לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
עו”ד יעקב שקלאר, מומחה למשפט פלילי: צווי הגנה הינם פתרון מצוין לסכסוכי שכנים

עו”ד יעקב שקלאר, מומחה למשפט פלילי: צווי הגנה הינם פתרון מצוין לסכסוכי שכנים

9 6

בית המשפט השלום בראשון לציון הוציא היום, לבקשת עו״ד שקלאר, צו הגנה לפי החוק למניעת הטרדה מאיימת כנגד שכן אלים

 עו”ד יעקב שקלאר, מומחה למשפט פלילי, מסביר מהם צווי הגנה: 

“ישנם שני חוקים ששולטים בהוצאת צווי הגנה על ידי בתי משפט השלום. האחד, לפי החוק למניעת אלימות במשפחה והשני הוא צו למניעת הטרדה מאיימת. בדברי החקיקה נקבע כי הטרדה הינה “הטרדתו של אדם בידי אחר בכל דרך שהיא או נקיטת איומים כלפיו, בנסיבות הנותנות בסיס סביר להניח כי המטריד או המאיים עלול לשוב ולפגוע בשלוות חייו, בפרטיותו או בחירותו של האדם או כי הוא עלול לפגוע בגופו” ולהגן על הקורבנות מאלימות, מעקבים, בילוש, איומים, ובאופן כללי “טרור”.

אלו רשאים לפנות לבית המשפט שמוסמך לאסור על התוקף לאיים על הנפגע, לבלוש אחריו, לארוב לו, להתחקות אחר תנועתיו או מעשיו, לפגוע בפרטיותו, ליצור עימו קשר בכל אמצעי, להימצא במרחק מסוים מדירתו/רכבו/ עבודתו ואף למנוע ממנו לשאת או להחזיק בנשק.

הפנייה לבית המשפט נעשית בדרך כלל לאחר קבלת אישור תלונה במשטרה על פתיחת תיק פלילי כנגד התוקף. לאחר שבית המשפט מראיין ומתרשם מדברי קורבן העבירה, בית המשפט מוציא צו הגנה במעמד צד אחד ושולח אותו באמצעות המשטרה לתוקף. במקביל נקבע דיון במעמד שני הצדדים, בתוך שבעה ימים ממועד הצו הראשוני. ככל שהתוקף אינו מגיע לדיון, בית המשפט מאריך את הצו בדרך כלל לשלושה חודשים עד שישה חודשים על פי שיקול דעתו.

מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

אם מגיע התוקף לבית המשפט, מתקיים דיון במעמד הצדדים, כאשר מדיניות בית המשפט, כדי לחסוך בזמן, היא להציע לצדדים, מבלי להודות בכל טענה עובדתית, ועל מנת לא לקבוע מסמרות, להסכים לצו הדדי, שעניינו הרחקה ומניעת כל הטרדה, אלימות או קשר באופן כללי.

עו”ד שקלאר מסביר ש”הדדיות” זו איננה מקובלת עליו, שכן יש צד אחד שהוא התוקף המאיים והמטריד וצד שני שהוא הקורבן, ואין הדדיות ביחסים ביניהם, ולכן אין להסכים לצו הדדי שכזה, במיוחד על רקע העובדה שלצו ישנה חשיבות אופרטיבית, שכן הפרתו מהווה עבירה פלילית כשלעצמה, שלעיתים גורמת לפתיחה בחקירה פלילית, ולהגשת כתב אישום בגין הפרת הוראה חוקית, עבירה של עד שנתיים מאסר בפועל.

היום ניתן לבקשת עו”ד שקלאר צו הגנה, לפי חוק הטרדה מאיימת, במעמד הצדדים, לאחר דיון, בבית משפט השלום בראשון לציון, כנגד שכן אלים ומאיים, יורק ומקלל, אשר נקט כנגד שכנו פעולות בילוש והתחקות, והציק לו, במסגרת סכסוך שכנים הנמשך מזה כשנה.

המשטרה אף היא התרתה בשכן האלים ובית המשפט אף הטיל עליו הוצאות לתשלום לקורבן.

מסביר עו”ד יעקב שקלאר בא כוחו של הקורבן: 
״סכסוכי שכנים הם רעה חולה. שכן רע יכול להרוס את החיים של משפחה שלמה, כמו במקרה שבפנינו. אני שמח שבית המשפט קיבל את טענותנו והוציא כנגד השכן צו הגנה, ואנו תקווה כי ילמד את לקחו, ויפסיק להלך אימים על מרשנו, אחרת עשוי לשאת בהשלכות מעשיו, שכן מן הראוי לכבד את צווי בית המשפט״.

עו”ד שקלאר מסביר כי לצד פתיחה בהליכים פליליים בגין הפרת צו בית משפט, הרי שניתן גם להגיש בקשה לפי פקודת ביזיון בית המשפט לכוף בקנס או במאסר על מפר הצו – את קיומו.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

לקריאת הכתבה המלאה באתר מעריב לחצו כאן>>

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content