לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
כתב אישום תאונת דרכים

כתב אישום תאונת דרכים

תמונה של כתב אישום תאונת דרכים

כתב אישום תאונת דרכים – נהגים רבים מוצאים עצמם לפחות פעם אחת במהלך החיים מעורבים בתאונת דרכים. בין אם באשמתם ובין אם לאו, תאונת דרכים היא אירוע מטלטל, במיוחד אם יש נפגעים בגוף ולא רק ברכוש. לתאונת הדרכים יש השלכות אף בפן הפלילי. לאחר חקירת התאונה, תמליץ המשטרה על הגשת כתב אישום נגד הנהג הפוגע, החשוד בגרימת התאונה או באחריות להתרחשותה. כתב אישום בגין תאונת דרכים אינו עניין של מה בכך וראוי להתייחס אליו ברצינות הראויה.

במקרה של תאונת דרכים עם נפגעים, לרוב, יגיעו לזירת התאונה שוטרי תנועה ואם מדובר בתאונה קשה, גם בוחן התנועה יגיע לזירה ויחלו בחקירת נסיבות התאונה. בוחן התנועה חוקר את האירוע, אוסף ראיות וממצאים מהשטח, גובה עדויות מכלל המעורבים והעדים ולבסוף, עורך חוות דעת מפורטת ובה נקבע מי אשם בתאונה ומדוע. חוות הדעת מצורפת לתיק החקירה והתיק עובר לתובע משטרתי או פרקליט לצורך הגשת כתב אישום נגד הנהג.

כתב אישום תאונת דרכים ההשלכות המיידיות של תאונת דרכים

הנהג הפוגע החשוד בגרימת התאונה, יוזמן תחילה לשימוע לצורך פסילה מנהלית של רישיון הנהיגה שלו. קצין משטרה מוסמך לפסול את רישיונו לאלתר לתקופה של 30, 60 או 90 ימים (אם מדובר בתאונה קטלנית). כמו כן, קצין המשטרה מוסמך להורות על השבתת הרכב לתקופה של 30 או 60 ימים. לאחר מכן, הנהג יוזמן לחקירה תחת אזהרה במהלכה ידרש למסור את גרסתו לקרות התאונה. חשוב מאוד שנהג שהיה מעורב בתאונת דרכים עם נפגעים יקבל ייעוץ מתאים בטרם מסירת גרסתו במשטרה. כתב אישום תאונת דרכים אינו עניין של מה בכך וחשוב מאוד להימנע מטעויות שעלולות להיות קריטיות בהמשך ההליך. קבלת ייעוץ נכון מעורך דין תאונות דרכים יכול למנוע סיבוכים מיותרים בהמשך. 

הגשת כתב אישום תאונת דרכים

בסיום החקירה, לעיתים אף בחלוף מספר חודשים רבים, יקבל הנהג הפוגע כתב אישום בו יפורטו כלל נסיבות התרחשות התאונה והעבודות שגרמו לביסוס אשמתו של הנהג. בסוף כתב האישום יפורטו כלל העבירות המיוחסות לנהג, לרוב, עבירות אלה כוללות עבירות של נהיגה רשלנית או נהיגה בקלות ראש, במקרה הגרוע, ובמקרה הטוב, ייחסו לנהג עבירה של נהיגה בחוסר זהירות (עבירה קלה יותר). בנוסף, תצורף רשימה של עדי התביעה הכוללת את המעורבים, עדי ראיה (אם היו), השוטרים שהגיעו למקום התאונה, בוחן התנועה שחקר את התאונה ורופאים שהוציאו תעודות רפואיות עבור הנפגעים בתאונה.

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

עורך דין לתאונות דרכים

כתב אישום תאונת דרכים – חשוב מאוד לכל נהג להיות מלווה ע”י עורך דין מומחה לתאונות דרכים סמוך ככל הניתן לאירוע התאונה. ככל שהנהג ישכיל לפנות לקבלת ייעוץ מקצועי מוקדם ככל האפשר, כך יפחת הסיכוי להגשת כתב אישום מחמיר נגדו. עורך דין תאונות דרכים ידע להסביר, לכוון ולדייק בפרטים החשובים באמת ע”מ למנוע טעויות. עורך דין תאונות דרכים ידע לתת את ההגנה המשפטית הטובה ביותר אף במהלך המשפט, לאחר הגשת כתב האישום נגדכם, החל מהמענה לכתב האישום ועד להכרעת הדין בעניינכם. חשוב לוודא שלא הואשמתם בעבירות חמורות שאין להן בסיס בראיות. ובסופו של דבר, עורך דין תאונות דרכים ידע לסייע בהפחתת הענישה שתגזז עליכם אם תורשעו. בין עם ע”י השגת הסדר טיעון הוגן ובין עם ע”י טיענים בפני בית המשפט ושיכנועו מדוע יש להקל עמכם בענישה. “המאמר אינו מהווה ייעוץ משפטי והאמור בו נועד לשמש כמידע ושירות לציבור”…

הוגש נגדכם כתב אישום בגין תאונת דרכים? צרו קשר עוד היום עם עורך דין פלילי יעקב שקלאר.

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content