לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
תקיפת שוטרים

תקיפת שוטרים

תמונה של תקיפת שוטרים

שוטרי משטרת ישראל אמונים על השמירה על הסדר הציבורי ואכיפת החוק, וזוכים להגנות החוק בכל הנוגע לגורמים ולפעולות המפריעות במילוי תפקידם. האיסור על תקיפת שוטרים וההרחבות הנוגעות לסוגי התקיפה ולענישה מצויים בסעיף 275 לחוק העונשין. תקיפת שוטרים הינה בין העבירות המועטות במדינת ישראל להן קבע המחוקק ענישה מינימלית מחייבת בעת הרשעה, לצד הענישה המקסימלית הקיימת.

מהות ומאפייני החוק בעבירות תקיפת שוטרים

עבירת תקיפת שוטרים מאגדת בתוכה שתי עבירות או יותר, אשר אחראיות על גיבוש וקביעת חומרת העבירה. בבסיסה תקיפת שוטרים כוללת עבירת תקיפה, לצד עבירת הפרעה לשוטר במילוי תפקידו. מאפייני התקיפה עשויים לחבר את הללו לעבירות נוספות, דוגמת: אלימות, יידוי אבנים או חפצים, פגיעה ברכוש, איומים, שימוש בנשק חם או קר ועבירות נוספות.

מהי תקיפה אשר תיחשב לעבירת תקיפת שוטר

לצורך הוכחת תקיפת שוטרים, תיחשב הפעלת כוח ישיר או עקיף כנגד השוטר.

לעניין זה תיחשב כתקיפה כל הפעלת אלימות ישירה: חבטה, דחיפה, משיכה בחלקי הגוף או בבגד, אחיזה פיזית שנועדה למנוע ממנו תנועה, ניידות או ביצוע פעולה כנגד התוקף או כנגד אדם אחר, או לצורך מילוי תפקידו בצורה אחרת, חטיפה או ניסיון לחטיפה של רכוש מידי השוטר.

מלבד הפעלת כוח פיזי ישיר באמצעות חתירה למגע עם השוטר, גם שימוש בעזרים, חומרים וחפצים אחרים כנגד השוטר, דוגמת: שימוש בגז, כימיקליים, התזת בושם, תמצית או כל חומר כלפי השוטר במטרה לערפל את חושיו ולפגוע בתפקודו, הקרנת אור במטרה לסנוור, שימוש בעזרים הפולטים חום או קור.

עוד שירותים שאנו מספקים

עורך דין סמים כל המידע >>  | האזנת סתר בין בני זוג כל המידע >> 

חשוב לציין

חשוב לציין כי עבירת תקיפת שוטר עוסקת במעשה החשוד ואינה מותנית בתוצאות המעשה. אישום בתקיפת שוטר ואף הרשעה יוכלו להתקיים אף אם השוטר שהותקף לכאורה לא סבל מחבלה, נזק או מגבלה בפועל, ואף אם הפעולה שבוצעה כנגדו לא הביאה לכדי מניעת מילוי תפקידו בסיטואציה האמורה.

יחד עם זאת, כן קיימת חובת הוכחה על המאשים, בכל הנוגע לקשר בין התקיפה לניסיון למנוע את מילוי תפקידו של השוטר. לצורך הדוגמא: סכסוך בין שכנים שהתפתח לכדי אירוע תקיפה ו/או אלימות, כאשר אחד מן השניים הוא שוטר, ייבחן כאירוע תקיפה/אלימות, ומעמד השוטר לא ישפיע על האירוע. לעומת זאת, ניסיון למנוע משוטר תנועה באופן פיזי מילוי של דו”ח תנועה או לחטוף מידו את העט המשמש למילוי הדו”ח, ייחשב כתקיפת שוטר ויחשוף את החשוד לאישום ולענישה בהתאם.

מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

תקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות

תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות מוגדרת בחוק העונשין ומבדילה בין עבירת התקיפה הראשונית, באמצעות קביעת נסיבות אשר הופכות את האירוע והתקיפה לחמורים אף יותר בעיני המחוקק.

תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות אף היא כוללת הפעלת כוח כנגד שוטר, במטרה להכשיל, לעכב או למנוע את מילוי תפקידו, אולם מוסיפה על כך קיום של אחד משני גורמי תקיפה נוספים:

  • התקיפה בוצעה באמצעות נשק חם או קר.
  • התקיפה בוצעה באמצעות שני תוקפים או יותר.

מהי הענישה הנהוגה בישראל בגין תקיפה

אדם אשר מורשע בעבירת תקיפת שוטר עשוי להיגזר עליו מאסר לתקופה בת עד שלוש שנים.

עונש המינימום הקבוע בחוק לעבירה זו הוא עונש מאסר בן 30 ימים לכל הפחות.

הענישה בגין הרשעה בתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות תכלול מאסר לתקופה בת עד 5 שנים,

כאשר העונש המינימלי לעבירה זו יעמוד על 3 חודשי מאסר לכל הפחות.

עורך הדין יעקב שקלאר, מייצג חשודים בדין הפלילי במגוון סוגי עבירות, בניהן תקיפת שוטרים, מסייע בבירור הנסיבות ובהפרכת אישומים כבר בשלבי החקירה המוקדמים, בזכות ניסיון רב שנים והיכרות מעמיקה עם הטיות החוק, פרשנות ופסיקה, ועוסק בקדחתנות בהגנה על זכויות מיוצגיו, תוך שמירה על עקרונות החוק.

 

 

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content