לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
נאשם בסחר בסמים: הסוכן היה חתיך מדי

נאשם בסחר בסמים: הסוכן היה חתיך מדי

obvinyaemii 1

צעיר תל אביבי מהקהילה הלהט”בית ביקש להשתחרר ממעצר בית, לאחר שהואשם בעסקה עם סוכן. למרות טענות התביעה כי מראה של סוכן לא הופך אותו למדיח, בקשתו התקבלה. הסנגור שקלאר: “מדובר בנאשם שלא עמד בפני יופיו של סוכן ששבה את ליבו”

מלצר בבית קפה בתל אביב מהקהילה הלהט”בית, שנאשם במכירת שני גרם MDMA לסוכן משטרתי, טוען כי הודח לביצוע העבירה על ידי הסוכן, שניסה להתחיל איתו. הנאשם, ללא עבר פלילי, טען כי אינו סוחר סמים אלא בחור תל אביבי טיפוסי, שהשתמש בנסיבות חברתיות ונענה לבקשותיו של הסוכן, דרך חבר לעבודה שקישר ביניהם, והכל עקב רצונו להרשים את הסוכן יפה התואר.

סנגורו של החשוד

סנגורו של הנאשם, עו”ד סמים יעקב שקלאר, ביקש השבוע בערר שהגיש לבית המשפט המחוזי, לבטל מעצר בית שהוטל על הצעיר רק לפני שבועיים לבקשת סנגורו הקודם, לאחר שבית משפט שלום דחה את בקשת המשטרה למעצר עד תום ההליכים. שופט המחוזי בתל אביב יוסי טופף נענה לבקשת עו”ד שקלאר וביטל את מעצר הבית, לאחר שהשתכנע שהנאשם אינו מסוכן וכי הוא צעיר נורמטיבי.

כתב האישום נגד הצעיר הוגש לבית משפט השלום בתל אביב, בעקבות הפעלת סוכן להפללת סוחרי סמים על ידי מרחב יפתח. הסוכן פעל תחת סיפור כיסוי של תושב חדש בתל אביב, שעובד (גם הוא) כברמן ומלצר בבתי קפה. לפי כתב האישום, הסוכן פנה לחבר של הנאשם וביקש “להתארגן”. החבר היפנה אותו אל הנאשם, שבנובמבר האחרון נפגש איתו בהרצל פינת פלורנטין, וביצע איתו לכאורה שתי עסקאות סמים, כשמכר לו פעמיים גרם אבקת MDMA ב-400 שקל כל פעם.

שופט בית המשפט

שופט בית משפט השלום איתן קורנהאוזר שיחרר את הנאשם למעצר בית, לאחר שקובע כי “העבירה ברף נמוך, מכירה בכמות זעומה ובתמורה זעומה”. לדבריו, בית המשפט אינו נוהג לשחרר נאשמים בסחר בטרם תסקיר מבחן, אך במקרה זה המשטרה לא הציגה נימוק משכנע לכך שהנאשם נעצר חודשים רבים אחרי ביצוע העבירות, ו”לא הוצג כל נתון חריג המצביע על מעורבות עמוקה שלו בעולם הסמים”. שבועיים לאחר שנשלח למעצר בית מלא בקיבוץ בצפון, ביקש הנאשם לבטלו, אף שכאמור סנגורו הקודם ביקש שחרור בתנאים אלה.

עו”ד פלילי שקלאר אמר בערר לשופט טופף כי “מדובר בעבירה נקודתית, על רקע סוכן מדיח ששבה את ליבו. העורר בן 26 שנמנה עם בני המגזר הלהט”בי, בחור מקסים שכל הדרך לפניו, בחור עדין ונעים לבריות. העורר עבר לגור בתל אביב, עבד כאחמ”ש בבית קפה, ולאותו בית קפה נשלח סוכן חתיך. הסוכן יצא לדייט עם הטבח, וביקש מנה של MDMA. הנאשם רכש את הסם ב’טלגראס’ והעביר אותו לסוכן, המתואר על ידו כבחור חתיך שמנסה להתחיל עם כל מה שזז…מדובר בכמויות זעומות, במחירי רצפה, בתנאים של שימוש חברתי נפוץ בנסיבות של המגזר, ואין בו כדי להעיד על מסוכנות”.

לסיכום

מעבר לכך, ציין, הנאשם היה משוחרר שמונה חודשים ללא תנאי, אחרי המפגש עם הסוכן, עד אשר ביקשה המשטרה את מעצרו. בתקופה שחלפה הספיק הנאשם לעזוב את תל אביב וחזר לקיבוצו בצפון. בחיפוש שביצעו בביתו לא נמצא זכר לסם. “איך נזכרו לעצור אותו עכשיו, ומה הוא כבר יקבל בתיק הזה? אני טוען לאי הרשעה”, אמר עו”ד שקלאר. “לא מדובר בעבריין או נרקומן. מדובר בילד טוב וחרוץ, שעובד למחייתו עכשיו במסעדה בצפון”.

התובעת, עו”ד סיגל אלפר, התנגדה לביטול מעצר הבית, כשבית המשפט קבע את תנאי השחרור רק לפני שבועיים. “מה פתאום בא העורר עכשיו ומבקש לצאת לעבודה? מראהו של אדם, וכמה שיתאהבו בו ויעשו למענו דברים, זהו לא סוכן מדיח על פי הפסיקה”. המשטרה טענה כי לא איתרה את הנאשם במשך חודשים מאחר שעזב את תל אביב, אך טענה זו נסתרה על ידי הנאשם שהציג תעודת זהות ביומטרית שהוציא במשרד הפנים בחודש מרץ.

השופט טופף סיכם את הדיון: “לאחר שבחנתי את החלטת בית משפט ושמעתי בקשב רב את הצדדים, אני מוצא כי הגם שלא ניתן להצביע על טעות בהחלטת בית משפט, משזו הייתה בקשת העורר באותה עת, הרי שסבורני כי הנסיבות שהובאו לפניי מלמדות כי רף המסוכנות הנשקף מהעורר אינו מצדיק הותרתו במעצר בית”.

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content