לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
עורך דין צווארון לבן

עורך דין צווארון לבן

תמונה של עורך דין צווארון לבן

עורך דין צווארון לבן  – עבירות צווארון לבן מתפרסות על פני מגוון רחב של עבירות, כאשר מלאכת הכנת רשימה של כלל העבירות אשר נכנסות תחת הכותרת “עבירות צווארון לבן” אינה פשוטה כלל. הרשימה כוללת בין השאר עבירות שוחד, עבירות הקשורות לתחום ניירות ערך, עבירות מיסים, מכרזים ציבוריים , הגבלים עסקיים והמגוון עוד רחב.

אי לכך ובהתאם לזאת, חשוב להיוועץ לאורך כל הליך החקירה בעו”ד פלילי צווארון לבן, מנוסה, ישר, אמין ומקצועי, אשר יתן דגש לכל פרט אפשרי בחקירה ויסייע לנאשם במהלך מאבקו. אחד מעורכי הדין המובילים בארץ בתחום הפלילי, אשר נבחר לא אחת ברשימת שמונת עורכי הדין הפליליים הטובים והבולטים במדינה הינו עורך הדין יעקב שקלאר.

משרד עורך דין צווארון לבן  הממוקם בתל אביב שפע ניסיון בייצוג נאשמים בעבירות אלו, והוא דואג לספק ליווי אישי ומקצועי לנאשם לכל אורך הדרך.

עורך דין צווארון לבן עונה על כל השאלות:

החשודים בעבירות צווארון לבן

ככלל, אנשים החשודים בעבירות צווארון לבן מסווגים על פי רוב כאנשים רמי דרג, בעלי השפעה ציבורית או מעמד ציבורי כזה או אחר, פקידי ציבור בכירים או לחלופין אנשי עסקים מוכרים מהמגזר הפרטי. אלו יפנו באופן מידי לעו”ד פלילי צווארון לבן שיסייע להם בהגנה משפטית מקצועית.

לרוב, מדובר באנשים מן המניין אשר נחשבים כישרים, ללא היסטוריה פלילית כזו או אחרת ומפגשים קודמים עם החוק הפלילי או המשטרה. עתה קיים חשד או אף אשמה בהגינותם וביושרם של אנשים אלו, ועל כן נעשית מצדם פנייה לעבר עורך דין צווארון לבן.

ייצוג עבירות צווארות לבן – להתייעץ עם עורך דין בקיא ומנוסה לפני שמאוחר מדי

תיקי החקירה בעבירות המוגדרות כעבירות צווארון לבן אינן פשוטות כלל וכלל. עבירות אלו יכללו לרוב חומרי חקירה רבים, הכוללים עדויות ומסמכים מני מספר. אלו דורשים חקירה ובדיקה מעמיקה במטרה להעניק הגנה מקסימלית לנאשם.

לא אחת, תיקים אלו נחשבים רגישים ולפיכך מטופלים על ידי צוותי חקירה מיוחדים ומיומנים מטעם המשטרה, רשות המיסים ועוד (לדוגמא – יחידת לה”ב 443). מיטב חוקרי המשטרה עוסקים בחקירת פניות אלו, כאשר למשטרה קיים לא אחת אינטרס בהגשת כתב אישום.

תמונה של עורך דין צווארון לבן

עורך דין הלבנת הון

המונח עבירות צווארון לבן או הלבנת הון הם למעשה כותרת לקשת רחבה של עבירות, אשר תכליתן היא בעיקרון להפיק רווח כספי או אחר באמצעים פסולים. עקב נסיבות היסטוריות מאופיין הצווארון הכחול עם אנשי עבודת הכפיים ואילו הצווארון הלבן עם הדרגים הרמים יותר, כך שעבירות צווארון לבן עדיין מתייחסות בדרך כלל לבעלי תפקידים בכירים יחסית בתאגידים, חברות, גופים מוניציפאליים, ממשלתיים וכדומה.

כאמור, מדובר בקשת רחבה של עבירות הנכללות תחת כותרת זו, כגון שוחד, קבלת דבר במרמה, שימש במידע פנים, זיוף מסמכים, עבירות על חוק ההגבלים העסקיים וכדומה. כפי שנראה בהמשך, מדובר בעבירות העשויות לגרור הליכים קשים וענישה קשה, כמו גם התנהלות מורכבות מול רשויות האכיפה והמשפט.

לכן, אם הועלו כנגדכם חשדות לביצוע עבירת צווארון לבן, מוטב שתפנו לקבלת ייעוץ, סיוע וליווי מ- עורך דין צווארון לבן בתחום, ויפה שעה אחת קודם.

חשיבותה של פנייה אל עורך דין הלבנת הון

לעיתים קרובות אנשים הנחשדים ומואשמים בעבירות צווארון לבן או הלבנת הון הינם אנשים מן הישוב, ללא עבר פלילי וללא היכרות עם הצדדים הבלתי נעימים של מערכות החוק. כמעט תמיד מדובר בטלטלה עזה של החיים האישיים והמקצועיים, כאשר התנהלות שאיננה מושכלת, רגשית, בלתי מחושבת או תמימה עלולה להביא לסיבוך גדול עוד יותר.

