לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
עבירת תגרה במקום ציבורי

עבירת תגרה במקום ציבורי

תמונה של עבירת תגרה במקום ציבורי

עבירת תגרה במקום ציבורי היא עבירה המוגדרת על ידי המחוקק כעבירה פלילית מסוג עוון ודינה שנת מאסר אחת. מהי תגרה במקום ציבורי, מי עשוי להיות מואשם במעורבות בה ובמה למעשה היא שונה מעבירות תקיפה ואלימות אחרות? סעיף 191 לחוק העונשין בא לבאר וקובע כי תגרה היא בבחינת עבירה קלה, המתייחסת לאירוע אלימות בו מעורבים שני צדדים או יותר.

בשונה מעבירות אלימות מסוג תקיפה ו/או פגיעה, עבירת תגרה במקום ציבורי אינה מחייבת את התובע-המדינה להוכיח את אחריות מי מן הצדדים לאירוע האלימות, ואינה נדרשת להוכחת פגיעה. עבירת תגרה במקום ציבורי זוכה להתייחסות בהיבט של הפרעה לסדר הטוב, ואינה בבחינת פגיעה בקורבן לדבר עבירה.

חשוד במעמד חקירה בעבירת תגרה

חשודים רבים, אשר נקלעו לאירוע מסוג תגרה, ונקראו לחקירה משטרתית, נוטים להאמין כי מאחר ומדובר בעבירה קלה, אשר בעיקרה מופנית כלפי כלל המשתתפים בה ללא הפניית אצבע מאשימה וחיקור בנוגע ליוזמה לאירוע ולאחריות להיווצרו, כי שיתוף פעולה והודאה במעורבות יביאו לסגירה מהירה של התיק.

חשוב לזכור כי גם במקרים בהם אישום פלילי נסגר בעסקת טיעון מקלה, ללא עונש מאסר בפועל, לעתים תוך הטלת קנס כספי ולעתים בהסכמה על מאסר על תנאי, עצם ההרשעה הפלילית היא בבחינת רישום אשר עשוי להוות פגיעה באורח החיים של הנאשם, למנוע את קבלתו למקומות עבודה, להגביל את יכולתו להגיש מועמדות למכרזים ולמיצוי זכאויות שונות, להגביל את יכולתו לפתוח עסק ועוד.

נוסף לזאת- בשנים האחרונות, ובשל התגברות אירועי האלימות בחברה הישראלית, ניתן לראות יותר ויותר שופטים הבוחרים להחמיר ולנהוג בקלה כבחמורה, ועשויים למצות את הדין עם נאשמים בעבירות תגרה במקום ציבורי שמיהרו להגיש את הודאתם על מגש של כסף בחדר החקירות.

טענת הגנה

אחד המאפיינים שיהווה גם יתרון לטענת הגנה באירועי תגרה, הוא האנדרולומוסיה המאפיינת אירועים מסוג זה, כמו גם בחירת המשטרה שלא להיכנס לעובי הקורה ולבצע חיקור דין, כי אם לירות לכל הכיוונים תוך האשמת כל הנוגעים בדבר.

האין אירוע תגרה עשוי להפוך בקלות לאישום בתקיפה כנגד הצד השני באירוע, ולהפוך את החשוד המיוצג למעשה לקורבן?

כיצד פעלו השוטרים בעת האירוע? האם בוצעו מעצרים כלפי כלל המשתתפים? האם החשד/האישום הופנה כלפי כלל המשתתפים בתגרה? האם נשמרו זכויות החשוד במלואן, לרבות הזכות להתייעץ עם עורך דין? האם הובטחו לחשוד הבטחות כאלה ואחרות שנועדו לחילוץ הודאה שלא כדין?

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

חשיבות הייצוג המשפטי

ככלל, כל התייצבות בחדר חקירות, בין אם במעמד מעצר ובין אם באמצעות זימון לחקירה, מצריכה פניה לעורך דין פלילי מומחה, לצורך התייעצות, קביעת קו הגנה ושרטוט של רצף האירועים שקדמו לאירוע בגינו הוא נחשד, ייצוג במעמד החקירה והתנהלות אל מול גורמי המשטרה שמטרתה היא גדיעת החקירה באיבה והימנעות מכדי הבשלה לכתב אישום.

ככל וכתב אישום כזה יוגש למרות זאת, חשוב אף יותר ליווי וייצוג של עורך דין, במטרות בסדר יורד: ביטול כתב האישום, השגת זיכוי במשפט, הקלה וצמצום של הענישה במקרה של הרשעה.

עורך הדין יעקב שקלאר מביא ניסיון רב שנים ומאות הופעות בבתי המשפט, תוך מומחיות שאין שניה לה בדין הפלילי, ושמירה ללא משוא פנים על הזכויות והאינטרסים של לקוחותיו הרבים. “המאמר אינו מהווה ייעוץ משפטי והאמור בו נועד לשמש כמידע ושירות לציבור”…

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content