לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
משפטים על אמון בין בני זוג

משפטים על אמון בין בני זוג

תמונה של משפטים על אמון בין בני זוג

אמון הוא בבחינת אבן יסוד בזוגיות, המהווה תנאי לקיומה ולשגשוגה. יחד עם זאת, ניכר כי מדובר באבן הראשונה שממהרת להתפורר כאשר הנישואים עולים על סרטון, ומי מן הצדדים או שניהם, מחפש את דרכו החוצה. חיפוש תוצאות משפטים על אמון בין בני זוג נפוץ במיוחד בקרב אנשים המצויים במשבר זוגי, במטרה ללמוד ולאתר כלים הן להפרת האמון והן להתגוננות מפני הפרה שכזאת.

משפטים על אמון בין בני זוג – במה הם עוסקים

לפני הכל נקדים ונאמר כי אמון בין בני זוג הוא עניין אישי וריגשי ואינו נושא בעל ערך משפטי בפני עצמו. יחד עם זאת, אובדן האמון, נולד לא אחת כתוצאה ממעשים והתנהלות, להם השפעה וערך גם במישור המשפטי.

בסקירת מאות ואלפי מקרים, בניהם משפטים על אמון בבני זוג שהבשילו ועמדו להכרעת בית המשפט, נמצאו מספר סוגיות מובילות:

משפטים על אמון בין בני זוג – בגידה

מערכות יחסים רבות עולות על סרטון כתוצאה מחוסר נאמנות של אחד מבני הזוג, מה שמביא למשבר זוגי עמוק, אובדן האמון, רצון בפירוק, ובמקרים רבים גם חיפוש הדרך להיפרע ולזכות בנחמה ובצדק (סובייקטיבי על פי ראיית הגורם הנבגד) באמצעות בית המשפט.

חשוב לדעת כי בעוד שבגידה בנישואין היא בחזקת עבירה מוסרית, החוק אינו מכיר בהתנהלות זאת כעבירה חוקית או כפעולה המשנה את מאזן הזכויות בין הצדדים בקביעת אלמנטים לפירוק השותפות. רבים מבקשים לעשות שימוש בבגידה של הצד השני באמצעות התייחסות לבגידה כהפרת חוזה, מה שמאפשר לצד שמנגד להשתמט ממחויבויות כלכליות ואחרות, אולם ככל הנוגע לחוק בגידה היא בבחינת סיבת פירוק התא המשפחתי ואינה ברת השפעה על זכויות הצדדים ו/או אופן קבלת ההחלטות בנושאי משמורת, מזונות וחלוקת רכוש.

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

התייחסות לבגידה

התייחסות יוצאת דופן לבגידה, עשויה להתקיים במקרה בו קיים הסכם טרום נישואין עליו חתמו בני הזוג מבעוד מועד, וזה כולל התייחסות להתנהלות במקרה של בגידה. התייחסות זו חייבת להיות מפורטת, לקבוע מהי בגידה ומה האסמכתאות הנדרשות לקביעת בגידה, ויכולה לקבוע סנקציות כלכליות בלבד, ולא פגיעה בזכויות הורות לצורך הדוגמא, או הטלת סנקציות אישיות אחרות.

משפטים על אמון בין בני זוג אשר הגיעו לפתחו של בית המשפט ועסקו בבגידה, הסתיימו בעיקרם בהתייחסות לחלוקת הרכוש וחובת השיתוף על פי חוק, ולקביעת תנאי משמורת, הסדרי ראיה ומזונות ילדים בראיית מצב ההורים וצרכי הילדים בלבד.

עוד שירותים שאנו מספקים:

משמורת ואפוטרופסות

על פי חוק, גם הורים גרושים נותרים אפוטרופוסים בצורה מלאה ושווה לילדיהם המשותפים, כאשר פיצול התא המשפחתי עוסק בקביעת תנאי משמורת והסדרי ראיה שנועדו להבטיח שמירה על קשר מיטבי של שני ההורים על ילדיהם. משפטים על אמון בין בני זוג שנגעו בסוגיה זו, עוסקים בעיקרם בשאלת האמון ביכולת התפקוד של האחר כהורה, ללא הליווי והפיקוח של הצד השני.

טענה כזאת לא תוכל להתבסס על רשמים אישיים וקביעת סטנדרטים להורות על ידי צד אחד בלבד, ותידרש להיתמך בחוות דעת מקצועיות דוגמת: עובד סוציאלי, מערכת החינוך, פסיכולוג/מטפל ריגשי וכדומה. בית המשפט נוטה לתמוך בהורות משותפת ככל הניתן, שמירת זכויות ומעמד הצדדים כהורים, וראיית טובת הילד בראש ובראשונה.

לסיכום:

משפטים על אמון בין בני זוג נוגעים לא אחת גם בתחום הפיננסי, שהוא למעשה נגזרת של הסיבות האחרות לרוב.

עורך הדין הפלילי יעקב שקלאר, מלווה רבים, יחידים או זוגות, המצויים בהליכי פירוק הנישואין, תוך מאבק תחת משקעים רגשיים ומשבר אמון, המקשה עליהם בניהול הפירוק בשכלתנות, תוך שימור משאבים ככל הניתן, הגנה על הילדים ועל עצמם. עורך דין שקלאר מסייע בייעוץ ראשוני, גישור, מיפוי וכינוס משאבים והמלצות חלוקה, כתיבת הסכמי גירושין, ייצוג משפטי על פי צורך וחתירה לסיום ההליך המשפטי תוך הגנה על זכויות לקוחותיו. “המאמר אינו מהווה ייעוץ משפטי והאמור בו נועד לשמש כמידע ושירות לציבור”…

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content