לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
המעצר הארוך הפך לזיכוי מהדהד

המעצר הארוך הפך לזיכוי מהדהד

img
קטטה על רקע רומנטי התפתחה לקרב סכינים, למעצר ארוך ולזיכוי מהדהד – ולמרות זאת נשלח הנאשם למאסר בגין עבירה שיורית קלה. היום התקבל הערעור במחוזי, והמאסר בוטל

קטטה על רקע רומנטי, התפתחה לקרב סכינים, למעצר ארוך ולזיכוי מהדהד. תושב ראשון לציון הסתבך בקרב סכינים עם המאהב של אשתו. המאהב סירב להרפות מבני הזוג והמשיך לעקוב אחרי האשה, גם לאחר שחזרו לשלום בית. ביום 6.3.18 נקרא הבעל למפגש עם המאהב. למפגש ירד המאהב מביתו חמוש בשני כלי נשק קטלניים, האחד סכין מטבח והשני, כלב אמסטף רצחני. מהקטטה שהתפתחה נדקר דוקא המאהב והבעל והכלב ברחו, כל אחד לכיוון אחר.

למחרת נעצר הבעל ביחד עם אשתו וילדיהם ע״י שוטרים שחיפשו אותו. בכליו של הבעל נמצאה סכין קטנה. השוטרים היכו את הבעל, אשתו התערבה וחטפה גם היא. משני מפגשים אלימים אלה, יצא כתב אישום חמור כנגד הבעל על מגוון עבירות אלימות, דקירות, התנגדות למעצר, תקיפת שוטרים וגם נשיאת סכין שלא כדין. הבעל נעצר וניהל באמצעות סניגורו, עו״ד יעקב שקלאר, קרב משפטי ארוך. לאחר חודשיים שוחרר למעצר בית לעיר רחוקה, לאחר חודשיים נוספים שוחרר לעבודה, לאחר עוד חצי שנה נותר רק מעצר לילי. משפחתו כולה נאלצה לעבור לעיר הרחוקה.

בינתיים התקדם המשפט, ולאחר חקירה נגדית צולבת של עו״ד שקלאר, ניתנה הכרעת דין מזכה שקבעה שהאשם בקטטה הוא דוקא המאהב, הוא זה שהחל בקטטה, היה חמוש בסכין מטבח ובכלב רצחני והוא זה שעקב באופן אובססיבי אחרי בני הזוג ופגע בשלוות נפשם. הנאשם אף זוכה מעבירת האיומים, כיוון שגם המאהב איים עליו, וכן זוכה אפילו מעבירת תקיפת השוטרים וההתנגדות למעצר, כיוון שעו״ד שקלאר הצליח להוכיח שהשוטרים לא הזדהו כדין. רק עבירת נשיאת הסכין נותרה על כנה.

מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

שופט השלום לא התחשב בתלאותיו של הבעל המסכן, וגזר עליו ביום 10.9.19 חמישה חודשי מאסר בכלא של ממש, הואיל ועו״ד שקלאר סירב לקבל בשם הנאשם עונש של עבודות שירות. שקלאר ערער על העונש, בטענה שלא יעלה על הדעת שלאחר זיכוי מהדהד משלל העבירות שבהן הורשע הנאשם, עוד יגזר עונש מאסר נוסף מעל תקופת המעצר.

עוד יעקב שקלאר

היום התקיים דיון בבית המשפט המחוזי. בפתיח הדיון פנו שופטי ההרכב לפרקליטות עם המלצה להסכים לערעור, שכן הערעור מוצדק ואכן העונש אינו ראוי. לפרקליטות לא נותרה ברירה אלא להסכים ל״רמז״ הדק שקיבלו משופטי ההרכב ועונש המאסר בוטל.
עו״ד שקלאר הגיב לפסק הדין: ״לא העליתי על דעתי שהערעור לא יתקבל. צר לי ששופט השלום לא הבין שלאחר זיכוי כל כך דרמטי, אין זה ראוי שיגזור עוד עונש במאסר של ממש, מעבר לתקופת המעצר. אני שמח שבית המשפט המחוזי קיבל את הערעור כבר בפתיח הדיון״.

עו”ד יעקב שקלאר הינו עורך דין למשפט הפלילי, ומייצג בתיקים החמורים והקשים בתחום. לעו”ד שקלאר ניסיון של מאות הופעות וערעורים בבית המשפט העליון. תקדימים משפטיים רבים נקבעו בתיקים בהם הופיע עו”ד שקלאר כסנגור, ומשמשים חומר לימוד חובה בבתי הספר למשפטים. בין יתר פעילויותיו, עו”ד יעקב שקלאר מרצה בבתי הספר למשפטים השונים בקורסים המלמדים על עבודת הסנגור הפלילי, כמו גם בהשתלמויות פליליות של לשכת עורכי הדין.

קישור הכתבה : https://www.obiter.co.il/news/17244/

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content