לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
בית המשפט אישר לפרסם את סרטון הריגת התינוקת יסמין וינטה

בית המשפט אישר לפרסם את סרטון הריגת התינוקת יסמין וינטה

תמונה של עו״ד שקלאר מדבר על חיפוש משטרתי
בית המשפט המחוזי בלוד אישר לפרסם את התיעוד שבו נראית הסייעת אינה סקיבנקו – שנשלחה ל-17 שנות מאסר בפועל – מבצעת את המעשה. הפרסום אושר תחת תנאים מגבילים
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

המדינה, באמצעות התובעת בתיק, עורכת הדין שירלי לוגסי, פירטה בעמדתה כי החוק שאוסר פרסום בעניינו של קטין – מבסס קביעה נורמטיבית לפיה ככלל – עניינו של קטין אסור בפרסום. עוד עולה מהוראות החוק כי על מנת לחרוג מהכלל יש לפרט נימוקים שישכנעו את בית המשפט להתיר הפרסום.

משפחת וינטה, באמצעות עורך דין יעקב שקלאר, טענה כי יש לפרסם את הסרטונים “למען יראו ויראו, ולצורך השינוי החברתי והתודעתי בטיפול בקטינים חסרי ישע”.

לפי הפרקליטות, “נראה שאין מחלוקת בין הצדדים כי בפרסום הסרטון יש פגיעה אנושה בכבודה ופרטיותה של המנוחה. כמו כן, אין חולק כי הורי המנוחה דואגים לכבודה ופרטיותה וניכר כי שקלו זאת טרם הוגשה בקשתם.לצד זאת, יש לציין כי נימוקי הבקשה מעוררים את השאלה – האם ניתן להשיג את מטרות ההרתעה והעלאת המודעות באופן שיפגע פחות בכבודה של המנוחה. שאלה זו עולה ביתר שאת עתה, משפורסם גזר הדין – המפרט באופן דווקני את נסיבות הריגתה של המנוחה כפי שנקלטו במצלמות האבטחה ומשעניינו של תיק זה מצוי במרכז התודעה הציבורית.

“לנוכח דברים אלה, אין די בפרסום גזר הדין כדי לשנות את נקודת האיזון לטובת איסור פרסום הסרטונים, מאחר ודי בכך כדי להשיג את ההרתעה המבוקשת. יודגש כי סרטון זה אינו דומה לסרטונים של אירועי אלימות שהופצו בעבר שכן הוא מתעד את קטילת חייה של המנוחה. למעשה, הסרטון מתעד את כל תהליך הגסיסה והמוות של התינוקת”.

תוכן מקורי:https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5552947,00.html

 

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content