לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
היזהרו מהונאות הלוואות ו”מחיקת חובות” בתקופת הקורונה!

היזהרו מהונאות הלוואות ו”מחיקת חובות” בתקופת הקורונה!

Depositphotos 10841990 s 2019

חדשות לבקרים אנו מקבלים הודעת SMS משולח אנונימי שמציע “הלוואות בערבות המדינה” בסכומים נדיבים ובריבית אטרקטיבי. לעתים, לאותם שולחי המסרונים יש מנגנון משומן של משרדים ונציגות טלמרקטינג שנוהגות להתקשר לאנשים מתוך רשימה אקראית ומציעים את “מרכולתן לכל דיכפין.

מדובר לרוב בחברות המופעלות על ידי גורמים שהם לא כוס התה של האדם הממוצע והן צצות לפרק זמן מסויים תחת שם חברה קיקיוני, ונעלמות עד לסיבוב הבא שלהן.

בחלק מהמקרים מדובר בחברות המעניקות אשראי חוץ בנקאי למסורבי הלוואות על ידי הבנק אך לעתים, מדובר בנוכלים מתוחכמים שמלאכת ההתחקות אחריהם עשויה להיות קשה למדי. מגפת הקורונה היא מבחינת הנוכלים ש”מעניקים הלוואה” החלום הכי רטוב שהתגשם לו ולכן יש לנצל כל דקה בו הוירוס נמצא בסביבה. הם יכולים לבצע מול הקורבנות את כל המשימות הנדרשות כמו בירור טלפוני, לקיחת פרטי בנק או אשראי או החתמה על מסמכים, מבלי שהלווים כביכול יבואו איתם במגע כלשהו.

הנוכלים מטבעם מבקשים לנצל את הצרכנים הנמצאים במצוקה. אם התוכנית שהם מציעים נראית “טובה מדי מכדי להיות אמיתית”, סביר להניח שמדובר בתרמית.

איך לזהות שמדובר בנוכלים?

בנוסף לגורמים המציעים הלוואות למיניהן “בתנאים נוחים” שלאחר מכן הלווים המסכנים יגלו שהם משועבדים תקופה ארוכה בריבית רצחנית ומתמודדים עם אנשים שלא בוחלים בדבר כדי לגבות את חוב ההלוואה שלהם. ומלבד העובדה שישנם נוכלים רבים הממתינים ל”טרף” שלהם ומציעים הלוואות שלא יינתנו כלל, ישנם גם גופים רבים שמציעים למי שנקלעו למצב של חדלות פירעון או קרובים מאוד להגעה למצב הזה, אפשרות ל”מחיקת חובות” בדרכים שנראות מושלמות וקוסמות, רק תשלמו והכל “יסתדר”.

רצוי להימנע מכל שיחה עם גוף כלשהו שמציע הקלות חוב או הסדרים למיניהם אשר:

גובה עמלות כלשהן לפני שיסדיר את חובותיך. עמלות מראש הן דגל אדום מרכזי עבור שירותי הלוואות, אלא אם כן מדובר בתכנית ייעוץ אשראי ללא כוונת רווח, אך מעטים הצדיקים בימינו שעובדים לשם שמיים.

הבטחה שהחוב יעלם במלואו. אם מבטיחים לכם שהחוב יעלם או מציגים לכם תמונות על חוב בן מאות אלפי שקלים שנמחק כליל ונותר לחייב לשלם רק סכום זעיר ביותר, יתכן ומדובר בנוכלים כי ברוב המקרים החובות לא נמחקים בצורה כה דרסטית, אלא התוצאה הזו שמורה למעטים.

לא מסביר את ההשלכות של כניסה להליך. גוף כלשהו שזורק לאוויר מילות קסם המתארות כיצד בהליך קצר (לעתים מצוין אף שתוך 24 שעות) החוב יעלם ותוכלו לבלות בחו”ל ולהיפטר מכל המעמסה הזו שמגיעה כתוצאה מהיקלעות לחובות, מבלי לציין שישנן השלכות פחות סימפטיות לכל מי שבחר להיכנס להליך למחיקת חובות.

כמו כן, היזהרו מטקטיקות מכירה כגון “תוכנית הלוואות” המחייבת תחילה להירשם לתוכנית לתיקון אשראי או הסדר חוב.

שירותים נוספים שתמצאו אצלנו:

עורך דין הטרדה מינית>> | מחיקת רישום פלילי על ידי עו״ד מקצועי

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

לשקול ייצוג משפטי או כניסה להליך פשיטת רגל

ראשית, לפי החוק במדינת ישראל רק עורך דין רשאי לייצג חייבים שמעוניינים שהחוב שלהם יימחק. ההליך שאליו נכנסים החייבים הוא הליך משפטי המתנהל מול שופטים או רשמי הוצאה לפועל ולכן הידע הנדרש הוא ידע משפטי. במצבים מסוימים, ייתכן שתצטרכו לפנות לייצוג משפטי בידי עורך דין לענייני פשיטת רגל. לדוגמה, אם:

  • אתם נתבעים על ידי נושה
  • אם מאיימים עליכם מפני עיקולים או שיש לכם כבר עיקולים קיימים או הגבלות
  • אם יש לכם נכסים שאתם רוצים להגן עליהם
  • אם אתם מקבלים קצבת ביטוח לאומי או הכנסות אחרות שיש בהן הגנה מסוימת מפני גביית חובות

עורכי דין מסוימים עשויים גם להציע שירותים בחינם או לגבות תשלום שכר טרחה מופחת. יתכנו באזור מגוריך גם משרדי סיוע משפטי או קליניקות משפטיות של סטודנטים שיציעו את שירותיהם בחינם אם אתם עומד בקריטריונים מסוימים.

אם אין לכם מספיק הכנסה לשלם את מה שאתה חייבים, תוכלו גם לשקול להגיש בקשה לכניסה להליכי פשיטת רגל. פשיטת רגל נועדה לתת לחייב התחלה חדשה תוך מתן הגנה משפטית מפני מרבית מאמצי גביית החובות. יש השלכות פיננסיות ומשפטיות לטווח ארוך על פשיטת רגל, לכן עליך להתייעץ עם עורך דין לפשיטת רגל.

לסיכום

התקופה האחרונה מציבה לכולם אתגרים בריאותיים וכלכליים. לאלו מבינינו שמצבם הפיננסי לא מזהיר ונקלעו בעל כורחם לחובות שאינם מצליחים לעמוד בהם, האתגר גדול עוד יותר. כדאי מאוד שלא לקחת אשראי חוץ בנקאי מגופים שאינם מוכרים, על אחת כמה וכמה מאלו שנוהגים לשלוח מסרונים או להטריד את מנוחתכם בשיחות טלפון. כשאדם שרוי במצוקה פיננסית ושום גוף לא מועיל להושיט לו יד, אולי זו העת לפנות לעורך דין, לספר לו את כל שעל לבכם והוא יהיה החבר הטוב ביותר שלכם שיעזור לכם להתמודד עם החובות, והכי חשוב, כחוק. “המאמר אינו מהווה ייעוץ משפטי והאמור בו נועד לשמש כמידע ושירות לציבור”…

מאמר זה נכתב בשיתוף עו״ד פלילי יעקב שקלאר >> www.shklyar-law.co.il

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content