לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
עורך דין מעצרים

עורך דין מעצרים

תמונה של משרד עורך דין מעצרים

יעקב שקלאר עורך דין מעצרים מומחה. נכנסתם למעצר? אל תחכו, צרו איתי קשר ואשחרר אתכם בהקדם.

כאשר אדם נקרא לחקירה במשטרה, או שהוא נעצר ומובא לחקירה ומודיעים לו שהוא חשוד בעבירה מסוימת, הוא למעשה נחקר תחת אזהרה. המשמעות היא שמזהירים אותו לפי חוק שהוא רשאי לשמור על זכות השתיקה והוא זכאי להיוועץ בעו״ד. החוקרים מקריאים לו את החשדות נגדו וישנו סיכוי שייעצר. באפשרות המשטרה להחזיק אדם במעצר למשך 24 שעות, עד שיראה שופט.

לכן, אם אדם צפוי להיקרא לחקירה במשטרה, עליו ליצור קשר עם עורך דין מעצרים מנוסה, באופן מידי ולמצות את זכות ההיוועצות.

תוך 24 שעות ממעצרו, יובא החשוד בפני שופט מעצרים והמשטרה תבקש להאריך את מעצרו לצרכי חקירה.

נושא המעצרים הוא מורכב ולכן חובה לקבל ייעוץ מעורך דין מומחה למעצרים, בטרם מגיעים לחקירת משטרה ובטרם נקראים לדיון בפני שופט מעצרים.

עורך דין מעצרים עונה לכם על כל השאלות

מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

מעצר לצרכי חקירה – “מעצר ימים”

בהגיעו של חשוד אל בית המשפט, על השופט לבחון מספר תנאים בטרם יחליט על מעצרו, שחרורו או שחרורו בתנאים מגבילים. ראשית, על בית המשפט לבחון האם קיים חשד סביר לביצוע העבירה. בית המשפט בוחן את הראיות שאספה המשטרה. שנית, בית המשפט יבחן האם מתקיימת עילת מעצר.

עורך דין מעצרים מומחה

  1. מסוכנות – האם החשוד מסוכן לציבור.
  2. שיבוש הליכי משפט – האם קיים חשש שהחשוד יפגע בחקירה המתנהלת כנגדו.
  3. נקיטת הליכי חקירה מיוחדים – פעולות חקירה שמשטרה יכולה לבצע רק כשהחשוד במעצר, לדוגמא הפעלת מדובב.

להבדיל מהעילות אחת ושתיים, אשר מטרתן להגן על אינטרס ציבורי חשוב ולפיהן יכול בית המשפט להאריך מעצר עד 15 ימים בכל פעם, העילה השלישית היא למעשה “עזרה למשטרה” ובמסגרתה ניתן להאריך מעצר רק עד 5 ימים.

עילה נוספת היא התחמקות מהליכי חקירה. זה כשמדובר בחשוד חמקן או נוכל או חסר כתובת או מי שברח ממשמורת חוקית בעבר ויש חשש שימלט ולא יתייצב לחקירה או למשפט.

עוד שירותים שתמצאו אצלנו:

עורך דין עבירות מין >> | לקבלת מידע על מחיקת רישום פלילי 

משרד עורך דין מעצרים יעקב שקלאר

בקשת מעצר לצרכי חקירה ובשמה המוכר “מעצר ימים”, תוגש לבית משפט השלום במחוז בו נמצאת יחידת המשטרה החוקרת ובית המשפט רשאי לעצור את החשוד, לתקופה של עד 15 ימים בכל פעם ולא יותר מ-30 ימים סה”כ, עד הגשת כתב אישום. אם לא הוגש כתב אישום במהלך 30 הימים, ישוחרר החשוד ממעצר, אלא אם התקבל אישור היועץ המשפטי לממשלה להארכת מעצרו ובית המשפט רשאי להאריך מעצרו לתקופה שלא תעלה על 75 ימים, בסך הכל.

היה והחשוד עצור למשך תקופה של 75 ימים וטרם הוגש כתב אישום, רק בית משפט עליון יוכל להאריך מעצרו, לתקופה של עד 90 ימים בכל בקשה.

מטבע הדברים, במעצרו של אדם ישנה פגיעה בזכויות יסוד. לכן, בשלב מעצר הימים, על בית המשפט חלה חובה לבחון חלופת מעצר – על מנת למזער את הפגיעה בזכויותיו.

מעצר עד תום ההליכים – פנו עוד היום אל עורך דין מעצרים

לאחר הגשת כתב אישום, בית המשפט כבר לא בוחן חשד סביר אלא ראיות לכאורה. המשמעות היא שכעת בוחן בית המשפט את הראיות, והאם על בסיסן ניתן יהיה להרשיע את הנאשם, ובנוסף לכך, האם בית משפט חושב שצריך להחזיק את הנאשם במעצר עד סוף המשפט, או לחילופין, האם ניתן לשחרר את הנאשם בתנאים מגבילים, לדוגמא מעצר בית, הפקדת ערבויות, פיקוח וכו’.

בשלב זה, הוויכוח הוא לא על כמה ימים ייעצר החשוד אלא מדובר על נאשם שמעצרו מבוקש עד סוף המשפט. ככלל, בשלב זה מותר להחזיק עצור עד 9 חודשים ואם משפטו טרם הסתיים, תאלץ התביעה לבקש אישור להארכת מעצרו מבית המשפט העליון. בית המשפט העליון יכול להאריך את מעצרו של הנאשם בשלושה חודשים, בכל פעם, ללא הגבלה.

עורך דין מעצרים יוכל להשפיע על משך המעצר ותנאי המעצר, ולייעץ באופן מקצועי לנאשם, כיצד עליו להתנהג בבית המשפט בכל הנוגע להארכת מעצרו ולתנאיו.

מתי יורה בית המשפט על מעצר עד תום ההליכים?

על מנת שבית המשפט יורה על מעצר עד תום הליכים, ישנם שלושה תנאים מצטברים שצריכים להתקיים: עורך דין מעצרים עונה.

  1. ראיות לכאורה.
  2. עילות מעצר.
  3. היעדר חלופת מעצר.

עילות המעצר לשלב המעצר עד תום הליכים:

  1. מסוכנות – הנאשם עלול לסכן את הציבור.
  2. שיבוש הליכי חקירה – הנאשם יפעל להעלמת ראיות או לשבש הליכי חקירה.
  3. הימלטות מאימת הדין או חשש שלא יתייצב למשפטו או לריצוי עונשו.

בכל מקרה, חייב בית המשפט לבחון חלופת מעצר. בית המשפט יבדוק האם ישנה אפשרות להבטיח את קיומו של ההליך הפלילי ללא מעצרו של הנאשם מאחורי סורג ובריח.

ייעוץ נכון ומקצועי בשלב מוקדם של המעצר, יסייע לחשוד להתמודד עם הליכי החקירה, להקל על תנאי המעצר ולהשפיע על המשך ההליך הפלילי ולכן, חובה להתייעץ עם עורך דין מעצרים מקצועי, העוסק בתחום שידע לתת ייעוץ מקיף ומקצועי בנושא.

לייעוץ ללא עלות עם עו”ד שקלאר >>

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content