לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
עד המדינה בפרשה 512: “מאיר אומר את מי צריך לפרק”

עד המדינה בפרשה 512: “מאיר אומר את מי צריך לפרק”

katava4 1

m.nana10.co.il

בלעדי • הוא האשים את ריקו שירזי ששלח את רוצחי גיא יחזקאל, חשף בפני החוקרים את היחסים בתוך משפחת אברג’יל, דיבר על ניסיון החיסול של זאב רוזנשטיין ועל עסקאות הסמים. עכשיו נחשפים חלק מתמלילי חקירתו

“מאיר נמצא בכל השיחות  שמדברים על פירוקים ומדברים על הכל. מאיר אומר את מי מה מו את מי צריך לפרק” – כך סיפר עד המדינה המרכזי בפרשת 512 לחוקרי המשטרה על מאיר אברג’יל שעתיד בתוך שבועות ספורים לעמוד ביחד עם ראשי ארגוני פשיעה אחרים לעמוד לדין בגין שורת עבירות אלימות וסמים במסגרת הפרשה שמעמידה את עולם הפשע המאורגן הישראלי לפני קריסה.

כדי להבין את שפתו של עד המדינה המרכזי בפרשת 512, צריך להבין מילה אחת – ‘פירוק’ משמעותו לרצוח. עבריינים לא אומרים ‘לרצוח’, הם אומרים ‘לפרק’. בתמלולים שהגיעו לידי חדשות 10 ונחשפו הערב (רביעי) לראשונה, גולל עד המדינה בפני חוקרי ימ”ר תל אביב וחוקרי היחאב”ל בפיקודו של יוני חג’ג’ כיצד בנוי הארגון המיתולוגי של משפחת אברגיל, שנדמה שעומד בפני קריסה.

חוקר:  בוא תסביר לנו על הרשימה שעשית נתחיל עם יצחק אברגיל שלידו רשמת ראש הארגון, מי הם כל האנשים שרשמת תחת שמו?

עד מדינה: חברים בארגון.

חוקר: כשאתה אומר שמאיר הוא במעמד של יצחק למה אתה מתכוון?

עד מדינה: שמאיר מעורב בהכל והוא מכוון את יצחק, מאיר יותר כלכלי, מאיר הוא איש של כסף. מאיר הוא עושה את העסקאות הכל בשביל יצחק הם ביחד, מדובר בקזינואים סמים הכל.

חוקר: תן לי דוגמא לזה שמאיר הוא כמו יצחק.

עד מדינה: מאיר נמצא בכל השיחות  שמדברים על פירוקים ומדברים על הכל. מאיר אומר את מי מה מו את מי צריך לפרק.

חוקר: תן לי דוגמא לכך.

עד מדינה: על זאביק רוזנשטיין שצריך לפרק אותו כפי שאמרתי לכם בחקירות קודמות. כל הפגישות שלנו זה היה פגישות על פירוקים, מאיר הוא כמו יצחק.

חוקר:  חילקת את חברי הארגון לקבוצות, איך בנויות הקבוצות?

עד מדינה: כולם עסוקים בפירוקים בשביל יצחק, יש קבוצה של אילת שהם חברים בארגון של יצחק אברגיל הם עובדים מול יצחק, אין מישהו ספציפי.

חוקר: הקבוצה שרשמת של אבי רוחן, איזה איזור מדובר?

עד מדינה: איזור תל אביב.

הוא גם חשף טפח מעסקאות הסמים שביצע לכאורה ארגון הפשיעה:

עד מדינה: שמעתי את טולי ומאיר והלבקן ויצחק מדברים הגיע חצי מהכמות של ה800 קילו קוקאין, וחצי צריך להגיע.  הבנתי שזה במכונות גדולות או בצמיגים מגיע. ואז יצחק אמר לי שצריכים לקבל הרבה כסף מהעסקה.

חוקר: כמה כסף?

עד מדינה: יצחק דיבר על 2 מיליון דולר שהיינו צריכים לקבל, שזה רק החלק של יצחק. יצחק לבד, מאיר לבד, וטולי ואבי רוחן לבד .

חוקר: מאיר קיבל לדבריך חלק מהכסף אתה אמרת בעפ קודם שמאיר ויצחק זה אותו דבר . מדוע אם כך מאיר אברגיל מקבל שליש מהכסף בעסקת הסמים הזו?

עד המדינה: כי מאיר זה בנאדם של כסף מה ששלו הוא רוצה.

ולא רק על האברג’ילים סיפר העד, אלא גם על ראש ארגון הפשיעה ריקו שירזי ותכנונו לרצוח את גיא יחזקאל:

חוקר: ספר לי מה אתה יודע על הרצח של גיא יחזקאל?

עד מדינה: יצחק אברג’יל אמר לי כי גיא יחזקאל פנה לחבר של ריקו באירופה ואמר לו שיעזור לו על מי שפירק את אחיו, והוא התכוון לכיוון של יצחק. ואז הבחור שאליו גיא פנה היה חבר של ריקו, הבחור הזה פנה אל ריקו ואמר לו שיש מישהו ששואל לגבי יצחק וכולם, ורוצה עזרה לגבי מי שפירק את אח שלו, ואז יצחק אמר לי שריקו מסדר את הסידור לפרק את גיא יחזקאל.

חוקר: מי רצח את גיא יחזקאל?

עד מדינה: מי ששלח זה ריקו בוודאות.

חוקר: למה ריקו פנה בכלל ליצחק?

עד מדינה: כי הם נהיו כבר חברים זה השלב שריקו התהפך על האבוטבולים והוא עם יצחק לא עם האבוטבולים.

חוקר: האם ריקו היה חלק מהארגון?

עד מדינה: צריך להבין שריקו עד אותו שלב היה עם האבוטבולים ואז הוא התחנן על החיים שלו ופנה אל יצחק.

חוקר: למה יצחק מספר לך את זה?

עד מדינה: כי הוא יודע שהייתי חלק מהפירוק של אח של גיא אז הוא משתף אותי.

עשרות עורכי דין מהבכירים מייצגים נאשמים בפרשה הסבוכה והם מספרים שהם שוקלים לעזוב את הלקוחות בשל היקף החומר שנאסף במשך שנים רבות ועשוי להשבית את עבודת משרדם לתקופה ארוכה. אלה שעדיין נשארו, דוחים את האשמותיו של עד המדינה ותוקפים את הפרקליטות והמשטרה על שימוש נרחב בעדי מדינה בפרשה.

“כשקוראים את כתב האישום, נראה שגם רכילות וגם צ’יזבטים וגם סיפורים מעדות שמיעה שנייה ושלישית, וגם סיפורים של אנשים על פיצוחים בימי שישי שמספרים אחד לשני, סיפורי פשיעה וכדומה, מצאו את מקומם בכתב האישום כאשר רב הדמיון על העובדות”, אמר עו”ד קובי שקלאר המייצג את אחד הנאשמים בפרשה. עו”ד משה יוחאי הוסיף: “הראיות העיקריות הם שמונה עדי מדינה, מה שלא היה עדיין במדינה ישראל. אנחנו הפכנולמדינה של עדים”.

m.nana10.co.il

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content