לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
בית המשפט המחוזי שחרר ממעצר יבואנית זונות מרוסיה

בית המשפט המחוזי שחרר ממעצר יבואנית זונות מרוסיה

תמונה של עורך דין יעקב שקלאר 3

השופטת המחוזית שרית זמיר קיבלה את עתירת הסניגור, עו״ד יעקב שקלאר, כי מדובר בנסיבות הומניטריות מיוחדות, והורתה על שחרור בתנאים מגבילים של נאשמת ביבוא נשים למטרות זנות

 

ביום 5/7/23 הוגש כנגד הנאשמת וכן נגד בעלה ועוד שני נאשמים נוספים כתב אישום לבית המשפט המחוזי המייחס להם עבירות של יבוא נשים למטרות זנות וכן הבאת נשים נוספות בישראל לעיסוק בזנות. שני נאשמים מואשמים גם בהחזקת מקומות לשם עיסוק בזנות והלבנת הון. הסניגור, עו״ד יעקב שקלאר, דרש לשחרר את מרשתו מייד לאור היותה אם מיניקה לתינוקת בת פחות משנה. השופט שי יניב הורה על תסקיר מעצר, למרות שעו״ד שקלאר התנגד נחרצות לדחיית הדיון לצורך כך, לאור העובדה ששרות המבחן עמוס בעבודה ולא יספיק להגיש התסקיר בזמן. ביום 17/7/23 התקיים דיון נוסף לבקשת שרות המבחן לדחיית הדיון, אלא שעו״ד שקלאר הצליח לשכנע את השופטת זמיר שלא לדחות, ולבדוק את חלופת המעצר באולם בית המשפט.

השופטת שרית זמיר קבעה כי אכן שוכנעה כי מדובר במקרה הומניטרי המחייב שחרור מיידי, והורתה על החלטת ביניים של שחרור בתנאים, עד שיוגש תסקיר מעצר בענין הנאשמת.

הפרקליטות ביקשה וקיבלה עיכוב ביצוע השחרור לצורך הגשת ערר לבית המשפט העליון.

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

עו״ד יעקב שקלאר, סניגורה של הנאשמת מגיב להחלטה התקדימית:

״התרענו בעבר ואנו ממשיכים להתריע על כך ששירות המבחן אינו עומד בעומס. בית המשפט העליון נתן על כך דעתו במגוון החלטות. למרבה הצער ישנם שופטים שלא מסוגלים לקבל החלטה, בלי שאיזו קצינת מבחן – שאינם מכירים – תגיד להם מה להחליט. שופטים הססנים הם בעיני תעלומה של ממש. מדוע שיבחרו במקצוע המחייב אותם להחליט – כאשר ההחלטה קשה להם כשאול, והם מנסים לברוח מהחלטות בכל אמתלה אפשרית. במקרה דנן, בניגוד לשופט שי יניב, הפגינה השופטת שרית זמיר יושרה מקצועית מובהקת והורתה על שחרור מתחייב ומתבקש, אף לפני תסקיר מעצר, ואנו מברכים על כך. הרפורמה הדרושה במערכת המשפט, אם בכלל, היא סינון שופטים ששונאים להחליט ויעשו הכל כדי לברוח מהחלטה ולזרוק את האחריות על שופט או על גוף אחר – שיחליטו במקומם״.

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר לקריאת הכתבה באתר מעריב לחצו>>

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content