למעשה, כבר למן החקירה הראשונה חשוב מאוד לקבל סיוע ולהתכונן באמצעות עורך דין הלבנת הון, המכיר היטב את גופי החקירה של הרשות לניירות ערך, רשות המיסים, חוקרי להב” 433 וכדומה. 

ייצוג עבירות צווארון לבן

יש להבין כי חוקרים אלו המבצעים את מלאכתם, אינם מכוונים לניקוי שמו של החשוד אלא להיפך – הם חותרים לאיסוף הראיות שיצדיקו את הגשת כתב האישום. לשם כך עומדים לרשות טכניקות וכלים רבים, אשר לא פעם משתמשים בהם כנגד חשודים המתבטאים באופן שגוי ומובילים להפללה עצמית.

עורך דין פלילי מומלץ המלווה את החשוד יכין אותו היטב לחקירה, וכמובן גם ילווה את השלבים הבאים במידת הצורך. כך לדוגמא, הדברים יכולים להגיע לידי מעצר ובקשות הארכת מעצר של המשטרה, שימוע בעבירות פשע שעונשן יותר משלוש שנות מאסר, וכן התדיינויות נוספות מול הפרקליטות, המשטרה וכמובן גם בבית המשפט.

ראוי להדגיש כי לעיתים קרובות מדובר בתיקים מורכבים אשר טיפול הרשויות בהם הולך ומתמשך, כאשר כמויות גדולות של מסמכים, נתונים, ראיות ותיעודים נבחנים בשבע עיניים. על כן, חשוב מאוד שבתיק יטפל עורך דין צווארון לבן מיומן מאוד ובעל שם בתחום עבירות הצווארון הלבן.

תמונה של עבירות צוורון לבן - עורך דין צווארון לבן

ייצוג עבירות צווארון לבן

 נציין שעצם החשד בעבירות אלו, כבר בו יש כדי לגרום לפגיעה חמורה בשמו ובעתידו של החשוד. לא פעם, אנשים החשודים ו/או מואשמים בעבירות אלו עלולים להיות מפוטרים, יכולתם להמשיך ולקדם את הקריירה נפגעת, ברמה האישית והמשפחתית יש לחצים לא פשוטים, וכדומה.

ואם לא די בכך, בשנים האחרונות אנו עדים להחמרה בהתייחסות מערכות האכיפה והמשפט לעבירות צווארון לבן, אשר לכאורה זכו בעבר ליחס סלחני, אולם כיום הן מטופלות ביד קשה בעידוד הגורמים החשובים ביותר – לרבות נשיאת בית המשפט העליון לכן חשוב מאוד לפנות אל עורך דין הלבנת הון כמה שיותר מהר.

סוגים שונים של עבירות הלבנת הון 

כפי שאמרנו, יש קשת רחבה של עבירות הנכללות תחת הכותרת של צווארון לבן. לפניכם מספר דוגמאות מרכזיות של עבירות אלו:

  • עורך דין צווארון לבן קבלת דבר במרמה – לפי חוק העונשין, הענישה המקסימאלית בעבירת קבלת דבר במרמה עומדת על שלוש שנות מאסר. כמו כן, ישנן נסיבות הנחשבות מחמירות ובהן הענישה המקסימאלית עומדת על חמש שנות מאסר, כאשר הדבר תלוי רבות בהיקף המרמה ובהשלכותיה לגבי גורמים אחרים. כפי שניתן לראות, בעבירה זו, כמו ברבות מעבירות הצווארון הלבן, קיים דגש מיוחד על סוגיית הכוונה הפלילית. לדוגמא, במקרה זה התביעה תצטרך להראות כי הנאשם היה מודע לכך שטענתו בכתב או בעל פה איננה אמת, ושעשה זאת מתוך כוונה להשיג דבר מה בעל ערך.

עורך דין צווארון לבן מה הענישה המקסימלית?

  • ייצוג עבירות צווארון לבן באת לקיחת שוחד – לפי חוק העונשין, הענישה המקסימאלית בעבירת לקיחת שוחד עומדת על עשר שנות מאסר (או קנס), מה שהופך אותה לחמורה ביותר מבין עבירות הצווארון הלבן. בהקשר זה יש לציין את מתחמי הענישה בהם מחייב התיקון לחוק העונשין באשר לעבירות צווארון לבן. מדובר בכך ששופט הדן בעבירה זו חייב תחילה לקבוע עבורה מתחם ענישה (למשל בעבירת שוחד המתחם נע בין שנה אחת לעשר שנים). את מתחם הענישה צריך לקבוע השופט לגבי אופי העבירה עצמה, ועוד לפני שבחן היבטים שיכולים להקל עם הנאשם כמו היעדר עבר פלילי, מצב כלכלי קשה וכדומה. מטרתו של התיקון היא למנוע ענישה קלה מדי על עבירת צווארון לבן. כפי שאמרנו, העונש על עבירת לקיחת שוחד יכול להיות גם קנס של כמיליון ומאה אלף ₪ או על פי 4 מהשווי של השוחד שקיבל או שאמור היה לקבל הנאשם (הגבוה מבין השניים).

