לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
עבודות שירות למעלים מס שפרץ למשרדי מס הכנסה וגנב את תיק השומה

עבודות שירות למעלים מס שפרץ למשרדי מס הכנסה וגנב את תיק השומה

Someha

אחרי שסרטון הפריצה הוקרן בכל ערוצי התקשורת, הצליחו הסנגורים להכניס לפרופורציה את חומרת העבירות ולצמצם את הנזק של הלקוח * השופט: העבירות והנסיבות אינן מצדיקות עונש מאחורי סורג ובריח

>, בעל מוסך מפתח תקווה, היה למשך מספר ימים אדם מפורסם. סרטון שתיעד אותו פורץ למשרדי מס הכנסה, ויוצא משם עם 22 ארגזי חקירה המכילים חוקרי חמירה נגדו, פורסם בכל מדיה אפשרית וקצר כותרות פיקנטיות.

בחודש יולי 2016 לוי נחקר במשרדי מס הכנסה בחולון בחשד להעלמת הכנסות מעבודה ודמי שכירות על נכסים, והגשת הצהרת הון כוזבת. יום לאחר מכן לוי חזר למשרדי מס ההכנסה בשעה שהיו ריקים מאדם. במכת אגרוף הוא ניתץ את קיר הגבס במשרד בו נחקר, ובמשך ארבע שעות העמיס לרכבו 22 ארגזי קרטון שהכילו את חומרי החקירה נגדו.

אנשי מס הכנסה גילו את הפריצה אחרי יומיים, וכאשר צפו בסרטוני מצלמות האבטחה הם לא התקשו לזהות שהפורץ הלא מתוחכם הוא המוסכניק מחולון, שאפילו לא טרח להסתיר את זהותו. לוי הפך בן לילה, מ”עבריין כלכלי” אנונימי שהיה חשוד בהעלמת הכנסות, ל”עבריין פלילי” מפורסם שפרץ למשרד ממשלתי והעלים חומרי חקירה מפלילים. נגד לוי הוגשו שני כתבי אישום נפרדים. אחד, על פריצה לבניין כדי לבצע פשע ושיבוש מהלכי משפט. השני, על עבירות המס בגינן נחקר מלכתחילה, השמטת הכנסות בהיקף שני מיליון שקל ושימוש במרמה ותחבולה כדי להתחמק ממס.

הסנגורים, עו”ד ורו”ח אברהם שהבזי (בתיק הכלכלי) ועו”ד פלילי יעקב שקלאר (בתיק הפלילי), ניהלו שיחות ארוכות עם נציגי התביעה והצליחו להגיע להסדר טיעון. בתיק עבירות המס נקבעה ענישה מוסכמת ונחתם הסדר סגור הכולל תשעה חודשי מאסר בעבודות שירות וקנס של 400 אלף שקל, בכפוף לתשלום החוב הנדרש על ידי רשויות המס (הסרת מחדלים).
בתיק הפלילי של הפריצה למשרדי הרשות החוקרת, התביעה המשטרתית דרשה עונש חמור בהרבה של מאסר בפועל ל-30 חודשים, בטענה שמדובר ב”מעשה חריג מבחינת התעוזה העבריינית”, וכי לא נמצא תקדים לכך.

שירותים נוספים:

עורך דין דיני משפחה מקצועי |עורך דין לעבירות מין>>

מתחת לאף – גרסת מס הכנסה

הסנגור עו”ד יעקב שקלאר טען כי העבירה העיקרית היא שיבוש מהלכי משפט, ואילו הפריצה היא עבירה נלווית, לצורך השיבוש (העלמת תיק החקירה). עו”ד שקלאר הציג פסיקה בעבירות שיבוש מהלכי משפט, בסיטואציות אחרות, בהן העונש נע ממאסרים על תנאי ועד עבודות שירות לכל היותר.

בינתיים, לבקשת ההגנה, הנאשם החל טיפול בשירות המבחן, שהמליץ בתסקיר להעדיף את המסלול השיקומי ולהסתפק בענישה מקלה.

שופט בית משפט השלום בתל אביב שאול אבינור, קיבל את עמדת ההגנה ופסק כי עונשו של לוי יהיה חופף לעונש שנקבע בעבירות המס. השופט הסביר כי בתיק המיסים המתחם הראוי לעבירות הוא שישה עד 18 חודשי מאסר, ולכן ההסדר שנקבע על תשעה חודשי עבודות שירות, סביר.

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

תיק הפריצה

בתיק הפריצה ציין השופט, כי אכן מדובר במקרה חמור, עם זאת, “יש ממש בטיעון ההגנה כי במקרים של התפרצות למקום שאינו משמש למגורים, הרף התחתון של מתחם העונש ההולם עומד על מספר חודשים”. בסופו של דבר החליט השופט לגזור שבעה חודשי מאסר בעבודות שירות, בחופף לתשעת החודשים שנקבעו בתיק המסים. זאת בנוסף למאסר על תנאי וקנס של 10,000 שקל. “מכלול הנסיבות המקלות, לרבות נסיבותיו האישיות של הנאשם, אינו מצדיק עונש מאחורי סורג ובריח”, כתב השופט.

עו”ד ורו”ח אברהם שהבזי מסר בתגובה: “בהיבטי המס מדובר בעבירות ובסכומי עבירה אשר נכנסים בשערי ועדת הכופר, קרי התיק היה יכול להסתיים ללא הרשעה. פרקליטות מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה לא הסכימה להמליץ בפני ועדת הכופר להשית כופר, בגלל הפריצה למשרדי מס הכנסה. כך הגענו להסדר טיעון סגור לפיו יושתו עבודות שירות וקנס. העובדה שהצגנו הסדר טיעון סגור בתיק המסים היוותה שיקול להביא גם לסיום תיק הפריצה, בעבודות שירות בחופף”.

עו”ד יעקב שקלאר מסר בתגובה: “מדובר באדם נורמטיבי, איש משפחה, אב לילדים, בן 57, איש עבודה מבוקר עד לילה. אדם אהוב על הבריות אשר נתקל ביחס בריוני של רשות המסים, אשר התעמרה בו במשך שנים בפשיטות חוזרות ונשנות, החרמת מסמכים, ביזויו והשפלתו אל מול לקוחות, ובאופן כללי מיררה את חייו. בסופו של יום עשה הנאשם מעשה של ייאוש וחוסר אונים, ובעיקר פגע בעצמו. מאז עברו שנים, הנאשם שילם את כל חובותיו, נקלע לקשיים חמורים, נפגעו חיי משפחתו ובריאותו באופן קשה. העונש אשר נגזר עליו בסופו של יום שקל את כל הנתונים, הינו מאוזן ואנו מברכים עליו”.

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content