לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
ריקוד מושחת: איך הפך ריקוד ארוטי לזנותי ופלילי

ריקוד מושחת: איך הפך ריקוד ארוטי לזנותי ופלילי

shklyar 2 1

במשא ומתן שהתקיים לאחרונה בין המשטרה לבין בעלי מועדון “פוסיקט”, הסכימו הבעלים לחתום על התחייבות למניעת עבירות זנות במועדון, אך המשטרה טענה כי מדובר באחיזת עיניים. עו”ד מיקי חובה ועו”ד יעקב שקלאר על המסע להרחבת עבירת הזנות, שעובר גם דרך הריקוד האינטימי

במסגרת הפוריטניות המשפטית השוטפת את ישראל, גם בתחום הבידור הארוטי, המשטרה והפרקליטות הצהירו (29.8) בהודעות מתואמות על “מדיניות אכיפה חדשה” שתוציא את מועדוני החשפנות מכלל העסקים הלגיטימיים ותגדיר אותם, רשמית, כעסקים המספקים שירותי מין וזנות בתשלום.

בהתאם לכך, המשטרה הוציאה בימים האחרונים למועדוני החשפנות הגדולים בארץ מכתב התראה, המזהיר מפעילות אכיפה משטרתית קרובה כנגד האטרקציה המרכזית שלהם, המיועדת לחיסול (כשלב לפני סגירתם המלאה) – ריקודי הלאפ-דאנס של החשפניות עם האורחים.

האמת שבניגוד להודעת המשטרה והפרקליטות, לא מדובר במדיניות חדשה, אלא בהגברת האכיפה והרחבתה, בעקבות המהלכים שנעשו כבר בשנה האחרונה נגד “מועדון הדגל” של החשפנות – הפוסיקט בתל אביב. הפרקליטות הבהירה בחודשים האחרונים בהליך המשפטי המתקיים כקרב על עתיד המועדון, כי היא רואה בריקודים הפרטיים של חשפניות בחצי עירום ה”רוקדות” על גופם של המבקרים, כמעשה זנות אסור. בשל כך, המשטרה החליטה לא לחדש את רישיון העסק, מה שגרר עתירה של בעליו לבית המשפט.

במכתב התראה שהפיצה המשטרה בימים האחרונים בין מועדוני חשפנות נוספים, נכתב כי האכיפה מתקדמת שלב נוסף, ופעילות משטרתית תתבצע בקרוב נגד “ריקודי החיק” (כך שמם בעברית) של החשפניות והלקוחות במועדונים נוספים. זאת, בגיבוי הנחיה מפורשת של פרקליט המדינה, שפרטיה האחרונים מסוכמים בימים אלה, ותגדיר רשמית את התנאים בהם ריקוד הלאפ דאנס ייחשב כעבירת זנות. ההנחיה החדשה תאפשר את הסלמת הצעדים עד כדי סגירה מנהלית של המועדונים, שייחשבו כבתי בושת רק בגלל אותם “ריקודים” בלתי צנועים.

עוד שירותים:

חבלה במזיד ברכב מה העונש? | עבירת תגרה במקום ציבורי 

גירוי, לא סיפוק

“סירוב המשטרה, לפני שנה, לחדש את רישיון העסק של מועדון פוסיקט שקיים 20 שנה, לא היה בגלל הלאפ-דאנס”, מזכיר פרקליטם של בעלי המועדון, עו”ד מיקי חובה. “במקור, טענת המשטרה היתה נגד מעשי זנות לטענתם שבוצעו בתוך חדרים סגורים. אחרי שבעלי המועדון הרסו לפי הדרישה את אותם חדרים, המשטרה והפרקליטות החליטו לעלות על הגל. הם עברו אל היעד הבא, של חיסול הלאפ-דאנס בחלל הפומבי והפתוח של המועדון, תוך הגדרת ריקוד צמוד על ברכיו של הלקוח כמעשה זנות” (הגדרה שאותה הפרקליטות מבקשת כאמור לעגן היטב בהנחיית פרקליט מדינה, כדי לסגור את כל אותם מועדונים – ז”ק).

במשא ומתן שהתקיים בחודש שעבר בין בעלי הפוסיקט לבין המשטרה, בהוראת בית המשפט שדן בעתירת בעלי המועדון, הסכימו אלה לחתום על שורת תנאים, כולל “איסור כל שימוש בגוף העובדות, בדרך של מגע פיזי שנועד לסיפוק מיני”. אלא שכל אחד מהצדדים פירש את המשפט אחרת: המשטרה פירשה אותו כאיסור על לאפ דאנס, כמגע שבתשלום, ואילו בעלי המועדון ופרקליטם סירבו להכיר בכך שהריקוד הוא חלק מהפעילות האסורה, מאחר שלפירושם הריקוד הוא לגירוי – ולא לסיפוק מיני.

מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

המושג

“המושג של סיפוק מיני מרכזי בעבירת הזנות, אבל הוא פורש בפסיקה כפורקן (גמירה) או ניסיון להגיע אליו”, אומר עו”ד חובה, “וזה לא מה שקורה במועדון”. לדבריו, אין פורקן כי הגברים אינם מתפשטים ואין גם חדרים סגורים, לכן מדובר בגירוי לכל היותר. המשטרה טוענת כי דברי בעלי המועדון הם התחכמות שאינה משקפת את המצב. “הסכמנו להתחייב שבמועדון לא תתבצע זנות, כי אנו לא רואים בריקוד כמעשה זנות”, מוסיף עו”ד חובה.

במסגרת פגישת משא ומתן שנערכה, הציגו לו אנשי המשטרה סרטון לאפ דאנס בין חשפנית ללקוח, ודרשו כי בעלי המועדון יחתמו על כך שזו פעילות אסורה. לאור הסירוב, הפרקליטות הודיעה לבית המשפט כי המשא ומתן התפוצץ. “עם הבנת הדברים, עמדת העותרים (שהסכימו לתנאי של ‘איסור שימוש בגוף העובדות לסיפוק מיני’) היא כמעין אחיזת עיניים”, כתב עו”ד אריאל אררט, ראש תחום אכיפה משולבת בפרקליטות מחוז תל אביב (אזרחי) לשופט אליהו בכר, וביקש שייתן פסק דין בעתירת בעלי המועדון, שאם תידחה – עלולה לגרום לסגירתו.

בקרוב הרעלות

האות להתקפת המערכת המשפטית על מועדוני חשפנות וסימונם כעסקי שירותי מין אסורים, ניתן כזכור לפני שנה בפסק דין של השופטת מיכל אגמון גונן, שקבעה כי מועדון דומה אחר שפעל בבורסה ברמת גן אינו עונה לדרישת התב”ע של “מועדון בידור” מאחר שמדובר בהחפצת נשים אסורה. נרטיב דומה הושמע אתמול על ידי רפ”ק שרית פרץ, ראש חוליית סחר בבני אדם באגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל. רפ”ק פרץ אמרה כי הגברת האכיפה שתכלול ריקודים של חשפניות עם לקוחות, היא חלק מהמאבק “בתופעת הזנות על כל סוגיה וניצול נשים אשר ברוב המקרים מגיעות משכבות אוכלוסייה מוחלשות”.

עו״ד שקלאר

עו”ד יעקב שקלאר, המייצג דמויות מתחום תעשיית המין, אומר כי “בהמשך למסע השיטתי נגד מין בתשלום וגילויי מיניות, ולו אמנותיים, במועדוני חשפנות, מתכוונת הפרקליטות לקבוע בהנחיה, שהינה חקיקה על דרך מנהלית, שגם ריקודים ‘לא צנועים’ הינם מעשי זנות. בכל מועדוני החשפנות בעולם מקובל שחשפניות יורדות לקהל ועוברות לקוח לקוח, אשר תוחב להן טיפים, אם לחגורה מוצנעת ואם ישירות לידיהן. רק בישראל לפי הפרשנות המרחיבה, המוסרנית, הקרתנית והצבועה של הפרקליטות, שמנסה להשתלט על מיניותו של אדם, על תחביביו ועל תרבות הפנאי שלו, יהפוך גם ריקוד לא צנוע, ‘ריקוד חיק’ הידוע בכינויו לאפ דאנס למעשה זנות”.

“דבר זה יביא להכרזה מיניה וביה (ברורה מאליה) על מועדוני החשפנות כבתי זונות”, מוסיף עו”ד שקלאר, “שכן אין להם כל זכות קיום ללא אותם ריקודי לאפ דאנס. כל מי שביקר במועדון חשפנות, במיוחד במועדון היוקרתי והמפואר פוסיקט, יודע כי במועדון זה מבקרים לא גברים חרמנים ומגעילים, אלא גם זוגות, קבוצות, מסיבות רווקים ודוגמניות וכל ההופעות הינן בבחינת שעשוע לא מזיק שנעשה בפיקוח, תוך שכל הרקדניות מוגנות. דומני כי מדובר בצעד חשוך ואנטי דמוקרטי של ארגוני נשים מיליטנטיות, שמנסות להחזיר את החברה הפתוחה והליברלית בישראל לימי החשכה של החומייניזם. בקרוב הרעלות”. להתייעצות עם עו״ד פלילי יעקב שקלאר לחצו כאן>>

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content