לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
תיקים פליליים

תיקים פליליים

תמונה של תיקים פליליים

המונח תיקים פליליים הוא מונח אשר משמש את הציבור בהתייחסות למגוון אירועים ומצבים הנוגעים בדין הפלילי, ואינם בבחינת מונח מקצועי.

תיקים פליליים מתארים למעשה מספר אפשרויות וסטטוסים בהם עשוי להימצא אזרח, הנחשד בביצוע עבירה פלילית.

הסיטואציות והסטטוסים המתוארים

בין הסיטואציות והסטטוסים המתוארים בציבור כרישום תיקים פליליים במשטרה:

פתיחת תיק חקירה- פתיחת תיק חקירה כנגד אזרח בחשד לפליליים וקיום הליך חקירה פעיל בעניין.

תיק מב”ד- תיק מב”ד הוא תיק חקירה אשר מצוי תחת הגדרה: ממתין לבירור דין. תיקים פליליים במשטרה אלו לרוב הם תיקים בהם הסתיים הליך החקירה כנגד החשוד בביצוע עבירה פלילית, וממתינים להחלטת המשטרה/הפרקליטות בנוגע להחלטה האם להביא לסגירת התיק ולעילת הסגירה, או להמשך ההליך באמצעות הגשת כתב אישום ו/או החלטה על ביצוע שימוע.

הגשת כתב אישום

כתב אישוםהגשת כתב אישום כנגד אזרח בהתבסס על תשתית ראייתית כנגדו, כפי שנבנתה ונמצאה במסגרת החקירה הפלילית.

אישום פלילי- פסק דין אשר ניתן על ידי בית המשפט במסגרת הליך משפטי, בו נמצא הנאשם כאשם בביצוע העבירה הפלילית בגינה נשפט.

חשוב לציין כי חשד בפליליים הוא חשד אשר עשוי להביא להשפעה מכרעת על חייו של אדם, לאיים על החופש האישי שלו, לגרום לפגיעה אישית, משפחתית וכלכלית, לסנקציות ולמגבלות אשר לעתים אינם מותנים בחזקת אשמה והכרעת בית משפט, מה שמחייב התייחסות אחראית ומקצועית כבר משלבי החשד והחקירה הראשונית.

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

מה תפקידו של עורך הדין הפלילי בניהול תיקים פליליים

עורך דין פלילי הוא עורך דין אשר הדין הפלילי הוא תחום מומחיותו, ונדרש לשליטה מלאה הן ברזי החוק והפסיקה, כמו גם בהתנהלות אל מול גורמי חקירה ורשויות החוק, תחת הנפת דגל החפות של כל אדם- בטרם הוכחה אשמתו.

תפקידו של עורך הדין הפלילי, כמו גם אופן הטיפול במקרה, עשוי להשתנות בהתאם למעמד הלקוח, השלב בו מצוי התיק וצרכי הלקוח ביחס להליך.

תיקים פליליים במשטרה – פניה אל עו״ד פלילי

ייעוץ לפני חקירה– כאשר אדם מזומן לחקירת משטרה, בין אם בחשד ישיר לפליליים ובין אם לצורך מתן עדות בנוגע לאירוע פלילי בו מעורבותו טרם נקבעה, מומלץ לו להיוועץ בטרם ההגעה לחקירה עם עורך דין פלילי, לבחינת הסיטואציה ולקביעת אסטרטגיית חקירה, שתבטיח אי הפללה עצמית ו/או אי הפללה של אדם אחר במידה והנחקר מעוניין בכך, תוך שמירה על החובה האזרחית ופעולה תחת עקרונות החוק ולשונו.

ייצוג בחקירת משטרה- כל נחקר וחשוד, זכאי לליווי עורך דין ונוכחות שלו בחדר החקירות, לניהול החקירה תוך שמירה על זכויות הנחקר, ווידוא רישום ותיעוד תקין, הגנה מפני מניפולציות חקירה והפעלת לחץ ומסירת המידע על פי אסטרטגיית החקירה כפי שתשרת את מרשו על הצד הטוב ביותר.

סגירת תיק חקירה– חתירה וביצוע פעולות אשר ייעודן להביא להתפוגגות החשדות ולסגירת תיק החקירה, מוקדם ככל הניתן ותחת רישום מזכה: חוסר אשמה.

עוד שירותים שעו״ד שקלאר מספק:

עילת סגירת תיק

שינוי עילת סגירת תיק חקירה- טיפול בתיק חקירה סגור במסגרתו החשוד לא הועמד לדין מסיבות חוסר עניין לציבור או חוסר בראיות, מה שמוליד רישום תיק פלילי פתוח כנגד החשוד ועשוי להביא למגבלות אישיות ותעסוקתיות.

ייצוג משפטי– חקירה שהבשילה לכדי כתב אישום, ומביאה את החשוד למעמד נאשם ולצורך בהגנה משפטית אל מול בית המשפט.

ערעורים- ניהול ערעורים אל מול רשויות החוק במגוון סיטואציות.

עורך הדין יעקב שקלאר הוא עורך דין פלילי מנוסה ומוביל בתחום הפלילי בישראל, ניהל והוביל מאות תיקים פליליים במשטרה במגוון מעמדות, תוך חתירה ומיצוי זכויות לקוחותיו במלואן ומתן הגנה משפטית מיטבית. “המאמר אינו מהווה ייעוץ משפטי והאמור בו נועד לשמש כמידע ושירות לציבור”…

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content