לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
סגירת תיק במשטרה

סגירת תיק במשטרה

תמונה של סגירת תיק במשטרה

סגירת תיק במשטרה הוא מונח המתייחס לענף המשפט הפלילי ויכול להידרש בשתי סיטואציות:

תיק חקירה פתוח

תיק פתוח העומד תלוי כנגד חשוד, המעוניין להביא לסיום החקירה בלא כלום ובמטרה להימנע מכתב אישום. לזכות משטרת ישראל עומדת הזכות לבצע חיקור ובירור בגין כל חשד לעבירה פלילית, תוך פתיחת תיק, רישום פלילי ותיעוד האירוע ונתוני החקירה, ואף הגדרת אזרח או מספר אזרחים כחשודים בפרשה.

מעמד של חשוד עשוי להיות מעמד מגביל כאשר קיימת תשתית ראייתית חזקה כנגדו, מה שמאפשר למשטרה להעמידו אל מול שופט בבקשה להארכת מאסר או לשחרור בתנאים מגבילים. במקרים אלה הליך ההגנה יתבסס על ניסיון להפרכת התשתית הראייתית במעמד החקירה, במטרה להטיל ספק בעמדת המשטרה, ולהימנע מהבשלת החשדות לכדי כתב אישום.

ללא תשתית ראייתית

במקרים אחרים, ללא תשתית ראייתית מספקת, החשוד יוכל להמשיך בחייו ללא מגבלות על חיי היום יום, אולם חקירה העומדת תלויה כנגדו עשויה להוליד מגבלות דוגמת אי מתן תעודת יושר, מגבלה בהצגת מועמדות לתפקידים, מכרזים ומשרות ממשלתיות וציבוריות, ופגיעה במוניטין האישי. ככל שניכר כי המשטרה מיצתה את כלי החקירה המצויים בידה, מוכיחה סחבת ובירוקרטיה ואינה יכולה להצביע על קידום התיק בזמן חקירה סביר, רשאי החשוד לפנות בבקשת סגירת תיק במשטרה, לצורך ניקוי שמו הטוב, שקט נפשי והאפשרות להמשיך בחייו.

סגירת תיק במשטרה לבקשת החשוד ובליווי עורך דין פלילי מיומן, תחתוך לסגירת התיק מעילת חוסר אשמה- העילה היחידה שמביאה לניקוי שם ומוניטין של חשוד בעבירה בצורה מלאה.

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

עוד שירותים שאנו מספקים:

עבודות שירות כל המידע >>  | חיסיון עורך דין לקוח >> 

סגירת תיק במשטרה- שינוי עילה

לא אחת, מוצא עצמו אזרח אשר נחשד בעבירה פלילית, מתמודד עם רישום מגביל, למרות שנתוני החקירה לא הולידו דבר, והתבצעה סגירת תיק במשטרה ללא כתב אישום כנגדו.

הרישום המגביל ותיעוד התיק נובעים מעילת סגירת התיק, שאינה מספקת את ניקוי שם החשוד באופן מלא.

העילות הקיימות עבור סגירת תיק במשטרה

  1. חוסר אשמה- חקירה שהולידה מסקנה כי החשוד אינו אשם בחשד לשמו נחקר- ומביאה לסגירה ולניקוי שמו באופן מלא.
  2. חוסר ראיות- סגירת התיק בשל חוסר ראיות היא למעשה אמירה של הרשויות כי קיימת תשתית ראייתית המצביעה על אשמת החשוד בביצוע פשע, אולם זו אינה מספקת לצורך הרשעה בבית המשפט. סגירת תיק במשטרה מסיבה זו יוביל לתיעוד ורישום העומד לחובת החשוד ומטיל עליו מגבלות תעסוקה ואף מגבלות אישיות (דוגמת הזכות לרישיון נשק) לתקופה בת 7 שנים.

חוסר עניין לציבור

3: חוסר עניין לציבור- סגירת תיק במשטרה מחוסר עניין לציבור הוא ייצור כלאיים בירוקרטי, המאפשר למשטרה לקבוע כי כפי הנראה החשוד אכן אשם בהאשמות המיוחסות לו, אולם בשל קלות העבירה, נסיבות מקלות, נזק קל במיוחד שנגרם לקורבן העבירה- המקרה אינו מצדיק את המשאבים הנדרשים מהמדינה בהמשך חיקור ובהעמדה לדין. בדומה להליך סגירת תיק במשטרה בשל חוסר ראיות, גם מונח זה קובע מגבלות דומות ורישום מתועד כנגד החשוד לתקופה בת 7 שנים.

כאשר אזרח מוצא כי חקירה שהתקיימה כנגדו בעברו, עומדת לחובתו למרות שלא עמד בפני כתב אישום, ההליך הנכון הוא לפנות למשטרה בליווי עורך דין פלילי, ולדרוש את שינוי עילת הסגירה מחוסר ראיות/חוסר עניין לציבור- לחוסר אשמה ולניקוי מלא.

עורך הדין יעקב שקלאר, מומחה בפליליים ובליווי חשודים בהליכי חקירה, תוך הצגת מאות מקרים של הצלחה וניקוי שם החשוד כבר בשלבי החקירה המוקדמים, מסייע ללקוחות רבים בהליכי סגירת תיק חקירה ושמירה על מוניטין אישי נקי מפליליים, בהליך מהיר ויעיל, תוך מיצוי זכויותיהם בחוק.  “המאמר אינו מהווה ייעוץ משפטי והאמור בו נועד לשמש כמידע ושירות לציבור”…

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content