לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
שיעור האלימות במשפחה בעלייה חדה מאז תחילת משבר הקורונה

שיעור האלימות במשפחה בעלייה חדה מאז תחילת משבר הקורונה

covid 19 4969674 640

משבר הקורונה שינה מן היסוד את האופן בו אנו מתנהלים, את המארג החברתי בו אנו חיים ואת אורח החיים. למשבר הבריאות העולמי הזה, בהיקף שלא נראה כמותו במאה השנים האחרונות, השלכות רבות גם בשדה המשפטי.

אופייה של הפשיעה בצל הקורונה

ברגעי משבר קשים, שיעור הפשיעה נוטה לעלות באופן ניכר. הדבר בא לידי ביטוי בעיקר במשברים כלכליים, אך גם בעתות מלחמה ובמשברים בריאותיים, המגמה קיימת. משבר הקורונה, אמנם, יוצר מקרה פרטי וייחודי של מגמה זו. עקב מגבלות הריחוק החברתי, המונעות התכנסויות רבות משתתפים, חלה מטבע הדברים ירידה בשיעור עבירות הרכוש והפשעים האלימים במרחב הציבורי. עם זאת, העלייה בשיעור אירועי האלימות במשפחה נתונים בעלייה חדה והינם גבוהים מאי פעם. במובנים רבים, נראה כי האלימות המצטברת מהמתח הגובר והולך שאינו מוצא פורקן במרחב הציבורי, מופנמת אל הבית פנימה ואל התא המשפחתי.

סטטיסטיקה עגומה

במהלך החודשים האחרונים, חלה עליה של מעל 36% במספר הפניות לייעוץ וייצוג משפטי עקב אירועי אלימות במשפחה. מאות פניות הציפו את מרכז הסיוע של משרד המשפטים ומעל 200 בקשות לצווי הרחקה והגנה נפתחו. הרוב המכריע של הפניות הגיע מנשים. גם אל המשטרה הגיע מספר פניות חסר תקדים של נשים המתלוננות על אלימות במשפחה, בשיעור העולה על פי 2.5 לעומת שנים קודמות.

המספרים הללו מצביעים על עלייתה של מגמה רווחת ממילא. אלימות במשפחה היא תופעה רחבת היקף בישראל ששיעורה גובר והולך. אלו רק המספרים המדווחים הידועים לנו וייתכן מאוד שמתחת לפני השטח, התופעה רחבה בהרבה.

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

עבירות אלימות חמורות

מערכת המשפט רואה בחומרה רבה עבירות אלימות במשפחה. להבדיל מעבירות תקיפה רגילות, אשר העונש עליהן יהיה לרוב עד שלוש שנים מאסר בפועל לכל היותר, עבירות אלימות במשפחה, עשויות להביא לעונשי מאסר של עד שש שנים במידה והעבירות כוללות חבלה של ממש. על אף הענישה החומרה, נראה לאור העלייה המתמשכת בשיעורי ביצוע העבירה כי אין די בה כדי להרתיע. הסיבה לכך עשויה לנבוע מהעובדה שמעל ממחצית מהתיקים שנפתחים בחשד לאלימות במשפחה נסגרים ללא כתב אישום.

ייצוג ראוי בזמן הנכון הוא קריטי

כדי להבטיח שהצדק ייצא לאור וכדי לשפר את הסיכויים כי מקרי אלימות יגיעו אל בית המשפט, חשוב להיעזר בייצוג משפטי כבר מהגשת התלונה במשטרה. עורך דין המתמחה בייצוג נפגעי עבירה, ובפרט נפגעי אלימות במשפחה, מחזיק בידע משפטי רב שמאפשר להציג טיעונים ראויים בפני הפרקליטות להצדקת הגשת כתב אישום ויוכל להנחות אותך כיצד לפעול מול המשטרה ובית המשפט באופן היעיל ביותר – משלב החקירה ועד להגשת בקשות לצווי הרחקה והגנה.

עו”ד יעקב שקלאר, עורך דין פלילי בעל עשרות שנות ניסיון בתחום, ליווה לאורך השנים עשרות תיקי אלימות במשפחה וסייע לנפגעות עבירה לראות צדק. גם בימים אלו של ריחוק חברתי, הליווי המשפטי הצמוד של משרדנו זמין לך. אנו מזמינים אותך לפנות אלינו עוד היום ולקבל ייעוץ. “המאמר אינו מהווה ייעוץ משפטי והאמור בו נועד לשמש כמידע ושירות לציבור”…

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content