לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
הורי הפעוטה שנחנקה על ידי סייעת הגן מבקשים אשרת שהייה בישראל

הורי הפעוטה שנחנקה על ידי סייעת הגן מבקשים אשרת שהייה בישראל

2 5
לאחר שליחתה של הסייעת ל-17 שנות מאסר, פונים הורי התינוקת יסמין וינטה לשר הפנים ולנשיא המדינה, ומבקשים להישאר בארץ כדי לשקם את חייהם וללוות את המשך ההליכים המשפטיים * במקביל הם עתרו לפרסם את הסרטונים שתיעדו את מעשיה של הסייעת
דורינה ו-ולדימיר וינטה עם עו”ד יעקב שקלאר

הוריה של התינוקת בת השנה יסמין וינטה ז”ל, שנפלה קורבן לארוע חסר תקדים של הריגתה על ידי סייעת הגן, מבקשים להסדיר את מעמדם בישראל מטעמים הומניטריים. השבוע גזר בית משפט מחוזי מרכז 17 שנות מאסר על הסייעת אינה סקיבנקו, שהורשעה בהריגת הפעוטה ובתקיפת תינוקות חסרי ישע שנחשפה ותועדה במצלמות הפעוטון “מאשה והדב” בפתח תקווה.

יסמין נולדה בישראל במרץ 2017. הוריה, דורינה וינטה, אזרחית מולדובה, וולדימיר בוטוק, אזרח רומניה, היו בני 24 כשהגיעו לישראל באשרת תייר, לבקר את הורי האב שעבדו בארץ. דורינה היתה אז בשלבי הריון ראשונים. לאחר הטרגדיה שפקדה אותם, בני הזוג ליוו מקרוב בשנה האחרונה את המשפט בו הורשעה הסייעת בחניקתה של בתם היחידה, באמצעות שמיכה בגן, באירוע מצמרר. לסייעת עצמה, בת 23 אזרחית אוקראינה, אין מעמד תושב בישראל.

ההורים האבלים הגישו תביעת נזיקין נגד הגן והסייעת, ומי שמלווה אותם בסבך האסון ובהליכים הפליליים והאזרחיים שעוד יתנהלו בעקבות הריגת בתם הוא עו”ד יעקב שקלאר. אתמול פנה עו”ד שקלאר לנשיא המדינה ראובן ריבלין, לשר הפנים אריה דרעי ולשר המשפטים אמיר אוחנה, בבקשה לאשר להורים שהייה ומעמד בישראל מנימוקים הומניטריים, וכדי שיוכלו להמשיך ללוות את ההליכים המשפטיים למיצוי הדין.

“מרשיי הינם קרבנות של אירוע מזעזע של הריגת בתם התינוקת יסמין על ידי סייעת במעון”, כתב. “השבוע ניתן גזר דינו של בית המשפט בו מפורטות נסיבות ההריגה ומצבם הקשה של ההורים, נפשי, סוציאלי וכלכלי. מרשיי מבקשים מעמד הומניטרי, במסגרתו יוכלו לעבוד ולהתפרנס, על מנת להשתקם מהטרגדיה שנחתה על חייהם. תביעה שהגישו נגד האחראים למות בתם נמצאת בהליכי בירור, ועניינה אף הוא דורש את הימצאותם בישראל.

“מרשיי, הורים צעירים לתינוקת שהומתה באכזריות, נמצאים בארץ זרה ללא גורמי תמיכה, נדרשים להתמודד עם קשיים נוראיים. אנו כחברה וכמדינה מחויבים לסייע בידם ולא להקשות עליהם יותר. מרשיי נמצאים בישראל מכוח אשרת שהייה (ללא עבודה), שהוארכה מפעם לפעם על ידי משרד הפנים לצורך השתתפות בהליכים המשפטיים. לאחרונה הוארכה אשרת התייר פעם נוספת, בשלושה חודשים בלבד”.

מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
משיקולים הומניטריים. השר אוחנה (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

בפנייה לשרי הפנים והמשפטים מבקש עו”ד שקלאר להעניק להורים אשרת עבודה ומעמד זמני כדי שיוכלו להתקיים בכבוד בתקופת שהייתם בישראל. “הורי התינוקת יסמין הם סמל למאבק הורים למען בטחון ילדיהם במדינת ישראל, ויסמין היא התינוקת של כולנו”, כתב פרקליטם של ההורים, בתקופה בה נחשפים עוד מקרי התעללות דומים בגני ילדים, על רקע מחדלי פיקוח ורישוי. “אשר על כן, אנו מבקשים לתת למרשיי מעמד מכח ההליך ההומניטרי, באופן שיאפשר להם לשהות בישראל בתנאים השומרים על כבוד האדם, לעבוד ולהתפרנס, למצות את זכויותיהם המשפטיות ולשקם את חייהם”.

בתוך כך, סוגיה נוספת שעומדת כעת לפתחו של בית המשפט היא בקשה של הוריה של התינוקת, באמצעות, עו”ד שקלאר, לפרסם את הסרטונים המתעדים את מעשיה של הסייעת אשר הובילו להריגתה של בתם. עו”ד שקלאר ביקש, לאחר מתן גזר הדין, לקבל מהפרקליטות את הסרטונים ולפרסם אותם כדי ליצור שינוי תודעתי, חברתי וחוקי כך שכל גן לפני קבלת רישיון ירשת את הגן במצלמות שיהיו מחוברות לטלפון הנייד של ההורים אשר יוכלו לראות בכל רגע נתון את ילדיהם.

עו”ד שקלאר אף הגיש בקשה מסודרת בנושא לבית המשפט. “אין כל הגבלה, עתה משהסתיים המשפט, להתיר את פרסום הסרטונים”, נכתב בבקשה. “סרטונים אלה הינם בעלי עניין ציבורי ממדרגה ראשונה”. עוד צוין בבקשה: ההורים מבקשים שהסרטונים יפורסמו, למען יראו ויראו ולצורך השינוי החברתי והתודעתי בטיפול בקטינים וחסרי ישע”. עו”ד שקלאר גם ציין בבקשה כי “סרטונים ממין זה מופצים על ידי המשטרה בעצמה בעניינה של הגננת המתעללת כרמל מעודה”.

עו”ד קובי מרגולוב

סנגורה של הסייעת, עו”ד קובי מרגולוב, התנגד לפרסום הסרטונים. “אנו רואים שהמשטרה מפרסמת את הסרטונים של כרמל מעודה וזה מצית גל ציבורי. זו בדיוק הסיבה שבמשך יותר משנה, אף שנייה אחת מהסרטונים הללו לא פורסמה ולא בכדי. אני לא רואה איזו מסגרת חוקית יש לאפשר פרסומים שכאלה, במיוחד נוכח הגל הציבורי שקיים והתגבר נוכח מקרים רבים אחרים”. עו”ד מרגולוב נימק את עמדתו גם בכך שכנגד סייעת נוספת שנראת בסרטונים לא הוגש כתב אישום עד היום. “היא נוכחת בחלק משמעותי מאורך האירוע, זו הסיבה שלא ניתן מבחינה משפטית להתיר פרסומים של הסרטונים כל עוד לא הוגש נגד הסייעת כתב אישום”.

נציגות הפרקליטות התייחסו בבית המשפט לסוגיה ואמרו כי ישקלו את בקשתו של עו”ד שקלאר ויגיבו על כך תוך מספר ימים. בסופו של הדיון, קבע השופט עמי קובו כי הפרקליטות תגיש את עמדתה לבית המשפט עד 16 ביולי ובה תתייחס לאפשרות שיפורסם הסרטון אשר מתעד את אירוע ההריגה, תוך שבמסגרת עריכת הסרטון יושמט או יטושטש החלק הנוגע לסייעת הנוספת, אשר עניינה טרם הסתיים.

תוכן מקורי:https://posta.co.il/article/830741/

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content