לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
עורך דין סמים

עורך דין סמים

תמונה של עורך דין סמים

עבירות סמים הן בבחינת עבירות פליליות חמורות, ועצם החשד בעבירות אלו עשוי להכתים את המוניטין האישי של אדם, ואף להיגרר להליך חקירה, אישומים ומשפט פלילי שתוצאותיו עשויות להיות הרסניות.

עורך הדין יעקב שקלאר עורך דין סמים מעמיד לטובת לקוחותיו ומיוצגיו למעלה משלושה עשורים של ניסיון בניהול הליכים פליליים וטיפול בעבירות סחר בסמים, ידע נרחב ומעמיק בנבכי החוק והפסיקה, אלפי שעות ייצוג בבית המשפט, והצלחות רבות מוכחות.

בכל מקרה של חשד, זימון לחקירה, מעצר או עמידה מול כתב אישום- יש לפנות מיידית למשרדנו, לקבלת ייעוץ ראשוני, ליווי וייצוג מקצועי, להגנה מלאה על זכויותיך, ולצמצום תוצאות האירוע והשלכותיו ככל הניתן.

תמונה של יעקב שקלאר עורך דין סמים

מעורבות בעבירות סמים מעידה על קיום בעיה גדולה שמלבד השלכותיה המשפטיות, בהן יטפל עורך הדין שקלאר בצורה המקצועית והטובה ביותר, גם השלכות רפואיות, גופניות והרסניות עבור הנוגעים בעניין, ומומלץ להסתייע בגורמי טיפול ושיקום מקצועיים בהתאם לנסיבות.

עורך דין סמים

פקודת הסמים המסוכנים בישראל כוללת את כל סוגי הסמים, ואינה מבחינה בין סמים קשים לסמים קלים, הבדלה הנהוגה בקרב הציבור.

פקודה זו שנקבעה עוד בימי שלטון המנדט הבריטי ועקרונותיה השתמרו עד עצם היום הזה, קובעת מגבלות מחמירות ואוסרת על גידול זני צמחים המשמשים להפקת סמים, ייצור, הפקה, ייבוא, שימוש או סחר בסמים בישראל.

המחוקק קובע ענישה מחמירה בגין עבירות סמים, החל מעבירות שימוש בסמים- הנחשבות לקלות יותר בתחום זה, מאחר והן מהוות בעיקרן פגיעה בנאשם עצמו, וכלה בעבירות סחר בסמים הנחשבות למחמירות במיוחד, אשר פוגעות בחברה כולה, בהיבטים בריאותיים, התנהגותיים וכלכליים.

מהי הענישה המקסימלית בגין עבירות סמים בישראל

פקודת הסמים המסוכנים קובעת ענישה מחמירה הנעה בין 3-20 שנות מאסר, בהתאם לאופי העבירה.

העבירה החמורה ביותר בהקשר זה היא עבירת סחר בסמים, אשר לגביה קבע המחוקק התייחסות בחוק העונשין:

סעיף 19א’ לחוק העונשין קובע עונש מקסימלי בגין עבירת סחר בסמים שכולל מאסר לתקופה של 20 שנים או הטלת קנס כספי ששוויו פי עשרים וחמישה מהקנס האמור בסעיף 61(א)(4) לחוק העונשין, התשל”ז-1977.

לעניין סחר בסמים ייחשב גם גידול סמים, ייצור, הפקת סמים וייבוא סמים- עבירות אשר הרשעתן תוביל לענישה זהה ברמת החומרה.

עורך דין סמים

הסתייעות בייעוץ משפטי אצל עורך דין סמים מומחה במהלך החקירה היא קריטית במקרים אלו, שכן בקלות רבה יכול החשוד מבלי משים להפליל את עצמו ולהודות בעבירה בנסיבות מחמירות בהרבה.

לאורך השנים, ליווה משרדנו לקוחות בטווח רחב של חומרת עבירות ורקע פלילי.

מהחקירה הפלילית הראשונית ועד לסיום ההליך, אנו מלווים את לקוחותינו בכל צעד ושעל ומסייעים להם להגיע להסדר הסביר ביותר שניתן להגיע אליו בהתחשב בנסיבות ולהודות בכתב אישום מתוקן.

במקרים רבים, הסתיימו תיקים בליווי המשרד ללא הרשעה תוך התחייבות לבדיקות סמים או למסגרת טיפולית.

