לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
למרות שקורבן התקיפה מת המחוזי ביטל את מעצר הבית של הנאשם

למרות שקורבן התקיפה מת המחוזי ביטל את מעצר הבית של הנאשם

5 6

ביהמש המחוזי קיבל את בקשת סניגורו של הנאשם, עו״ד יעקב שקלאר, וביטל את מעצר הבית למרות שקורבן התקיפה מת

תקיפה הגורמת חבלה חמורה שנדונה בבית משפט השלום מזה כשנה וחצי, הפכה לאחרונה לתיק המתה, כשהקורבן של אותה תקיפה מת בבית החולים, בו היה מאושפז כתוצאה מהתקיפה.

על פי כתב האישום שהוגש כנגד הנאשם, האירוע התרחש ביום 18.06.2021, עת שהה הנאשם עם משפחתו בטיילת בת ים. בשלב כלשהו הצטרפו לישיבה קורבן התקיפה ובנו – ושתי המשפחות ישבו ושתו וצחקו.

במהלך הישיבה, ולאחר שבנו של קורבן התקיפה החל להקניט את אימו ואשתו של הנאשם, החל וויכוח אשר התפתח לדחיפות הדדיות. על פי כתב האישום לאחר שהוויכוח הסלים למכות הדדיות בין הנאשם לבין בנו של קורבן התקיפה, קורבן התקיפה הגיע על מנת  “להפריד” בין השנים, והחל לצעוק ולקלל את הנאשם. ואז בתגובה לצעקות והקללות, הכה הנאשם את קורבן התקיפה במכת אגרוף וכתוצאה ממכת האגרוף נפל הקורבן וראשו הוטח בבטון.

הנאשם התגונן בטענה, שבניגוד לאמור בכתב האישום, המנוח ובנו תקפו אותו ואת בני משפחתו וכי הקטטה נכפתה עליו על ידם, וכל שעשה היה להדוף את המנוח, גבר גדל מימדים וגוף, אשר נפל ונפגע באורח אנוש כתוצאה מפגיעה של ראשו בבטון.

לטענת הנאשם, מעשיו חוסים תחת הסייג לאחריות פלילית של “הגנה עצמית”. ואכן הנאשם שוחרר בתנאים מגבילים, וניהל את משפטו בבית משפט השלום במטרה להוכיח את הגנתו, אלא שלמרבה הצער, קורבן התקיפה, על פי כתב האישום, אשר אושפז בבית החולים עקב הפגיעה, מת לאחרונה בבית החולים בנסיבות שטרם התבררו.

כתוצאה מכך, ביקשה התביעה לעכב את ההליכים ולעצור את התבררות המשפט, על מנת לגבות ראיות נוספות ולבחון, שמה יש לתקן את סעיף העבירה מחבלה חמורה לסעיף המתה כלשהו.

הנאשם מצדו, לאור עבור הזמן, הגיש בקשה לביטול מעצר הבית הלילי שבו שהה במשך כשנה, ואכן ביום 27.11.2022, קיצר בית המשפט המחוזי בתל אביב את מעצר הבית הלילי בין השעות 00:00 עד 05:30 בבוקר בלבד.

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

עו”ד יעקב שקלאר, סנגורו של הנאשם, מגיב לדברים:
“התיק הזה הוא דוגמא לטעות שעשתה התביעה בהערכת הראיות. כל העדים, למעט אחד, מעידים על כך, שהקורבן לתקיפה חבלנית של המנוח ובנו, היו הנאשם עצמו ובני משפחתו הישירים, הוריו ואשתו, כאשר המנוח ובנו, גברים מגודלים ואלימים, נטפלו אליהם בחוף בת ים, בעודם בגילופין, ופתחו בקטטה, במהלכה חבלו בנאשם ובבני ביתו.

כל שעשה הנאשם היה להדוף את המנוח אשר הסתער לעברו, מנוח מגודל במיוחד, והנאשם דחף אותו ותו לא. כתוצאה מהדחיפה המנוח נפל לאחור, ובאופן תאונתי מובהק, נחבל בראשו כתוצאה מנפילה לא מוצלחת, ועתה לאחרונה הודע לנו כי נפטר, בנסיבות שלא התבררו, והתיק עבר לפרקליטות כדי להיבחן מחדש.

אני בטוח שבשימוע שיתקיים לנו נצליח לשכנע את הפרקליטות כי אין להמשיך בהליכים כנגד הנאשם. טוב עשה בית המשפט המחוזי שקיצר את מעצר הבית הלילי למספר שעות בלבד, ואנו סבורים שגם למעצר בית לילי אין מקום, לאור העובדה שמדובר בנאשם חיובי ונורמטיבי, בעל המלצות מעולות, ושהוא עצמו, כאמור, הקורבן של אירוע מצער זה.”

לקריאת הכתבה המלאה באתר מעריב לחצו כאן>>

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content