ערך, ללא חשש פגיעה ברכוש, והמחוקק בחר לשמר זכות זאת באמצעות הרתעה על ידי קביעת עבירת חבלה במזיד ברכב חוק העונשין כעבירה הכרוכה בענישה מחמירה.
  2. חשיבות כלי הרכב- כלי רכב נועדו לשימושים רבים, הנוגעים לזכויות אחרות של הפרט, דוגמת: חופש התנועה, פרנסה, התניידות למוסדות חינוך ואקדמיה, נגישות לטיפולים רפואיים, רגשיים ואחרים. עבירת חבלה במזיד ברכב אינה נוגעת רק בערכו החומרי של הרכב, כי אם גם בפגיעה בזכויות האמורות ואחרות.
  3. קלות הביצוע- בשונה מפגיעה ברכוש אחר, שלרוב שמור ומוגן על ידי בעליו, ומצריך יוזמה, תכנון וביצוע עבירות נוספות דוגמת פריצה, גניבה וכדומה, כלי הרכב עשוי לעמוד חשוף במקום ציבורי ולאפשר פגיעה במזיד בנקל, אותה מבקש המחוקק למנוע באמצעות חקיקה מחמירה.
  4. שווי חומרי- רכב הוא בבחינת רכוש יקר ערך, כאשר פגיעה במזיד עשויה להוליד חיובים והוצאות גבוהות, השפעה על עלויות ביטוח ומשמעויות כלכליות נוספות.

עוד שירותים שתמצאו אצלנו:

הודאת שווא >> | חקירה באזהרה>>

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

כיצד ניתן להתמודד עם חשד/חקירה חבלה במזיד ברכב?

למרות האמור לעיל, חשוב לזכור כי עבירת חבלה במזיד חוק העונשין, והענישה המחמירה שזה קובע, כרוכים בהרשעה של החשוד, והעמדת תשתית ראייתית המוכיחה לא ספק הן את הפגיעה האמורה ברכב על ידי החשוד, וחשוב מכך את הכוונה והמודעות לפגיעה זו- החלק המהווה את המזיד.

קיום חשדות בדבר ביצוע חבלה במזיד ברכב, מצריכות פניה לעורך דין מקצועי בתחום הפלילי, ובדגש על העבירה האמורה, אשר מביאה מורכבויות בעבור הגורמים עליהם חלה חובת ההוכחה, ומצריכה היכרות מעמיקה עם החוק והפסיקה, לצד כלים להגנה על החשוד.

לסיכום המאמר:

עבירת חבלה במזיד ברכב במקרים רבים היא עבירה אמוציונלית המצביעה על סערת רגשות, והצבעה על נסיבות מקלות לקיומה עשויה להביא לשינוי ולאישום מקל יותר, ועד לביטוח כתב האישום כליל. בין הנסיבות שעשויות לשמש את עורך הדין למטרה זאת:

  • התגרות מוקדמת של בעל הרכב שהובילה לסערת הרגשות.
  • סכסוך מוקדם והתנהלות פוגענית של בעל הרכב כלפי החשוד.
  • פעולה יצרית שהתבצעה ללא תכנון מוקדם וללא כוונה להיקף הנזק שנגרם.
  • הבעת חרטה ונכונות להסדר אל מול בעל הרכב.

עורך הדין הפלילי יעקב שקלאר, עורך דין בעל ניסיון רב שנים בליווי וייצוג נאשמים וחשודים בפליליים, בעל רזומה מרשים של תיקים בהם באמצעות ליווי מוקדם וניהול שלבי החקירה נמנע החשוד מכתב אישום ומרישום מזיק, לרבות בעבירות חבלה במזיד לרכב. “המאמר אינו מהווה ייעוץ משפטי והאמור בו נועד לשמש כמידע ושירות לציבור”…

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content