לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
עבודות שירות וקנס כבד על אדם שגנב את חומרי החקירה שלו מרשות המיסים

עבודות שירות וקנס כבד על אדם שגנב את חומרי החקירה שלו מרשות המיסים

MVD 2

עבודות שירות וקנס כבד על אדם שגנב את חומרי החקירה שלו מרשות המיסים

9 חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות וקנס של מאות אלפי שקלים גזר שופט בית משפט השלום בתל אביב, שאול אבינור על אורי לוי, שהורשע על פי הודאתו בעבירות מס ובפריצה למשרדי רשות המיסים וגניבת חומרי החקירה שלו.

על פי כתב האישום שהוגש נגד לוי במהלך שבע שנות המס שבין שנת 2006 ל-2012 היה לוי עוסק מורשה ומפעיל מוסך בפתח-תקווה ובמקביל השכיר דירות למגורים. בתקופה זו דיווח הנאשם לרשויות המס דיווחים כוזבים בגין הכנסותיו, לוי זייף את נתוני יתרות סוף השנה בדפי הבנק, שצורפו כנספחים להצהרת ההון והשמיט סכום של 457 אלף שקל מנכסיו. פרט לכך, לוי שהיה בעליהם של מספר דירות מגורים אותן השכיר לשוכרים שונים, אולם בדו”חות שנתיים לפקיד השומה מסר דיווח כוזב בגין הכנסותיו מדמי השכירות, באופן שהשמיט מהכנסותיו סכום כולל של כ-1.9 מיליון שקלים.

אבל על פי כתב האישום השיא היה כאשר נעצר ונחקר הוגש נגדו כתב אישום והוא הגיע למשרד חוליית החקירות ברשות המיסים שבחולון, על מנת לקבל חלק מחומרי החקירה שנלקחו ממנו במסגרת החקירה שהתנהלה כנגדו. לוי נכנס, ברשות, לחדר בו היה מצוי חומר החקירה נגדו בארגזי קרטון ולאחר שצילם העתקים מחומר החקירה המקורי, שהותר לו לצלמו, עזב את המשרד. יום לאחר שהעתיק את החומר שלו, הגיע ביום שישי בערב שוב למשרדים, פער חור בקיר הגבס בחדר הארכיב שבמשרד, נכנס לתוכו, עבר דרך דלת מקשרת לחדר ציוד משרדי ומכונות צילום ולבסוף הגיע לחדר בו הונחו 88 ארגזי קרטון שהכילו את חומרי החקירה בעניינו ובמשך 4 שעות העלים את חומר החקירה נגדו באמצעות עגלה ועד היום הארגזים לא נמצאו ולא ידוע מה עלה בגורל חומר החקירה.

לוי הורשע על פי הודאתו בביצוע עבירות המס ופריצה כדי לבצע פשע ושיבוש מהלכי משפט, עורכי הדין של לוי אברהם שהבזי ויעקב שקלאר טענו בדיון הטיעונים לעונש לאחר שתובעת המשטרה ביקשה מאסר בפועל ממושך בשל הפריצה, כי מעשיו של לוי מושא תיק המשטרה היו מעשים של ייאוש. “מדובר באדם המצוי במצוקה נפשית קשה עקב חקירותיו ברשות המיסים, אדם שאף יודע שייתפס משום שהוא מודע לכך שבמשרדי רשות המיסים מצויות מצלמות”, אמרו עורכי הדין והוסיפו כי אין זה נכון אפוא, להעניש את הנאשם מתוך גישה נקמנית, הרואה בעונש של מאסר בפועל משום פתרון לכל בעיה.

מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
עו”ד פלילי יעקב שקלאר

השופט שאול אבינור שגזר היום את דינו של לוי קיבל את דברי הסניגורים – עו”ד שקלאר ועו”ד שהבזי שלא לגזור על לוי עונש מאסר מאחורי סורג ובריח, וגזר עליו כאמור תשעה חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות, אולם השית עליו קנס משמעותי בסך 410 אלף שקל. “ראשית, מוצא אני טעם בטענת עורכי דינו של הנאשם בתיק המס, שלפיה הסדר הטיעון בתיק המס מגלם – ולו במידה מסוימת – התחשבות לחומרה בתיק המשטרה”, כתב השופט אבינור והוסיף: “שנית, מכלול הנסיבות של שני התיקים, בהצטרפן לנסיבות המקלות שעליהן עמדנו, אינו מצדיק גזירת עונש כולל שהנאשם יצטרך לשאתו מאחורי סורג ובריח. אכן, עסקינן בפרשה זו בנאשם שהגם שהודה במעשיו, הוא אינו מפנים את אחריותו להם, ובאופן אבסורדי אף רואה עצמו כקורבן מבלי להבין שמעשיו הם שהביאוהו למקום בו הוא נמצא כיום. ואולם, בהיבט זה אין כדי להצדיק את הטלת עונשי המאסר במצטבר”.

עו”ד שקלאר מסר: מדובר באדם נורמטיבי, איש משפחה, אב לילדים, בן 57, איש עבודה מבוקר עד לילה, אדם אהוב על הבריות, אשר נתקל ביחס ביריוני של רשות המיסים, אשר התעמרה בו במשך שנים, בפשיטות חוזרות ונשנות, החרמת מסמכים, ביזויו והשפלתו מול לקוחות, ובאופן כללי מררה את חייו. בסופו של יום עשה הנאשם מעשה של יאוש וחוסר אונים תוך סוג של “התמוטטות עצבים”, ובעיקר פגע בעצמו. מאז עברו שנים, הנאשם שילם את כל חובותיו, נקלע לקשיים, נפגעו בריאותו ומשפחתו. העונש שנגזר עליו בסופו של יום שקל את כל הנתונים, והינו מאוזן, אנו כמובן מברכים עליו”

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content