 

  • עורך דין צווארון לבן מרמה במיסים – פקודת מס ההכנסה קובעת עונש מרבי של עד 7 שנות מאסר או קנס של עד כרבע מיליון שקלים, או שניהם, עבור שורה ערוכה של פעולות המסייעות בחמיקה מתשלום מס. יש להדגיש כי פעולות אלו יכולות להיעשות הן על ידי הנישום עצמו והן על ידי רואה חשבון או כל גורם אחר המסייע לו. כל לדוגמא, עבירה כזו תהיה מסירה של תרשומות כוזבות בדו”ח, השמטת הכנסות מדוחות, והצגה של מסמכים כוזבים למשלמי הכנסה כדי להפחית או למנוע ניכוי מס במקור. זאת בנוסף על הכנת פנקסי חשבונות כוזבים, זיוף פנקסי חשבונות, והשבה כוזבת על שאלות שנשאלות מכוח פקודת מס הכנסה.

 ייעוץ עבירות צווארון לבן

עבירות צווארון לבן הן עבירות כלכליות, כשהנפוצות שבהן הן עבירות מרמה, הונאה, מעילה ושוחד. מהן ההשלכות בגין ביצוע עבירות צווארון לבן, וכיצד מומלץ לנהוג במקרה של חשד לביצוע עבירות צווארון לבן?

עבירת צווארון לבן היא עבירה פלילית בעלת אופי כלכלי שמהותה יצירת רווח כלכלי לכיסו הפרטי של מבצע העבירה בדרכי מרמה, הונאה, הפרת אמונים, שוחד או מעילה, כמו גם בנטילת כספים או רכוש שלא כדין, וקבלת טובות הונאה.

הן עבירות כגון הונאה עבירות כגון הונאה, מעילה, שוחד, מרמה, העלמת מס, ניירות ערך, זיוף, הפרת אמונים וכדומה, עבירות שבתי המשפט בשנים האחרונות מתייחסים אליהן בחומרה רבה.

העונשים הקבועים בחוק לביצוע עבירות צווארון לבן הם על פי רוב עונשים של מאסר בפועל ומשכם תלוי בין היתר בהיקף הפעילות העבריינית, משך הזמן וחומרת העבירה. אם הוזמנתם לחקירה עליכם לפנות כמה שיותר מהר אל עורך דין צווארון לבן. 

 

ההשלכות אינן רק במישור הפלילי

ייצוג עבירות צווארון לבן מחייב ידע נרחב בתחום, בקיאות בחוקים השונים, מומחיות וניסיון רב. על פי רוב, עבירות צווארון לבן מתבצעות ע”י אנשים נורמטיביים שהעולם הפלילי והשלכותיו העונשיות זרים להם לחלוטין. לחשדות לביצוע עבירות צווארון לבן קיימות גם השלכות נוספות שאינן רק במישור הפלילי.

קיימות השלכות כלכליות, אישיות, והשלכות על מקום העבודה כגון הליכי השעיה, פגיעה בקידום, פיטורין ועוד. משרד עו”ד יעקב שקלאר אמון על הענקת ליווי משפטי גם בתחומים אלה בהתאם לצרכי הלקוח והמקרה.

לסיכום המאמר

כיצד לנהוג במקרה של חשד לביצוע עבירת צווארון לבן?בטרם יוגש נגד חשוד בעבירות צווארון לבן כתב אישום, הוא יזומן לחקירה ע”י הרשויות, ולעיתים אף ייעצר לצורכי החקירה. חשוב לזכור כי זכות ההיוועצות בעורך דין בשלב החקירה ובשלב המעצר היא זכותו של כל אדם, ויש לעמוד על הזכות לקבלה בטרם החקירה. במרבית המקרים, היוועצות בעורך דין מנוסה כבר בשלב החקירה יכולה להשפיע על גורל התיק כולו.

משרד עו”ד יעקב שקלאר מומחה בייצוגם של נחקרים, חשודים ונאשמים בעבירות צווארון לבן ומעניק ייעוץ וייצוג משפטי שוטף בכל שלב משלבי ההליך הפלילי. המשרד מעניק ייעוץ משפטי מיידי כבר בשלבי החקירה הראשונים ברשויות החקירה או בהליכי המעצר, בנוסף לייצוג בבתי המשפט וניהול התיק בערכאות השונות.

כאמור, אם ישנם חשדות לביצוע עבירת צווארון לבן או זימון לחקירה – יש לפנות אל עורך דין צווארון לבן בעל ניסיון רב בנושא, ולעשות זאת בהקדם.

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content