לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
כשהשלטון הופך לעליון מעל שלטון החוק, זוהי הגדרת הדיקטטורה

כשהשלטון הופך לעליון מעל שלטון החוק, זוהי הגדרת הדיקטטורה

img

עו”ד יעקב שקלאר: “לו אני בג״צ, הייתי מורה על פתיחת חקירה פלילית נגד כל שר בממשלה הקורא להפר צווי בית משפט ועל העמדתו לדין פלילי, בכפוף לשימוע”

כשרשויות המדינה יפסיקו לציית לצווי בית המשפט, תפרוץ אנרכיה, ועקרון הפרדת הרשויות יפסיק מלפעול, יגיע הקץ לדמוקרטיה, כפי שאנחנו מכירים אותה ושומרת עלינו, ואיש הישר בעיניו יעשה.

כאשר שרים בממשלה, שר המשפטים למשל, אחריו שר התחבורה, זועקים ליו”ר הכנסת שלא לציית לצווי בג״צ – צריך להעמיד אותם לדין על המרדה ועל שידול לביצוע עבירה פלילית של הפרת הוראה חוקית. שר אינו רשאי לקרוא לסירוב לביצוע הוראה חוקית של בית משפט.
זוהי עבירה פלילית מובהקת.

תפקידו של בג״צ מוגדר בחוק יסוד השפיטה, בין היתר כך:

״לתת צווים לרשויות המדינה, לרשויות מקומיות, לפקידיהן ולגופים ולאנשים אחרים הממלאים תפקידים ציבוריים על פי דין, לעשות מעשה או להימנע מעשות מעשה במילוי תפקידיהם כדין, ואם נבחרו או נתמנו שלא כדין – להימנע מלפעול״.

הזעקות המופרעות, ואין מילה אחרת, הבוקעות מפיהם של שרי הממשלה, על כי בג”צ עושה הפיכה שלטונית, בכך שהוא מורה ליו”ר הכנסת לפעול על פי תפקידו, ולא לטרפד את עבודת הכנסת, הינן הפיכה שלטונית כשלעצמה, מעבר לפליליות המעשים.

השרים, למעשה, חותרים תחת תפקידו של בג”צ ומכשילים את עבודתו.

הטענה לפיה הכנסת נמצאת מעל בג”צ – היא טענת סרק. אין גוף ציבורי או שלטוני שהוא מעל בג”צ. בהיררכיה החוקתית תפקידו של בג”צ הוא בדיוק התפקיד שהוא מבצע – פרשנות החוק והוראות על פי החוק. אין גוף אחר שיכול וחייב לעשות עבודה זאת של פרשנות החוק ומתן צווים על פיו. לא יעלה על הדעת, שכל שר יפרש את החוק על פי דעתו הפרטית. שרים אינם אנשים פרטיים, אלא בסך הכל נושאי משרה ציבורית, הכפופים למרותו של החוק, ומשכך מחויבים לציית לערכאה הקובעת מהו החוק ופועלת ליתן צווים על פי החוק.

אם כל מי שהוראות חוקיות של בית המשפט לא תמצאנה חן בעיניו – יפר אותן – הרי שכוחו של בית המשפט לקבוע נורמות ולפקח על ביצוען ולהוציא צווים לרשויות מושחתות, עברייניות, כל אלה יסתיימו בקול ריסוק רם של כיבוד מוסדות השלטון את שלטון החוק.

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

כשהשלטון הופך לעליון מעל שלטון החוק – זוהי הגדרת הדיקטטורה.

לו אני בג״צ, הייתי מורה על פתיחת חקירה פלילית נגד כל שר בממשלה הקורא להפר צווי בית משפט וכמובן על העמדתו לדין פלילי, בכפוף לשימוע. על המשטרה לציית לצווי בית המשפט ולבצע את הוראותיו.
זוהי השיטה שלנו ורק כך היא יכולה לעבוד.

הגענו לעברי פי פחת, ששלטון נתניהו הביא עלינו – אנרכיה בחסות זעקות חמס על הפיכה שלטונית של בית המשפט העליון.

מנחם בגין, עליו השלום, קבע בשנת 1979 את המונח ׳יש שופטים בירושלים׳. הליכוד בימינו קובע היום ש׳אין שופטים בירושלים׳, איש הישר בעיניו יעשה!

בביקור האחרון שלי בבג״צ לפני שבוע, לא חשבתי שיגיע היום שבו שרים בממשלה יקראו לא לכבד צווים של בג”צ.

בואו נקווה שקריאות כגון, ׳צריך לעלות על בג”צ עם D-9’ לא תהפוכנה למציאות.

להתייעצות עם עו״ד יעקב שקלאר עורך דין פלילי >> https://www.shklyar-law.co.il/

מקור הכתבה: http://saloona.co.il/blog/end_of_democracy/

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content