לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
עיכוב הליכים פליליים

עיכוב הליכים פליליים

תמונה של עיכוב הליכים פליליים

בקשת עיכוב הליכים פליליים היא בקשה המוגשת בפני רשויות החוק, במטרה להקפיא ולמנוע המשך של הליך פלילי כנגד נאשם, מסיבות שאינן נוגעות לחומרי החקירה. בקשה לעיכוב ההליך הפלילי יכולה להישען על מצב אישי או רפואי של הנאשם, מגבלה באיתור או במיצוי חקירת עד הכרחי, קיום נסיבות הנוגעות לקורבן העבירה או למוסדות התביעה.

ההבדל בין ביטול ההליכים לעיכוב הליכים פליליים

בקשה לביטול הליך משפטי תעסוק בחומר הראיות, בסיכויי ההרשעה, באופן השגת הראיות ובתוקפן, וקבלת בקשת הביטול על ידי בית המשפט למעשה תביא לסיום ההליך. עיכוב הליכים פליליים הוא הליך המתייחס למעטפת ולנסיבות הנוגעות בהמשכיות ההליך, כאשר ההחלטה על עיכוב מאפשרת חזרה להליך הפלילי בפרק זמן קצוב ומוגבל.

באיזה שלב ניתן להגיש בקשת עיכוב הליכים פליליים

הזכות להגשת בקשה לעיכוב של הליך פלילי עומדת לזכות הנאשם בכל שלב החל מתחילת ההליך: קבלת ההחלטה על הגשת כתב אישום, ולאורך ההליך המשפטי עד להכרעת הדין.

מי רשאי להגיש את הבקשה

בקשת עיכוב ההליכים תוגש על ידי הנאשם או בא כוחו, אולם עומדת גם לרשות התביעה, במקרים בהם נסיבות ייחודיות מהוות גורם המונע מן התביעה את היכולת להוכיח את טענותיה ואישומיה, או מקרה דוגמת עיכוב הליכים כנגד עד מדינה.

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

הליך הגשת בקשה לעיכוב הליכים פליליים

הליך הגשת הבקשה הוא הליך הכפוף למורכבויות רבות, ומבוסס על יסודות החוק והמשפט, לצד השכל הישר והיכולת להציג ולשקף נאמה נסיבות ייחודיות, אישיות ואחרות.

מומלץ להיוועץ בעורך דין פלילי מומחה לעיכוב הליכים פליליים, לבדיקת היתכנות, ניתוח הנסיבות, ניסוח הבקשה והגשתה.

סמכות העיכוב מצויה בידי היועץ המשפטי לממשלה, והבקשות נבחנות על ידי גורמים ומוסדות מטעמו. הגשת הבקשה מתבצעת אל מול גורמי התביעה בהליך.

עוד שירותים שאנו מתמחים

אלימות במשפחה כל המידע >>  | תעודת יושר מהמשטרה >> 

בקשה מנומקת

יש להגיש בקשה מנומקת ומנוסחת היטב, הכוללת התייחסויות משפטיות, חותרת לאי קיום האינטרס הציבורי שבקיום ההליך המשפטי, משייטת בקלות בין התייחסות משפטית מקצועית ודקדקנית לאופי המקרה ונסיבות העבירה, לבין מורכבויות אישיות ומוסריות דוגמת: פגיעה אישית בנאשם כתוצאה מן האירוע בו הוא מואשם, עינוי דין, מואשם ללא עבר פלילי ו/או בעל ערכי תרומה לחברה ולקהילה, קיום אירועים בעלי משמעות שהתפתחו לאורך ההליך ועוד.

לכל אחת מן הטענות האמורות נדרש המבקש לצרף אסמכתאות מתאימות ותומכות.

אישור ההליך, משמעותו ותוקפו

במידה ואושרה בקשת עיכוב הליכים פליליים, כלל ההליכים כנגד הנאשם יוקפאו עם ההחלטה. במקרה של בקשה שהוגשה בטרם שימוע/הגשת כתב אישום, הליכים אלו לא יקודמו, ובמקרה של עיכוב במהלך משפט אשר מתנהל כנגד הנאשם- המשך הדיונים בתיק ייעצרו.

חידוש ההליכים יוכל להתבצע עם שינוי הנסיבות לשמם אושר העיכוב, ולבקשת גורמי התביעה, בפרקי זמן המשתנים בהתאם לסוג האישום:

בעבירה פלילית מסוג עוון- ניתן יהיה לחדש את ההליכים בתוך שנה אחת.

בעבירה פלילית מסוג פשע- ניתן יהיה לחדש את ההליכים בתוך 5 שנים.

לסיכום:

בעבירה מסוג חטא לא ניתן יהיה חדש את ההליך ומדובר למעשה בסיום ההליך המשפטי כנגד הנאשם ללא הכרעה בדין.

עורך הדין יעקב שקלאר, עורך דין פלילי, בעל מומחיות וניסיון בליווי, ייעוץ וייצוג נאשמים בפליליים, לרבות הגשת בקשות לעיכוב הליכים במקצועיות ובהתאמה לדרישות המחוקק, ותוך הצגת אחוזי הצלחה גבוהים לטובת מיצוי וקידום האינטרס של לקוחותיו הרבים לאורך השנים. “המאמר אינו מהווה ייעוץ משפטי והאמור בו נועד לשמש כמידע ושירות לציבור”…

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content