לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
מחיקת רישום פלילי

מחיקת רישום פלילי

תמונה של הסדר מותנה משטרה

מחיקת רישום פלילי איך זה מתבצע? כשיש לכם עבר נקי, ללא רישום פלילי, כל הדלתות לעתיד מוצלח פתוחות לפניכם. לא כך הדבר אם חלילה יש לכם רישום פלילי.

ככול שאתם צעירים יותר, כך ההשפעה של הרישום הפלילי חמורה יותר, וכמובן גם תלוי במקצוע שלכם. למשל, עורכי דין, רופאים או עובדי מדינה יכולים להיפגע יותר מרישומים פליליים, וינסו לעשות הכול כדי למחוק את העבר הפלילי שלהם.

מחיקת רישום משטרתי אפשרית לפי החוק, בנסיבות מיוחדות ובהזדמנויות מסוימות שבהן ניתן לנקות את התיעוד הפלילי.

מהו רישום פלילי?

בדיקת רישום פלילי מה זה אומר? רישום פלילי הוא תיעוד ממוחשב של המידע הנוגע לעבירות ולהרשעות שנרשמו לחובתו של אדם, כולל העונש שהושת עליו בגין עבירות אלה. מידע זה כולל בין היתר:

רישום מאסר

צווים

קנסות

בנוסף, במאגר זה נשמרים גם תיקים הממתינים לבירור דין. כלומר, למרות שהאדם לא הורשע, עדיין יהיה לו רישום פלילי בגין המעשה שעדיין נמצא בהליכים.

סוגי רישום פלילי

חשוב לציין כי לא כל התנהלות דוגמת חקירה או חשד אל מול משטרת ישראל תביא לרישום פלילי. לצורך זה קיימים סוגי תיעוד שונים ובעלי משמעויות שונות. רישום פלילי נוגע באחד משלושה מקרים:

  • סגירת תיק פלילי ללא משפט מכל סיבה שאינה חוסר אשמה, דוגמת: חוסר עניין לציבור, אי כשירות עד, אי כשירות העמדה לדין, תשתית ראייתית חלשה ועוד.
  • הרשעת הנאשם בבית המשפט בעבירה פלילית.
  • הרשעת הנאשם בהליך שאינו כולל משפט (הליך מקוצר הכולל הודאה והסכמה לשנ”צ, כולל רישום פלילי אולם חוסך מן הנאשם והמערכת את הליך ההעמדה למשפט).
  • לקבלת מידע על מחיקת רישום פלילי צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעמוד לרשותכם.

חשוד אשר עמד לחקירה פלילית, בין אם באופן חד פעמי ובין אם בהליך חקירה מתקדם אשר ממצאי החקירה לא הולידו כתב אישום כנגדו (למעט הסיבות שצוינו מעלה) לא ירשם כנגדו אישום פלילי, כי אם תיעוד ממצאי החקירה וההליך תחת רישום משטרתי בלבד.

מחיקת רישום פלילי – בקשה לקבל את התיעוד על הרישום הפלילי

מחיקת רישום פלילי מתבצעת באמצעות הליך שתחילתו בהגשת בקשת בדיקת רישום פלילי, איתור ומיפוי של סוג הרישום, על כל המשמעויות הנגזרות ממנו, וניהול תהליך אל מול רשויות החוק שנועד לנקות את שמו של אדם מפני תיעוד מזיק. הליך זה עשוי להיות מורכב ומצריך היכרות עם מערכות החוק והרשויות, לצד היכולת להציג את הדברים באופן שיביא לנכוות ולשיתוף פעולה.

לכל אדם בישראל יש זכות לבקש מכול תחנת משטרה תדפיס של המידע הנוגע לרישום הפלילי שלו (בגין עבירות על החוק הפלילי או בגין עבירות תנועה). מימוש הזכות וביצוע בדיקת רישום פלילי בפעל תתבצע לרוב אל מול צורך של אדם בגיליון רישום נקי, הוכחת ניקיון כפיים ועבר ללא כתם, מסיבות תעסוקתיות או אחרות.

