לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
הקרב בפארק הטרמפולינות הסתיים בזיכוי מהדהד

הקרב בפארק הטרמפולינות הסתיים בזיכוי מהדהד

תמונה של עורך דין פלילי במרכז

ריב בין ילדים בפארק טרמפולינות הפך לקטטה בין שני האבות, שהובילה לתביעה רק של אחד מהם, שנגמרה בזיכוי מהדהד
אייל חן | 27/07/20, 18:11

בית משפט השלום בראשון לציון, מפי השופט גיא אבנון, זיכה היום, 27 יולי, את מרט בוגקובסקי מתקיפה ומביצוע חבלה חמורה, סעיף שיוחס לו בגין ארוע אלים בפארק טרמפולינות בעיר ראשון לציון ביום 7.7.18.

לפי כתב האישום שהוגש נגד בוגקובסקי, שהו המתלונן ובנו, כמו גם הנאשם וילדיו, בפארק טרמפולינות בעיר ראשון לציון ביום 7.7.18. בנו של המתלונן פנה לאביו וסיפר לו שילד אחר הרביץ לו והצביע על בנו של הנאשם.

שירותים נוספים שתמצאו אצלנו

עבירת תגרה במקום ציבורי מה העונש? | החזקת סכין שלא כדין

בתגובה לאירוע

בתגובה ניגש המתלונן אל בנו של הנאשם, אחז בידו ומשכה בחוזקה. הנאשם שהבחין בכך, נכנס בריצה לשטח הטרמפולינות, הגיע אל המתלונן (שעדיין אחז בחוזקה בבנו), דחף אותו והיכה בפניו במכת אגרוף.לאחר שהשנים נפלו, התיישב הנאשם על המתלונן והיכה בפניו ובגופו, ואילו המתלונן מצדו שרט את הנאשם בידיו ונשך בבטנו.

כתוצאה מהארוע נגרמו למתלונן חבלות בדמות שבר, נפיחות והמטומה באצבעו, המטומה מתחת לעינו השמאלית, חבלות בשתי עיניו – שריטות בלחמית ובקרנית העין, שריטות בפניו ובצווארו ונזקק לאשפוז וטיפול רפואי.

הנאשם, באמצעות סניגורו, עו”ד יעקב שקלאר, ניהל משפט הוכחות מלא, בטענה להגנה עצמית, שעומדת לו בגין כך שהגן על בנו בן השמונה מפני תקיפתו של המתלונן.
כמו כן טען עו”ד שקלאר, שעומדת לנאשם טענת הגנה מן הצדק, בדמות אכיפה בררנית, בכך שלא הוגש כתב אישום נגד המתלונן, שאין מחלוקת שאחז בידו של בנו ומשכה בחוזקה.

היום, כאמור, זיכה השופט גיא אבנון את הנאשם, תוך שהוא מותח ביקורת חריפה ביותר כנגד הרשלנות שבחקירת המשטרה: ״בא כח הנאשם בחר לפתוח את סיכומיו (על- פה) בטענה שהמדינה, במחדליה, נמנעה מהבאת נתונים רלוונטים, שהיה בהם לאפשר ביסוס הכרעת הדין על אדנים יציבים, וחלף זאת ייאלץ בית המשפט לבסס את הכרעתו על ממצאי מהימנות בין שני נצים – הנאשם והמתלונן. הצדק עמו”.

בית המשפט מנה שורה ארוכה של מחדלי חקירה, עדים שהמשטרה כלל לא טרחה לחקור, וקבע כי בכך המשטרה גרמה לנזק ישיר ואקוטי לחקירה.

השופט קבע כי המשטרה נמנעה מבירור האם התיעוד המצולם של האירוע הוא אחד ויחיד, שמא נמצאו באתר מצלמות נוספות.

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

דברי השופט היו קשים:

״הממצאים שהתבררו במהלך המשפט גילו חקירה שנוהלה ברשלנות, תוך התבססות כמעט מוחלטת על תיעוד מצולם בלתי מספק ועל הודעתו של המתלונן בחקירתו, מבלי שנעשה נסיון של ממש להגיע לחקר האמת. למעשה, ניתן לקבוע כי מחדלי החקירה השליכו באופן ישיר על תוצאת ההליך עד כדי זיכויו של הנאשם מחוסר יכולת לקבוע ממצאי עובדה במידת הוודאות הנדרשת בהליך פלילי (מעבר לספק סביר)”.

תגובת הסנגור, עו”ד יעקב שקלאר: “אנחנו כמובן שמחים על הזיכוי המהדהד. התרענו על מחדלי החקירה מלכתחילה בפני התביעה. הבאנו את התיק לגישור בפני השופט מיכליס, אשר אף המליץ לתביעה, לאחר שבחן את הראיות העלובות, למחוק את כתב האישום.

“בדרך בלתי סבירה ובלתי מקצועית, בחרה התביעה להמשיך ולנהל תיק זה. לאחר החקירה הרשלנית, ומתוך שהתרשלה גם בהחלטתה כאמור להמשיך ולדבוק בטענותיה, גם לאחר ששמעה את המלצת השופט המגשר. השופט גיא אבנון כתב דברים כדרבנות, ומוטב שהתביעה תסכית, תשמע ותלמד את הדברים, על מנת שהמשטרה לא תמשיך להתרשל בחקירותיה, וכתבי אישום רשלניים שכאלה לא ימשיכו למרר לציבור האזרחים את החיים”.

 

מקור הכתבה: https://www.obiter.co.il/criminal/27616

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content