מהן ההגנות האפשריות במקרים של עבירות סמים

ההבדלים המהותיים בהיקף הענישה בין עבירות הסמים השונות המצויות בחוק, נוגעים בעיקרם בכוונת החשוד. חשוד אשר נתפס מחזיק בסם אסור יידרש לחקירה פלילית שטווח תוצאותיה עשוי להיות נרחב. ככל שאחזקת הסם בפני עצמה אינה ניתנת להכחשה, גורמי החקירה יחתרו לעבירות מחמירות דוגמת סחר בסמים, החשוד באמצעות מייצגו יחתרו לאישום מופחת דוגמת אחזקה לצורך שימוש עצמי.

כיצד מגדיר החוק הישראלי החזקת סמים?

סעיף 34 בחוק העונשין, מבחין בין שני סוגי החזקה שונים:

  • החזקה ישירה – בו המחזיק הוא זה שבגופו או בכליו נמצאה כמות של הסם המסוכן.
  • החזקה קבוצתית – כאשר קיימת חבורה אשר חבריה קשרו בינם לבין עצמם קשר להחזקת הסם ובין כולם קיימת הסכמה על ההחזקה, עשויים כל חבריה לשאת באחריות פלילית.

רוצים להתייעץ עם עורך דין סמים מומחה פנו אלינו עוד היום!

בין הסוגיות והגורמים בהם תעסוק החקירה:

  • היכן נמצאו הסמים האסורים: על גופו של הנאשם, בקרבת הנאשם, בבית הנאשם, במיקום חיצוני, וזאת במטרה לקבוע קשר ישיר ו/או בעלות של הנאשם על הסם הנמצא, או לפוגג קשר כזה.
  • כמות הסמים- כמות הסם הנתפס ברשות החשוד בעבירות סחר בסמים היא מכרעת לצורך קביעת אישום זה. ככל שמדובר בכמות קטנה יותר, יקל הדבר על הגנת הנאשם בטענת שימוש ואחזקה לצורך אישי. פקודת הסמים מפרטת רשימת סוגי סמים וכמויות, אשר ייחשבו לסחר בסמים. עורך דין סמים מנוסה ידע להפעיל סעיף זה לטובת מרשו ככל הניתן, ולעתים אף להסתייע בנבכי החוק והפסיקה לטענת שיתוף כמות הסמים המצויה ושיוכה ליותר מנאשם אחד, הצבעה על מצב אישי או רפואי אשר מגדיל את היקף הצריכה ועוד.
  • סוג הסם- בעוד שהחוק אינו מבדיל בין סמים קשים לסמים קלים בקביעת האישום, בעת הרשעה נוטים השופטים להחמיר עם עבירות סחר בסמים קשים והרסניים, אל מול עבירות סמים קלים יותר.
לסיכום:
  • גיל הנאשם ועבר פלילי- גיל ורקע קודם של החשוד מהווה גורם משפיע כבר בשלבי החקירה הראשוניים, כאשר עבר נקי מפליליים, ו/או נקי מרישום עבירות סמים קודמות, ובוודאי גיל צעיר עשויים להביא לסלחנות, ויסייעו בסגירת האירוע כהתנהלות קלת דעת ללא השלכות מרחיקות לכת.
  • עבירות נלוות- אחד המאפיינים הנפוצים של עבירות סמים, הוא התנהגות עבריינית והיגררות לשרשרת עבירות שקשורות כולן לצריכת הסם או לניסיונות להשגתו, נקיטת אמצעים להסתרתו ועוד. סחר בסמים עשוי לקשור את החשוד לעבירות אלימות, שידול, הפצה ואחרות. ככל שניתן יהיה לנתק את החשוד מעבירות נוספות, יקל על עורך דין סמים מייצג לחתור להפחתה וצמצום האישום.

עורך דין יעקב שקלאר מחדד ומזכיר כי גם בסיטואציות מורכבות שנראות חד משמעיות, עומדת לאדם זכות החפות, וחובת ההוכחה וההרשעה מוטלת על כתפי רשויות החוק והמשפט. ליווי מקצועי והגנה משפטית יעילה עשויים להוות את ההבדל בין מאסר ממושך לחופש אישי, ובין שיקום ויציאה לדרך הישר אל מול העמקת המעורבות בעולמות הפשיעה והפליליים.

 

 

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content