לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
עו”ד יעקב שקלאר: נבואות הזעם מתממשות בחסות הקורונה

עו”ד יעקב שקלאר: נבואות הזעם מתממשות בחסות הקורונה

img

אמצעי חירום הם תמיד קיצוניים ופוגעים בזכויות חוקתיות אך בגלל מצבו של נתניהו, לעולם לא נדע אם הצעדים בהם הוא נוקט נדרשים כדי להציל את המדינה או אותו.

נתניהו מתחיל לממש את כל נבואות הזעם ותאוריות הקונספירציה.

אמש ב-21:00 כשעלה נתניהו לנאום, מאופר למשעי וזחוח, ישבנו כולנו דרוכים ומתוחים לשמוע קצת נתונים. במקום זאת שמענו ממנו בעיקר תשבחות עצמיות, עד כמה ישראל מקדימה את כל המדינות, פורצת דרך, ששאר המדינות מתייעצות איתנו כמומחים למלחמה בקורונה, מאמצות את הצעדים שאנחנו נוקטים בהם, ובאופן עקרוני שישראל הקטנה היא מנהיגת העולם החופשי וכפועל יוצא מכך, הרי שהוא, נתניהו, שעומד בחוד החנית של המלחמה בקורונה, הוא למעשה מנהיג העולם החופשי, שכולם סרים לעצתו. הוא הבטיח שיהיה עוד הרבה יותר רע לפני שיהיה טוב.

ממה שהובן, הרי שהכל פלואידי, מתפתח תוך כדי תנועה, ולכן הכל מותר כדי לקדם את פני הרעה. גם שיתוק המשק, שיתוק הכלכלה. שיתוק המערכת המשפטית, לעומת זאת, לא הוזכר כלל. נתניהו לא רצה להזכיר את הנושא הבוער, והוא תחילת משפטו ב-17/3 בבית המשפט המחוזי בירושלים. אף מילה. את העבודה השחורה עשה עבורו שר המשפטים מטעם, אוחנה, אשר הגניב הודעה לקונית בשעה 1 בבוקר, על פיה מתוקף סמכותו לפי תקנות לשעת חירום, הוא מפעיל תקנות כאלה ואחרות, ותו לא.

עיון בתקנות המוזכרות למעשה מדגים סגירת בתי המשפט, ככל שמדובר בהליכי משפט ׳רגילים׳. מה שדחוף ימשיך להידון, רצוי בתנאים של העדר הצדדים, כמו הליכי מעצר ושחרור וסעדים זמניים דחופים ועתירות לבג”צ בעניין חירום.
והנה לנו אותו ניגוד אינטרסים מובנה, שעליו התריע נתניהו עצמו בקשר לאולמרט, בכל עוצמתו.

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

יו”ר האופוזיציה

כזכור, בשבתו כיו”ר האופוזיציה, בשנת 2008, טען נתניהו בריאיון לחדשות 2 כי ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט צריך לפרוש מתפקידו בשל החשדות החמורים נגדו. “קיים חשש שהוא יכריע הכרעות על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות הפוליטית שלו ולא על פי האינטרס הלאומי”, אמר.

אבל מה שנכון לאולמרט לא נכון לנתניהו, מסתבר. בניגוד לאולמרט, כנגד נתניהו לא מתנהלת חקירה אותה הוא רוצה לעכב, אלא משפט פלילי בגין אישומי שוחד, מרמה והפרת אמונים. הגשת כתב האישום היתה לאחר הליך חקירתי ארוך ויסודי, בחינת חומר החקירה על ידי בכירי הפרקליטים ועל ידי היועץ המשפטי לממשלה בעצמו ולאחר שימוע יסודי שנמשך עת רבה. המסקנה היא שכתב האישום מבוסס במיוחד ודומה כי ההרשעה בו היא רק שאלה של זמן. וזמן הוא כל מה שנתניהו משחק עליו. הוא זקוק לזמן, ובידיו הכלים למרוח את המשפט עד אין סוף.

מעבר לכלים הרגילים, בהם יכול לנקוט כל נאשם באמצעות סניגור מיומן, כדי לדחות את משפטו בטענות שונות, דומה כי הקורונה נשלחה לנתניהו על ידי השגחה אלוהית. שותפיו בקואליציית החרדים, משוכנעים כי נתניהו הוא שליחו של האל עלי אדמות, שכן אין הסבר אחר לצירופי המקרים הפועלים לטובתו. נתניהו מצידו מתגמל היטב את שותפיו לקואליציה בכספי ציבור רבים ובהקלות לציבור שולחיהם. הנאמנות בשעת משבר זאת חשובה לנתניהו יותר מכל.

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content