לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
הריגת יסמין וינטה: ביהמ”ש אישר לפרסם את תיעוד המוות של התינוקת

הריגת יסמין וינטה: ביהמ”ש אישר לפרסם את תיעוד המוות של התינוקת

zavershenie rassledovania 1 1

אחרי גזר הדין לסייעת מפתח תקווה, בהחלטה חריגה אישר בית המשפט לפרסם את תיעוד הריגתה של יסמין וינטה בת השנה לבקשת הוריה. השופט עמי קובו קבע כי הפרסום ייעשה כך שלא יחשוף את זהותם של אף אחד מהתינוקות האחרים: “יש לתת משקל רב לעמדת הוריה”

הריגת יסמין וינטה – עדכונים אחרונים:

  • בית המשפט המחוזי אישר לפרסם את תיעוד הריגתה של יסמין
  • הוריה של וינטה ביקשו לפרסם את הסרטון; המדינה וסנגורה של הסייעת התנגדו
  • השופט קבע: “יש לתת משקל רב לעמדת הוריה, שבין היתר התייעצו עם עורך דין”
  • הסייעת נשלחה ל-17 שנות מאסר בגין הריגת התינוקת בת השנה והתעללות ב-9 נוספים
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

בית המשפט המחוזי מרכז אישר היום (חמישי) לפרסם את תיעוד הריגתה של התינוקת יסמין וינטה בת השנה בידי הסייעת אינה סקיבנקו. השופט עמי קובו קבע כי הפרסום יעשה כך שלא יחשוף את זהותם של אף אחד מהתינוקות מלבד וינטה, וכן אסר על פרסום חלק בסרטון הנוגע לסייעת נוספת שההליך המשפטי בעניינה טרם הסתיים. חרף החלטת בית המשפט, מערכת וואלה! NEWS החליטה שלא לפרסם את התיעוד.הוריה של וינטה, וובה ודורינה, הם שביקשו לפרסם את הסרטון, באמצעות עורך דינם יעקב שקלאר משום שלדבריהם יש בו ערך ציבורי וחינוכי. מנגד, המדינה וסנגורה של סקיבנקו התנגדו. השופט קובו קבע כי “אכן החשש לפגיעה בכבודה של המנוחה הוא משמעותי, ואולם יש לתת משקל רב לעמדת הוריה של המנוחה, אשר שקלו את הדברים, בין היתר לאחר שהתייעצו עם עורך דין מטעמם, והם מבקשים את ביטול איסור הפרסום. כך גם הוריו של התינוק הנוסף (שמופיע בסרטון) מסכימים לפרסום”.

הפרקליטות טענה אתמול כי בפרסום הסרטון “יש פגיעה אנושה בכבודה ופרטיותה של המנוחה”. עמדת הפרקליטות גורסת כי התיאור המפורט של הריגת וינטה שמופיע בגזר הדין של סקיבנקו, שניתן השבוע וזכה לתהודה רבה, משיג את ההרתעה וההשפעה התודעתית שמבקשים ההורים להשיג, תוך גרימת נזק קטן יותר לכבודה של המנוחה. בנוסף לכך, צוין כי פרסום הסרטונים עלול לסכן את סקיבנקו או את משפחתה, וזאת על רקע הצתת ביתה של הסייעת כרמל מעודה לפני כשבועיים.בנוגע לטענה זו, קבע השופט קובו כי “בכל הנוגע לביטחונה של הנאשמת, הרי שהיא נמצאת במשמורת השב”ס, וחזקה של שירות בתי הסוהר שיידע לשמור על ביטחונה”. הוא הוסיף כי “מדובר בסרטונים אשר יש עניין לגיטימי לציבור שלא למנוע את פרסומם”.
סקיבנקו בת ה-23, שבחודש ינואר השנה הודתה במעשים במסגרת הסדר טיעון, היא עולה חדשה מאוקראינה שעבדה בגן ילדים בפתח תקווה. היא הורשעה גם בתקיפת תשעה תינוקות חסרי ישע נוספים שהיו תחת השגחתה. נגזרו עליה 17 שנות מאסר וכן שנתיים של מאסר על תנאי ופיצוי בגובה 120 אלף שקלים להורי הפעוטות בגן, לרבות הוריה של וינטה.תוכן מקורי:
צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content