לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
מהעבירה עד האישום: ששת תפקידי הסנגור

מהעבירה עד האישום: ששת תפקידי הסנגור

Depositphotos 63937279 l 2015

הרבה לפני שמגיעים לביהמ”ש, להיוועצות בעו”ד פלילי עשויה להיות השפעה מכרעת על התפתחות התיק. מה הוא אמור לעשות? מדריך

מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

השבת תפוסים

במהלך התמשכות החקירה לעתים קרובות המשטרה מגיעה לבית החשוד עם צווי חיפוש ותופסת ראיות, כגון מסמכים שונים, מחשבים, טלפונים וכסף. סנגור מטעמכם יכול לוודא שהחיפוש עומד בתנאי צו החיפוש ולפסול ראיות שנתפסו שלא כדין. כמו כן, סנגור מנוסה יגיש בקשות להשבת חפצים שנתפסו, לשחרור כספים ולביטול עיקולים על חשבונות בנק.

השפעה על הליכי החקירה

חשודים רבים שמשתחררים ממעצר סוברים בטעות שזהו, נגמר הסיפור, ושוכחים מהעניין. טעות גדולה. שחרור ממעצר לא מצביע על סגירת התיק, אלא בסך הכול על העובדה, שהחקירה יכולה להמשך כשהחשוד משוחרר, והיא אכן נמשכת.

זה הזמן שבו סנגור מנוסה יכול להשפיע על הליכי החקירה דרך גיוס ראיות, עדים, דרישה לביצוע פעולות חקירה או בהערמת קשיים חוקיים על גורמי החקירה וביצוע ביקורת שוטפת על הליכי החקירה.

שימוע (סגירת התיק בלי כתב אישום)

עם תום החקירה, קצין בדרגת רפ”ק ומעלה מוסמך לסגור את התיק בהעדר עניין לציבור. אם לא עשה כן, התיק מועבר לתובע או פרקליט. לפי חוק סדר הדין הפלילי, קמה לחשוד זכות לשימוע בעבירה מסוג פשע. שימוע הוא הליך חשוב ביותר, במהלכו הסנגור מקבל לידיו את עיקרי חומר החקירה, ורשאי לבקש מהתביעה ולשכנע אותה להימנע מהגשת כתב האישום ולסגור את התיק.

מקור: https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5673885,00.html

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content