לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
בג’קוזי עם יצחק אברג’יל: שיטות החיסולים נחשפות

בג’קוזי עם יצחק אברג’יל: שיטות החיסולים נחשפות

6 5

בג’קוזי עם יצחק אברג’יל: שיטות החיסולים נחשפות

בג’קוזי עם יצחק אברג’יל: שיטות החיסולים נחשפות

-צבי הראל

א’ היה מהמקורבים ביותר ליצחק אברג’יל – עד שהפך לעד משינה בפרשה 512 ~ בחקירתו סיפר כיצד תוכננה ההתנקשות ברוזנשטיין

במשך שנים עשתה המשטרה מאמצים עילאיים לשכנע את א’, לשמש עד מדינה מרכזי בפרשה 512 – הפרשה שהרעידה את עולם הפשע ובמסגרתה נעצרו עשרות עבריינים בכירים וראשי משפחות פשע.

ואכן, לפני כחודש הצליח צוות משותף של פרקליטות מחוז תל אביב ומחוז המרכז להגיש כתב אישום חסר תקדים נגד 18 הנאשמים בחברות בארגון פשיעה. אחד מעדי המדינה המרכזיים הוא א’, שהיה מקורב לחלק מהנאשמים הבולטים וביניהם יצחק אברג’יל. לדברי העד הוא ידע על ניסיון החיסול של זאב רוזנשטיין בגני התערוכה כאשר ניהל שיחה עם יצחק אברג’יל בג’קוזי. להלן תמליל חקירתו שהגיע ל”ישראל היום” חוקר: “מי הבוס בקבוצה של יצחק אברג’יל?”

א’: “יצחק הבוס אבל כשיצחק בחו”ל י’ הוא הבוס בארץ”.

חוקר: “אם יש כוונה לפגוע בזאביק רוזנשטיין מי יוזם את הכוונה?”

א’: הקבוצה של יצחק, י’ ראש הקבוצה מבחינה מבצעית”.

החוקר מבקש מהעד תשובה להנחה הבאה: העובדה שהוא ישב עם ראש ארגון הפשיעה בג’קוזי, והשניים דיברו על עבירות פליליות, מלמדת על הקרבה היתרה ביניהם: “כמה אנשים מגיעים למעמד כזה? (הכוונה לשיחה אודות ניסיון החיסול בגני התערוכה).

א’: “כל מי ששייך לקבוצה. זה כמה אנשים”.

חוקר: “האם יכול להתבצע חיסול של אדם כלשהו בלי ידיעה מראש או הוראה של יצחק?”
א’: “לא משהו שאני יודע. אם האויב ידוע כאויב של הקבוצה לא צריך אישור אבל אם יש משהו חדש, או אויב חדש, צריך לעדכן את יצחק כי הוא ראש הקבוצה”.

חוקר: “תן דוגמה לכך שיצחק נותן את ההוראה?”

א’: “הפגישות והשיחות שהוא יושב עם אנשים לבד ואתה מבין שהוא מפריד דברים. לא מערב דבר בדבר.”
חוקר: “מי קובע את האויב?”

א’: “השטח, המודיעין, בא בן אדם ואומר.”

 

לקראת תום עדותו במשטרה סיפר העד, כי יצחק אברג’יל סיפר לו כי אחד מאנשי הארגון “פיספס” את רוזנשטיין בניסיון לחסלו ברחוב יהודה הלוי. “לא שאלתי את יצחק מה זה פיספס. מה שהבנתי מיצחק שזאביק נכנס למקום ויצא וכנראה שהיתה נקודה מסוימת שהיה (איש הארגון) צריך ללחוץ על השלט”.

שלב ההוכחות במשפט נקבע לחודש ינואר והוא יתנהל ארבע פעמים בשבוע. עו”ד יעקב שקלאר, המייצג את אחד הנאשמים בתיק, קובל על לוח הזמנים הצפוף ואמר כי “סניגורים פרטיים שייצגו נאשמים בתיק ייאלצו לסגור את משרדיהם”. עו”ד שרון נהרי, בניגורו של יצחק אברג’יל אומר בתגובה: “אנחנו מכחישים את כל המיוחס לו בכתב האישום. על רוב הדברים הוא נתן את הדין בחו”ל.”

 

 

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content