לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
דירה להשכיר

דירה להשכיר

תמונה של אביחי מנדלבליט מכה שניתֿ

www.posta.co.il

עו”ד שקלאר על סיטואציה בעייתית של איש עסקים אשר השכיר דירה במגדל יוקרה לשוכרת “חשודה”

לפני מספר חודשים הגיע למשרדי איש עסקים העוסק בהשכרת דירות, כדי להתייעץ בקשר לדיירת “חשודה” באחת מדירותיו במגדל יוקרתי. הוא קיבל דיווחים משומר הבניין, שלדיירת מגיעים הרבה אורחים גברים. כמו כן נודע לו שהדיירת נלקחה לחקירה ואחר כך שוחררה. לא ידע על מה. זאת ועוד, פנו לאיש העסקים מוועד הבית, בטענה שהדיירת מסתובבת במגדל בלבוש חושפני.

הוא רצה להבין מה חובותיו וזכויותיו על פי החוק. הצעתי שנעשה שיחה יזומה לדיירת ונקליט אותה. התקשרתי לדיירת ואמרתי שקיבלתי את הטלפון מאבי (הרי תמיד יש איזה אבי בשטח), ממנו שמעתי המלצות חמות.

היא שאלה אם זה “אבי הגבוה”. “כן”, שמחתי, כאילו אני מכיר.

מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

“תמסור לו ד”ש, אני מתה על אבי, שיבוא לבקר”, אמרה לי בשמחה.

התחברנו. שאלתי כמה. “תלוי מה אתה רוצה”, אמרה. שאלתי מה בתפריט, והיא התחילה לתאר ולפרט את כישוריה ושירותיה בקול מלטף. נכנסתי לפרטים כדי שלא תהיינה אי הבנות בקשר לשירות המבוקש. ואכן, לא נותרו כל אי הבנות. התפריט היה מגוון מאד. הקלטנו הכל.

הלקוח שאל מה עושים עכשיו. אולי, שאל, יבקש העלאה של דמי השכירות? אם כבר פתחה עסק בדירה, לפחות שירוויח ממנו, לא? אולי יקפוץ לבקר ויעשה איתה בארטר? הסברתי לו שלא כדאי להסתבך, ושלא יערב ביזנס ופלז’ר. אם ידוע לו שהוא משכיר לנערה עובדת, הרי שמדובר בסרסרות לזנות או החזקת מקום לעיסוק בזנות – עבירות שעונשן עד חמש שנות מאסר.

“אולי נסתדר גם בלי תביעות”

“חבל, אז מה עושים?”, אמר. הסברתי לו שעליו להפסיק את השכירות, אחרת יהיה צפוי לעונש מאסר של שישה חודשים במקרה הטוב. הלקוח התפלא, מדוע עליו להכנס לתביעות על חשבונו ולהפסיד כסף, אז הפניתי אותו לסעיף החוק הבא: “מי שמשכיר או מחדש שכירות של מקום, לרבות כלי רכב וכלי שיט, בידעו שהוא משמש או ישמש לאדם מקום למעשי זנות, דינו – מאסר ששה חדשים; והוא הדין אם לא הפסיק השכרתו של מקום לאחר שנודע לו שהוא משמש כאמור, על אף שיש בידו זכות להפסיקה ולתבוע פינוי בשל כך”.

אולי, אמרתי, נסתדר גם בלי תביעות. שלחנו לה בווטסאפ את הקלטת השיחה. אחר כך התקשרתי כבא כוחו לגברת. אמרתי לה שלמרבה הצער יש לה שבעה ימים לצאת מהבית, ומאחר שהיא בהפרת הסכם השכירות, היא תשלם את דמי הפיקדון. אחרת, אמרתי, היא תצטרך להסביר שוב את השיחה בתחנה הקרובה. הגברת הבינה והתחייבה לצאת כבר למחרת. הפיקדון נשאר כפיצוי מוסכם.

אתמול פגשתי את הלקוח במסעדה ושאלתי מה עם הדירה. “אל תשאל”, אמר לי מבואס, “איך פיספסתי כזאת דיירת מעולה בגלל החוקים המפגרים במדינה הזאת. מאז אני לא מוצא שוכר, הדירה עומדת ריקה ואני תקוע עם החשבונות”.

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content