בין הסיבות לצורך מחיקת רישום פלילי:

  1. צורך בתעודת יושר- תעודת יושר היא תעודה משטרתית המאשרת שלמבקש אין רישום פלילי, כתנאי לפתיחת עסק במספר תחומים בהם נדרשת תעודה כזאת (דוגמת מנעולן), או כחלק ממועמדות למשרה במוסד המחויב לכך (דוגמת מוסדות חינוך המונעים העסקת עברייני מין).
  2. מועמדות למשרה ברשויות המדינה ובמוסדות בעלי נגישות למידע אישי אודות המועמדים.
  3. מועמדות להליכים אישיים הדורשים הצגת ניקיון כפיים ואזרחות טובה דוגמת הליכי אימוץ, פונדקאות, בקשות לאזרחות זרה ועוד.

בדרך כלל, אנשים מבקשים מהמשטרה תעודת יושר, המעידה שאין להם אישום פלילי, לבקשת מקום העבודה. זאת, למרות שמעסיק המבקש זאת עלול להסתכן בעבירה פלילית. אבל, בהתאם לחוק למניעת העסקת עברייני מין במוסדות מסוימים (בעיקר במוסדות חינוך) – כל מוסד נדרש לקבל אישור לעבודה ממשטרת ישראל עבור כל גבר המועסק במוסד וגילו מעל גיל 18. רוצים לקבל ייעוץ חינם עבור מחיקת רישום משטרתי צרו איתי קשר.

עוד בעניין

עורך דין פלילי מומלץ>> | עו”ד צווארון לבן>>

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

האם ניתן למחוק רישום?

בדיקת רישום פלילי – לפעמים, ביטול רישום משטרתי או פלילי הוא אינטרס של אדם צעיר שכשל בנעוריו, עבר על החוק, נתפס, נשפט, נענש – וכל התיעוד הזה מופיע ברישום הפלילי שלו.

למרבה המזל, החוק מאפשר בנסיבות מיוחדות לנקות את תיעוד העבר הפלילי, ולהתחיל מחדש עם רשומות נקיות מהרשעה פלילית. מחיקת רישום פלילי כרוכה בתהליך המתבצע על ידי הגשת חנינה לנשיא המדינה. הנשיא הוא הגורם המוסמך להורות על מחיקת רישום פלילי.

כיוון שאנשים מהישוב לא בקיאים ברזי ההליך הקשורים לצורך מחיקת הרישום הפלילי, מומלץ להתייעץ עם עורך דין ולהיעזר בו לביצוע המשימה.

מחיקת רישום פלילי בליווי עורך דין מקצועי תתבסס על אחת משתי סיבות אפשריות:

  • התיישנות הרישום- תקופת ההתיישנות לרישום פלילי קיימת בחוק ונגזרת ממספר פרמטרים בניהם: סוג העבירה הפלילית והאישום, גזר הדין והענישה (מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס, עבודות שירות), גיל הנאשם בעת ביצוע העבירה. תקופת ההתיישנות נעה בין 3-10 שנים עבור נאשם קטין, ובין 7-10 שנים עבור נאשם בגיר. מקץ תקופת ההתיישנות הרישום הפלילי אינו נמחק באופן אוטומטי ויש צורך להגיש בקשת מחיקת רישום פלילי המתבססת על סעיף זה.
  • הגשת בקשה לנשיא המדינה- כחלק מסמכויות נשיא המדינה למתן חנינה שמורה גם סמכות מחיקת רישום פלילי, כאשר סמכות הנשיא מאפשרת את מחיקת הרישום גם בתוך מסגרת הזמן שאינה תחת התיישנות, על פי שיקול דעתו וככל שיתרשם כי המבקש הרחיק עצמו מכל התנהלות שאינה חוקית ו/או פלילית, ומחיקת הרישום תסייע בשיקומו, ותאפשר לו יציאה לדרך חדשה ונקיה.

בדיקת רישום פלילי

אם טעיתם בעבר, יתכן שאתם זכאים לנקות את התיק הפלילי או למחוק את מרבית ההרשעות לאחר 7 או 10 שנים. כיוון שלא מדובר בהליך אוטומטי, מומלץ להסתייע בעורך דין שיגיש עבורכם את הבקשה. פנו אלינו עוד היום לצורך מחיקת רישום פלילי. חייגו עכשיו ייעוץ חינם! – 055-9704235

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content