לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
בית המשפט העליון עיכב לבקשת עו״ד שקלאר את עונש המאסר של נהג הסעות ששכח תינוק ברכב לוהט

בית המשפט העליון עיכב לבקשת עו״ד שקלאר את עונש המאסר של נהג הסעות ששכח תינוק ברכב לוהט

8 5

נהג הסעות ששכח תינוק ברכב לוהט נדון ל-32 חודשי מאסר בבית המשפט המחוזי ומערער על עונשו באמצעות עו״ד יעקב שקלאר לעליון בטענה שהורשע בסעיף שגוי

בית המשפט העליון מתעתד לדון בקרוב בעניינו של גנן, מאזור המרכז, שבמשך 16 שנים ניהל פעוטון וגן לתינוקות רכים בשנים.

בשנת 2020, כנהג הסעות, הסיע הגנן, כיום קשיש בן 70, תינוק רך בשנים, ביחד עם תינוקות אחרים לגן שבבעלותו. למרבה הטרגדיה שכח אותו ברכב ההסעות. רק לאחר כארבע וחצי שעות, בהם שהה התינוק ברכב, שהתחמם והגיע ל53 מעלות צלזיוס, גילה הגנן את התינוק, שהיה במצב קריטי.

הגנן חילץ את התינוק מהרכב והביא אותו לגן וביחד עם צוות הגן ביצע בו פעולות החייאה, שכללו שפיכת מים, הוצאת הלשון, טפיחה על איבריו, עד שהתינוק חזר להכרה. לאחר שעתיים שבהם לא הזעיק הגנן עזרה רפואית, החזיר את התינוק להוריו, ולא גילה להם כי בנם נשכח ברכב ההסעות. ההורים מיהרו לבית החולים ושם טופל התינוק, אלא שעקב היעדר מידע, לא טופל באמצעים הנדרשים, ונותרו בו מומים לצמיתות, הפרעות קוגניטיביות, פרכוסים, ועיכוב התפתחותי.

מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

הגנן הועמד לדין בבית משפט המחוזי ושם ייוצג על ידי הסנגוריה הציבורית, ובמסגרת הסדר טיעון בין ההגנה לתביעה, נגזר עונשו ל32 חודשי מאסר בפועל.

הגנן פנה לעזרתו של עו”ד יעקב שקלאר, אשר הגיש ערעור לבית המשפט העליון, בטענה שסעיף העבירה, התעללות בקטין או חסר ישע, בו הורשע הגנן בהסכמת הצדדים, הינו שגוי, והעובדות המפורטות בכתב האישום כלל אינן תומכות בסעיף זה, אלא בסעיפים זוטרים של חבלה ברשלנות ואי דיווח, שמקומם בבית משפט השלום.

עו”ד שקלאר ביקש לבטל את סעיף ההתעללות שנכפה, כדבריו, על המערער הר כגיגית, שכן כלל לא הבין את העסקה, בהיעדר מתורגמן לרוסית.

ביום 17.04.23 קיבל בית המשפט העליון את הבקשה לדחיית ביצוע עונש המאסר בחלקה ודחה את מועד ההתייצבות למאסר עד ל07.05.23 מטעמים הומניטריים והצורך במיון מוקדם, לאור גילו המתקדם של המערער ומצבו הבריאותי.

עו”ד יעקב שקלאר מסביר: “הגשנו בקשה דחופה לקביעת מועד לדיון בתוך תקופת דחיית ביצוע עונש המאסר, על מנת לטעון לביטול הכרעת הדין וחזרה למשפט חוזר, שידון בעוול המשפטי שנגרם למערער, בכך שכפו עליו להודות בהתעללות, כאשר כל שעשה היה לנסות ולהציל את התינוק ממוות, ואף הצליח בכך, בניסיונות ההחייאה שביצעו הוא וצוות הגן בתינוק. עצם הטענה, עליה הסכימו הצדדים בבית המשפט המחוזי, על פיה ניסיונות החייאה אלה הינם התעללות בחסר ישע, הינה טענה מגוחכת והזויה, והיה על בית המשפט המחוזי לדחות את העסקה. אנו נעשה הכל כדי לבטל את גזר הדין בבית המשפט העליון ולהשיב את הדיון לבית המשפט המחוזי לדיון מחדש”.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected] 
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).
לקריאת הכתבה המלאה באתר מעריב לחצו כאן>>
צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content