לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
בקשת חנינה מנשיא המדינה

בקשת חנינה מנשיא המדינה

תמונה של בקשת חנינה מנשיא המדינה

הגשת בקשת חנינה מנשיא המדינה היא זכות השמורה לכל אדם אשר הורשע בביצוע עבירה פלילית, בין אם נגזר עליו עונש מאסר בפועל ובין אם לאו. סמכות החנינה המצויה בידיו של נשיא המדינה היא סמכות הנשענת על חוק יסוד נשיא המדינה, ונבחנת על ידי בית הנשיא בסוגיות הנוגעות למידות חסד ורחמים המצויות בידיו.

מי יכול להגיש בקשת חנינה מנשיא המדינה

בקשת חנינה מנשיא המדינה עומדת לזכות כל אזרח אשר הורשע בעבירה פלילית מכל סוג ועל ידי כל ערכאה

את הבקשה ניתן להגיש לאחר מיצוי ההליכים המשפטיים וקביעת הרשעה בפועל. לא ניתן להגיש בקשת חנינה לנשיא המדינה בטרם הושלם ומוצה ההליך המשפטי במלואו.

כחלק מהליך הגשת הבקשה לבית הנשיא, על המבקש להביע חרטה על מעשיו, ולמעשה להודות בביצוע דבר עבירה, גם אם לא התקיימה הודאה כזאת במהלך ההליך השיפוטי, וההרשעה נקבעה על ידי בית המשפט חרף טענת איני אשם שהציג המואשם.

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

הגשת בקשה

הגשת בקשת חנינה מנשיא המדינה יכולה להתבצע על ידי האדם המורשע, בא כוחו או בן משפחתו המבקש עבורו ולא בשמו את מידת החסד והרחמים המצויה בידי נשיא המדינה.

בקשת חנינה לנשיא המדינה ניתן להגיש מספר פעמים לא מוגבל, כאשר נדרשת תקופת צינון בת חצי שעה בית בקשה אחת לזו הבאה אחריה, או לחילופין טענה והוכחה לשינוי נסיבות במקרה שהוגשה בקשה חוזרת בטרם חלף פרק הזמן האמור.

עוד שירותים שתמצאו אצלנו:

בדיקת תיק במשטרה >>  | בקשה למחיקת רישום פלילי >> 

סמכויות נשיא המדינה

סמכות החנינה המצויה בידי נשיא המדינה מאפשרת הענקה של מספר סוגי חנינות:

  1. חנינה מפני מאסר עולם תוך קציבת פרק זמן מוגדר לענישה. אסיר אשר מורשע כאסיר עולם אינו זוכה לקביעה שיפוטית הנוגעת לסיום תקופת מאסרו, וקציבת העונש מצויה בידי הנשיא בתהליך הגשת בקשה לחנינה וקציבת ענישה.
  2. בקשה להקלה בעונש מאסר ולשחרור מוקדם- בקשה המוגשת על ידי ו/או מטעם אסירים המורשעים בפליליים, ועיקרה הוא הקלה בענישה ושחרור מוקדם מן הכלא. בקשות כאלה יתבססו לרוב על נסיבות מיוחדות דוגמת מצב בריאותי של המבקש או בן משפחתו, מצב נפשי, מורכבות אישית ומשפחתית וכדומה.
  3. בקשה להקלה בהחלטה שיפוטית ובענישה שאינה כרוכה במאסר בפועל- דוגמת קיצור זמן מאסר על תנאי, קיצור משך שלילת רישיון לאדם המורשע באשמה בתאונה עם נפגעים.
  4. בקשת חנינה למחיקת רישום פלילי- מיועדת גם לאדם חופשי אשר הרישום הפלילי מהווה גורם מפריע להתקדמות בחייו ומהווה עבורו כתם ומגבלה.
לסיכום:

פחות מ-10% מן הבקשות המוגשות לבית הנשיא מדי שנה זוכות לחנינת הנשיא בפועל, ומומלץ לנהל את ההליך בליווי עורך דין פלילי מתמחה, אשר ידע למפות את הגורמים והנסיבות שעשויים להביא להצלחת ההליך ולקבלת חנינה בפועל, לנסח את הבקשה היטב, בשילוב נימוקים ואסמכתאות רלוונטיות, ואף לייצג את המבקש אל מול וועדות וגורמי חקיקה נדרשים. “המאמר אינו מהווה ייעוץ משפטי והאמור בו נועד לשמש כמידע ושירות לציבור”…

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content